Lai nodrošinātu ērtu vietnes izmantošanu un uzlabotu šīs vietnes veiktspēju un funkcionalitāti, mēs izmantojam sīkdatnes. Turpinot pārskatīt šo lapu, Jūs piekrītat sīkdatņu saglabāšanai Jūsu ierīces atmiņā. Turpināt Vairāk informācijas

Otrdiena, 17. septembris

Vārdadiena: Vaira, Vairis, Vera

Izredzes atjaunot visu tramvaju parku  (24)

Atslēgvārdi tramvaja parks | tramvajs | finansējums | Tālis Linkaits | liepājas tramvajs

Foto: Liepājas pašvaldība

Liepājai ir izredzes saņemt valsts un Eiropas Savienības fondu atbalstu, lai pilnībā visu pilsētas tramvaju parku apgādātu ar jauniem vagoniem. Par to pagājušajā nedēļā pilsētas galva Jānis Vilnītis runājis ar satiksmes ministru Tāli Linkaitu.

Tikšanās reizē ministrs izteicis pieļāvumu, ka Liepāja varētu saņemt tramvaja infrastruktūras tālākai attīstībai vēl 10 miljonus eiro – "Kurzemes Vārdam" teica J. Vilnīša padomniece Agija Tērauda.

Jau ziņots, ka pašreiz SIA "Liepājas tramvajs" ievieš tramvaja infrastruktūras attīstības projektu, kurā nupat atjaunots Tramvaja tilts un Lielā iela, un tiks arī iegādāti seši jauni tramvaja vagoni. Taču ikdienā līnijā ripo 10 vagoni, turklāt daži tramvaji aizvien ir tehniskajā apkopē, tiek mazgāti vai atrodas remontā, kādam jābūt arī rezervē. Līgums ar Horvātijas uzņēmumu, kurš pašlaik būvē jaunos tramvajus Liepājai, paredz, ka par tādu pašu cenu pilsētai trīs gadu laikā iespējams pasūtīt vēl citus vagonus. Astoņu tramvaju iegādei vajadzīgi apmēram 10 miljoni eiro.

SIA "Liepājas tramvajs" valdes loceklis Aigars Puks sacīja, ka uzņēmumam ir trīs prioritāras vajadzības. Pirmkārt, jānodrošina viss tramvaju parks ar jauniem vagoniem, jo pašreizējie ir veci un ļoti nolietoti. Otrkārt, vēl ir vairāki neatjaunoti sliežu ceļa posmi Rīgas, Dzelzceļnieku un Lielajā ielā, kuru pārbūve varētu izmaksāt vēl apmēram 12 miljonus eiro. No tiem pirmām kārtām atjaunojams būtu posms Lielajā ielā, no Liepājas Universitātes līdz Peldu ielai. Treškārt, būtu vajadzīgs arī jauns tramvaju depo. Tas izmaksātu apmēram 5 miljonus eiro, bet uz iespēju uzbūvēt jauno depo gan A. Puks necer šajā ES plānošanas periodā. Depo izmaksas būtu tik lielas tādēļ, ka tramvaju remontam vajadzīgs ne tikai jumts, bet arī aprīkojums, sliežu ceļš un kontakttīkli.

Pēc Satiksmes ministrijas pieprasījuma "Liepājas tramvajs" ministrijai ir iesniedzis prioritāšu sarakstu. Pagaidām atbildes vēl nav, A. Puks teica "Kurzemes Vārdam" piektdien.

Iepriekš T. Linkaits bija izteicies – vairāk nekā 65 miljonu eiro lielo Kohēzijas fonda finansējumu, kas atņemts Rīgas domes plānotajai Skanstes tramvaja līnijai jeb tā sauktajam "kapu tramvajam", varētu novirzīt jaunu tramvaju iegādei Liepājā un Daugavpilī.

  • Komentāri (24)
  • 0
+ skatīt visus Atlikušie simboli: 500

Pievieno komentāru

liepajniekiem.lv neatbild par rakstiem pievienotajiem komentāriem. Aicinām ievērot pieklājību, toleranci un iztikt bez rupjībām.

Portālā aizliegts ievietot:
- personas godu un cieņu aizskarošu, draudošu, apmelojošu informāciju;
-musināt uz rasu vai etnisko neiecietību;
-komentārus, kas neatbilst Latvijas Republikas likumdošanai;
- komerciāla rakstura informāciju vai jebkāda veida reklāmu un aģitāciju.

Noteikumu neievērošanas gadījumā, liepajniekiem.lv patur tiesības komentārus dzēst, slēgt iespēju komentēt un ziņot tiesībsargājošām iestādēm.

Uzmanību!!!
Lai mazinātu iespēju portālā manipulēt ar komentētāju viedokli un noskaņojumu, komentāri, kuru autori diskusijās piedalās ar vairākiem vārdiem, tiek iezīmēti pelēkā krāsā. Tā kā šis process ir tehnisks, ir iespējamas situācijas, kurās iekrāsotie komentāri var nebūt no viena autora, vai arī neiezīmētos komentārus rakstījusi viena un tā pati persona.

Bizness

Saistītās ziņas

Pamanīji neatbilstošu saturu? Būsim pateicīgi, ka par to informēsi mūs!