Jūlijā ostā pārkrauts vairāk kravu, nekā pirms gada
liepajniekiem.lv
2014 gada jūlijā Liepājas ostā pārkrautas 301 500,00 tonnas kravu, kas ir par 6,4 %
vairāk, nekā 2013.gada jūlijā portālam pastāstīja Liepājas SEZ pārvaldes
sabiedrisko attiecību speciāliste Līga Ratniece-Kadeģe.
Joprojām lielākais kravu apjoms ir beramkravu segmentā –
48,6 %, kam seko ģenerālkravas – 41,5 % un lejamkravas 9,9 %. 2014. gada jūlijā
apkalpoti 97 kuģi, bet iebraukuši un izbraukuši 4852 pasažieri.
Šā gada jūlijā beramkravu segmentā aptuveni pusi no kravām
veidoja labība un labības produkti. Otra lielākā kravu grupa – celtniecības
materiāli, kas ir tikai likumsakarīgi, jo vasara ir aktīvais būvniecības
periods.
Ģenerālkravu grupā lielāko kravu apgrozījumu jūlijā veidoja
RO-RO kravu plūsma 73,1 tūkst. tonnu, ko
nodrošina regulārā prāmja līnija Liepāja –Traveminde (Vācija). Šobrīd prāmis Liepājas ostā ienāk piecas
reizes nedēļā. Nedaudz lielākā aktivitāte novērojama arī kokmateriālu kravu
plūsmā.
Lejamkravas jūlijā
veidoja 9,9 % no kopējā kravu apgrozījuma un lielāko daļu veidoja naftas
produkti un jēlnafta.
Jūlijs tradicionāli ir mēnesis, kad kravu apgrozījums ir
mazāks, salīdzinot ar citiem mēnešiem. Tas ir arī laiks, kad graudaugu
termināli aktīvi gatavojas jaunajai sezonai – slēdz līgumus, gatavo terminālus,
jo tieši labība un labības produkti tradicionāli ir lielākā kravu grupa
Liepājas ostā. Kā pastāstīja LSEZ SIA ”Liepaja Bulk Terminal” termināla
vadītājs Juris Matvejevs, graudaugu raža šogad gan Latvijā, gan Krievijā un
Kazahstānā ir virs vidējās un tas nozīmējot vien to, ka sezonai jābūt labai, ja
vien nenotikšot kāda iejaukšanās tranzītbiznesa nozarē politiskajā līmenī.
2014. gada septiņos mēnešos Liepājas ostā pārkrautas 2 977 299,98 tonnas kravu,
apkalpoti 818 kuģi, bet iebraukuši un izbraukuši 24 630 pasažieri. No janvāra līdz jūlijam
ostā pārkrauto konteineru skaists ir 2177
TEU, bet RO-RO vienību skaits –
20938.