Trešdiena, 24. aprīlis Nameda, Visvaldis, Ritvaldis
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Jauni senie maiznieki laužas tirgū

Jauni senie maiznieki laužas tirgū
10.12.2006 17:40

0

Atslēgvārdi

Kopš septembra vadības groži uzņēmumā “JLM grupa”, kurā apvienojušās bijušās akciju sabiedrības “Liepājas maiznieks” un “Jelgavas maiznieks”, ir liepājnieku rokās. Interesējāmies, kā maizniekiem klājies pirmos trīs mēnešus jaunajā statusā un kādi ir nākotnes plāni.

Darbības lauks paplašināts

Kā nosmejas bijušais “Liepājas maiznieka” izpilddirektors Arvis Rove, tagad – SIA “JLM grupa” valdes priekšsēdētājs, pagājušas jau turpat 100 dienas kopš 5.septembra, kad tika parakstīti dokumenti par “JLM grupas” īpašnieku maiņu, tāpēc jau varot sākt vērtēt padarīto un domāt par turpmāko.
“Firmas nosaukumā “JLM” nozīmē – Jelgavas, Liepājas maiznieks,” viņš vēlreiz atgādina, uzsverot, ka turpina darboties gan iepriekšējais “Liepājas maiznieks”, gan “Jelgavas maiznieks”, tikai apvienojuši spēkus kopējā uzņēmumā. Pašlaik abos strādā ap 350 darbinieku, tas gan katrā atsevišķi ir mazāk nekā iepriekš, taču ražošanas procesa optimizācija arī ietilpst vadības plānos. “Tas ir normāls process,” skaidro A.Rove.
“Darbalauks ļoti plašs, uzņēmums startē Latvijas mērogā – Liepāja, Rīga, Jelgava, tuvāk arī Vidzemei un Latgales pusei, tā ka ir iespējas. Atliek tikai strādāt,” viņš uzskata.
Tagad tiek ieguldīti līdzekļi uzņēmuma attīstībā – janvārī jāpabeidz apvienošanās process, nākamais – plānots jaunā gada pirmajā ceturksnī pabeigt Jelgavas ražotnes rekonstrukciju. Bet Liepājas ražotne jau ir apgādāta ar modernāko tehnoloģiju.

Sola aktivitātes

Abās ražotnēs tiek ražoti vairāku desmitu veidu produkti – dažādas maizes, konditorejas izstrādājumi, cepumi un jaunums – sasaldētie produkti. Tie ir mīklas, smalkmaizītes, speķa pīrādziņi, pēc kuriem liels pieprasījums, it īpaši šajā pirmsziemassvētku laikā. Kā uzskata A.Rove, saldētie produkti ir perspektīvs produkcijas veids, ko noteikti var attīstīt.
Tikko uzņēmumā atgriezusies mārketinga vadītāja Dina Skarpa, viņa savukārt sola, ka maiznieki atjaunos arī sabiedriskās aktivitātes. Iepriekš akciju sabiedrība “Liepājas maiznieks” liepājniekus priecēja ar dažādiem pasākumiem, bija sarīkojumi, konkursi, izklaide bērniem. Šo pieredzi jaunā kompānija gatava turpināt.
Turklāt uzņēmuma meistari aktivizējušies profesionālajā jomā. “Ja kādreiz bija mērķis pircējus iepazīstināt ar vienu jaunu produktu mēnesī, tad tagad jau – ar vairākiem jauniem produktiem,” ar iecerēm iepazīstina D.Skarpa.

Ir ar ko lepoties

Jau pašlaik izveidoti vairāki jauni produkti, ar kuriem maiznieki var lepoties. “Īpašs ir Ziemassvētku kēkss,” stāsta ražošanas tehnoloģijas direktore Sandra Jākobsone. Parasti produkta izveidē svarīga esot gan kvalitāte, gan arī tā iekļaušana zināmos cenas rāmjos. Taču, tā kā pēc ne tik lētās, bet īpaši kvalitatīvās augļu maizes labā noieta maiznieki secinājuši, ka ir pircēju grupa, kura pirmām kārtām izvēlas visaugstāko kvalitāti un ir gatava par to maksāt, Ziemassvētku kēkss izveidots tieši klientiem, kuri svētku galdam grib iegādāties to labāko.
Vēl viens produkts, kur vispirms domāts par kvalitāti nevis cenu, ir Ziemassvētku cepumi. Uzņēmumā bijis pārsteigums, ka tos jau tagad ļoti labprāt ņem bērnudārzi, arī lielveikali, lai arī cena nav zema. Cepumu īpašo gardumu vairo tas, ka to izveidē izmantots īsts marcipāns, rieksti un arī īsta šokolāde.
Bet maizniekiem ir atkal kas jauns padomā, ar ko pārsteigt Latvijas tirgu. “Pašlaik strādājam, lai varētu sākt ražot pumperniķeļus,” stāsta S.Jākobsone. “Tā ir klasiska vācu maize, kuras sastāvā galvenokārt ir skaldītie rudzu graudi, rudzu rupjie milti tikai tik daudz, lai graudus saturētu kopā. Domājam, ka vispirms tos piedāvāsim viesnīcām, jo tur apgrozās cilvēki no Eiropas, kur pumperniķeļus jau pazīst, bet mēģināsim šo produktu iemācīt lietot arī vietējos iedzīvotājus,” stāsta S.Jākobsone. Jaunais produkts varētu būt gatavs šā gada beigās.

Uzziņai

2004.gadā 88,3 procentus “Liepājas maiznieka” akciju iegādājās Zviedrijas investīciju fonds “East Capital Amber Fund”, kam piederēja arī apmēram 50 procentu “Jelgavas maiznieka” akciju.
Pērn tika veikta abu akciju sabiedrību – “Jelgavas maiznieks” un “Liepājas maiznieks” – reorganizācija. Tās gaitā abi uzņēmumi tika apvienoti un iekļauti vienā – SIA “JLM grupa”.
Šā gada septembrī, neredzot turpmākās attīstības perspektīvu, Zviedrijas investīciju fonds “East Capital Amber Fund” pameta “JLM grupu”. Par 97,4 procentu kapitāldaļu īpašnieku kļuva Arvis Rove, tagad – kompānijas valdes priekšsēdētājs. 

Sarmīte Pelcmane,
“Kurzemes Vārds”


Ražošanas tehnoloģijas direktore Sandra Jākobsone ir pārliecināta, ka jaunie produkti gūs patērētāju atzinību.


SIA “JLM grupa” valdes priekšsēdētājs Arvis Rove uzskata, ka uzņēmuma darbības lauks paplašinājies.

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz