Sestdiena, 11. maijs Milda, Karmena, Manfreds
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Kas būs SIA “Terrabalt” jaunais saimnieks?

Kas būs SIA “Terrabalt” jaunais saimnieks?
24.02.2010 07:00

Atslēgvārdi

Prāmju kustība līnijā Liepāja – Traveminde, ko apkalpo mūsu pilsētas Speciālās ekonomiskās zonas uzņēmums “Terrabalt”, tehnisku iemeslu dēļ aprima pērn novembrī. Kopš tā laika pilsētā valda neziņa, kaut gan ir izskanējuši solījumi, ka satiksmi pa jūras ceļu varētu atsākt martā.

Kompānijas amatpersonas komentārus sniegt atturas. Iespējams, tas lielā mērā saistīts ar nenoteiktību par to, kāds liktenis sagaida uzņēmumu tuvākajā nākotnē. Laikraksts “Dienas Bizness” pauda aizdomas, ka SIA “Terrabalt”, kuras vienīgais īpašnieks un valdes priekšsēdētājs ir Liepājas rajonā dzīvojošais miljonārs Aleksejs Malahovs, gatavojas uzņēmumu pārdot. Aptuveni pirms mēneša Komercreģistrā fiksētas izmaiņas stividorkompānijas pamatkapitālā. Tas no 205,6 tūkstošiem latu palielināts līdz 705 tūkstošiem. Izskanējis pieņēmums, ka stividorkompānijas pircēji varētu būt vairāki lieli Liepājas uzņēmumi, kuriem dziļūdens piestātnes un kārtīgs stividors vajadzīgs produkcijas eksportam.

“Tā ir patiesība,” ziņu par kompānijas “Terrabalt” iespējamo pārdošanu vakar apstiprināja Liepājas Speciālās ekonomiskās zonas pārvaldnieka palīgs Guntis Beļskis. Viņš nenoliedza, ka pircēji ir Liepājas uzņēmumi, kuri vēlas izvērst eksportu, taču nākamos “Terrabalt” īpašniekus nosaukt atturējās. G. Beļskis arī nezināja, kāda būs jauno saimnieku attieksme pret prāmju līnijas saglabāšanu. Visu noteikšot pieprasījums, jo nevarot piespiest īpašnieku darboties kādā jomā, kas tam nav ekonomiski izdevīga. Te gan jāatceras, ka pērn kompānijas “Terrabalt” vērtība tieši prāmju satiksmes dēļ ir palielinājusies un vislielākais pieaugums mūsu ostā bijis tieši ro-ro tipa kravām. “Kompānija “Terrabalt” nekur nepazudīs, tā taču paliek ostā,” cerīgi teica arī ostas pārvaldnieks Aivars Boja.

Viedokli, ka nekādam satraukumam nav pamata, pauda Speciālās ekonomiskās zonas pārvaldnieks Guntars Krieviņš. “Nomas līgumā ir paredzēti darbības virzieni, tātad citu varantu nav,” viņš sacīja, atzīstot, ka pamatkapitāla palielināšana apliecina plānus un virzību.

 Savukārt līnijas “Ave Line” direktors Rauls Štukas, tāpat kā agrāk, “Kurzemes Vārdam” turpināja apgalvot, ka prāmju līnija no Liepājas uz Travemindi tikšot atjaunota un viss risināšoties tā, kā iecerēts. “Tas, ko esam apņēmušies darīt, paliek spēkā. Nekāda īpašnieku maiņa šos mūsu plānus nevar iespaidot. Liepājai prāmis ir vajadzīgs,” viņš vakar teica. Un piebilda, ka uzņēmuma “Ave Line” vadītājiem pagaidām vēl par līniju apkalpojošās stividorkompānijas pārdošanu nekas neesot zināms, taču bez viņu ziņas tādas lietas it kā nedrīkstot notikt.

Pēteris Jaunzems,
“Kurzemes Vārds”

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz