Piektdiena, 19. aprīlis Vēsma, Fanija
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Jaunas tramvaja līnijas izbūve – nozīmīgs solis sabiedriskā transporta attīstībā

Jaunas tramvaja līnijas izbūve – nozīmīgs solis sabiedriskā transporta attīstībā
12.04.2012 13:25

Ērta, ātra, videi draudzīga pārvietošanās no mājām uz darbu, tīrāks gaiss pilsētā, mazāk sastrēgumu ielu krustojumos, plašas pilsētas teritorijas labiekārtošana un vides pieejamības risinājumi cilvēkiem ar funkcionāliem traucējumiem, veloceliņš, jaunas pazemes inženierkomunikācijas, elektroapgādes un ielu apgaismojuma tīklu rekonstrukcija un izbūve – šie nebūt nav visi labumi vai ieguvumi, ko Liepājai dos jaunā tramvaja līnija, kuru plānots uzbūvēt vēl šā gada laikā, vēsta Liepājas domes sabiedrisko attiecību speciālists Aigars Štāls.

Liepāja ir pirmā pilsēta Latvijā, kurā pēc valsts neatkarības atgūšanas tiks izbūvēta jauna tramvaja līnija, tāpēc ceturtdien, 12. aprīlī, notika Liepājas tramvaja līnijas pagarināšanas jeb izbūves projekta uzsākšanas svinīga atklāšana, kurā piedalījās pašvaldības, projektētāju, būvnieku, uzņēmuma “Liepājas tramvajs” un mediju pārstāvji.

Pasākuma ievadā domes ēkā tika atklāta kolekcionāra Jura Raķa seno fotogrāfiju izstāde par Liepājas tramvaja līnijas būvniecību un attīstību līdz mūsdienām.

Pēc tam pasākuma dalībnieki ar tramvaju vispirms devās braucienā pa esošo līniju līdz Klaipēdas un Tukuma ielas krustojumam, no kurienes sāksies jaunās līnijas būvniecība. Tad, pēc pārsēšanās autobusā, visi apskatīja vēl būvējamās līnijas maršrutu, kas virzīsies pa Tukuma, Ventas un M. Ķempes ielu.

Brauciena laikā mediju pārstāvji tika iepazīstināti ar projekta attīstības gaitu, kā arī ar ieguvumiem, izmaksām un citām aktualitātēm.   

 “Līdz ar projekta īstenošanu beidzot piepildīsies sapnis, ko esam lolojuši kopš 1986. gada, kad toreizējā pilsētas izpildkomiteja pieņēma lēmumu par tramvaja līnijas izbūvi līdz Ezerkrasta dzīvojamam masīvam, kas ir lielākais pilsētā,” svinīgajā atklāšanā sacīja Liepājas domes priekšsēdētājs Uldis Sesks. “Liepājas tramvaja līnijas pagarināšanas projekts ir vērienīgs un nozīmīgs, jo veicinās vides un pilsētas infrastruktūras sakārtošanu jaunās trases maršrutā. Turpmāk pārvietošanās ar tramvaju būs vēl ērtāka tiem vairāk nekā 11000 liepājnieku, kuri dzīvo Ezerkrastā, taču projekts ļaus sakārtot arī esošās tramvaja līnijas posmus, tātad ieguvēji būs visi liepājnieki. Domāju, ar projekta rezultātiem varēs lepoties gan mūsu bērni, gan mazbērni! Paldies visiem, kas palīdzējuši un piedalījušies, lai mēs kārtējo reizi apliecinātu sev un citiem, ka liepājnieki rullē!”

19. martā ir noslēgts līgums ar SIA “Skonto Būve” par jaunās tramvaja līnijas Liepājā būvdarbu veikšanu, atgādina A.Štāls. SIA “Skonto Būve” atklātā konkursā par būvdarbu veikšanu projektā “Jaunas tramvaja līnijas izbūve Liepājā” piedāvāja darbus veikt par Ls 6 403 607 bez PVN. Atbilstoši projekta pašreizējiem termiņiem līnijas izbūve ir jāpabeidz līdz šā gada beigām.

“Rēķinoties ar liepājnieku ērtībām, izbūvēt jaunu tramvaja līniju 1,8 km garumā esam apņēmušies salīdzinoši īsā laika periodā – pusgada laikā. Šī būs pirmā no jauna izbūvētā tramvaja līnija pēc Latvijas neatkarības atgūšanas, un “Skonto Būve” ir lepna realizēt gadu desmitiem plānotu projektu,” sacīja “Skonto Būve” valdes priekšsēdētājs Guntis Rāvis.

Tramvaja līnijas izbūve ir iespējama, pateicoties Eiropas reģionālās attīstības fonda (ERAF) līdzfinansējumam 85 procentu apjomā no kopējās projekta naudas; atlikušos 15 procentus no kopējās summas nodrošina uzņēmums SIA ”Liepājas tramvajs”.

Drīzumā sagaidāms arī akceptēts tehniskais projekts atsevišķu esošās tramvaja līnijas posmu rekonstrukcijai. Te plānots rekonstruēt līnijas posmus aptuveni 0, 6 kilometru kopgarumā, kuri ir kritiskā tehniskā stāvoklī.

Uzziņai

– Projekta rezultātā Liepājā būs jauna tramvaja līnija gandrīz divu kilometru garumā līdz Ezerkrastam.
– Jaunā līnija virzīsies pa Tukuma ielas posmu no Klaipēdas ielas līdz Ventas ielai, pa Ventas ielu – posmā no Tukuma ielas līdz Ganību ielai, pa M. Ķempes ielu un noslēgsies ar apli Slapjā ielā.
– Vienlaikus notiks nepieciešamo inženierkomunikāciju izbūve un rekonstrukcija – siltumtrases rekonstrukcija, gāzes vada apvalkcauruļu izbūve, vājstrāvu tīklu, ūdens apgādes un kanalizācijas, elektroapgādes tīklu rekonstrukcija un izbūve, kā arī teritorijas labiekārtošana.
– Projekts paredz arī vides pieejamības risinājumus cilvēkiem ar funkcionāliem traucējumiem.

No tramvaju vēstures Latvijā
Pirmais zirgu vilkmes tramvajs Latvijas teritorijā bija Rīgas tramvajs, kuru atklāja 1882. gadā, taču pirmo elektriskā tramvaja līniju Latvijā atklāja tieši Liepājā, un tas notika 1899. gada 18. septembrī. Savukārt Rīgā elektrisko tramvaju ieviesa tikai 1901. gadā.

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz