Izsludina atklātu konkursu ”Liepājas ostas dzelzceļa infrastruktūras attīstības 1.etaps”
liepajniekiem.lv
Liepājas speciālās ekonomiskās zonas pārvalde 8. jūnija izsludināja atklātu konkursu par projekta ”Liepājas ostas dzelzceļa infrastruktūras attīstības 1.etaps” īstenošanu. Projekta 1.etapā plānots rekonstruēt Liepājas ostas dzelzceļa pārmiju Nr.10 Sliežu ielā 9, Liepājā un izbūvēt Liepājas ostas Rietumu parka dzelzceļa sliežu ceļu Nr.34. Pretendenti savus piedāvājumus var iesniegt līdz šā gada 13. jūlijam, portālu informēja Liepājas speciālās ekonomiskās zonas pārvaldes sabiedrisko attiecību speciāliste Līga Ratniece-Kadeģe.
Pēdējie nozīmīgie dzelzceļa infrastruktūras projekti ar ES Kohēzijas fonda, valsts un pašvaldības finanšu līdzekļiem tika īstenoti 2008. gadā un 2015. gadā. 2010.gadā pabeidza ES Kohēzijas fonda projektu ”Liepājas ostas pievedceļi”, kura ietvaros izbūvēja jaunu dzelzceļa pievedceļu un Ziemeļu parku ar kopējo sliežu ceļu garumu 4719 metri, bet 2015. gadā VAS ”Latvijas dzelzceļš” īstenoja Liepājas stacijas automatizācijas projektu un Ziemeļa parka paplašināšanu. Pieaugošais kravu apjoms Liepājas ostā ir aktualizējis ostas pievedceļu infrastruktūras nepilnības, kas kavē kravu apmaiņu starp dzelzceļu un Liepājas ostu.
Liepājas speciālās ekonomiskās zonas pārvaldnieka vietnieks attīstības jautājumos Uldis Hmieļevskis uzsver, ka šogad sadarbībā ar ostas kompānijām un dzelzceļa vadību ir veikti daudzi darba organizācijas uzlabojumi, lai palielinātu dzelzceļa mezgla caurlaidību tieši aktīvākajā ostas daļā, kur nonāk aptuveni 80% dzelzceļa kravu – gan no stacijas, gan no Ziemeļu parka puses. Ir veiktas izmaiņas manevru instrukcijās, pārskatīti vagonu sastāvu formēšanas principi, u.c. Taču, lai panāktu būtiskus uzlabojumus, ir nepieciešamas investīcijas arī dzelzceļa infrastruktūrā – jauna dzelzceļa ceļa izbūvē ostas teritorijā un pārmiju rekonstrukcijā.
Šogad tiks īstenots projekta pirmais etaps, nākamos etapus realizējot 2018.gadā. Ieviešot projektu tiks palielināta Liepājas dzelzceļa stacijas un ostas savienojuma kravu caurlaides spēja, kas, izbūvējot papildus savienojošo ceļu, ļaus, palielinot ostā nogādāto kravu apjomu, nepalielināt dzelzceļa pārbrauktuves slēgšanas reižu skaitu un kopējo ilgumu.