Krauj lielāko apaļkoku kravu ostas vēsturē
liepajniekiem.lv
Sadarbojoties ostas kompānijām LSEZ SIA ”Laskana” un LSEZ SIA ”Ekers Stividors LP”, turpinās bērza apaļkoku iekraušana kuģī ”Island Bay”, portālam pastāstīja Liepājas Speciālās ekonomiskās zonas pārvaldes sabiedrisko attiecību speciāliste Līga Ratniece-Kadeģe.
Kravas īpašnieks ir SIA ”PATA”. Plānots, ka kuģī iekraus 28 000 m3 apaļkoku. Kā uzsver LSEZ SIA ”Laskana” ražošanas direktors Ojārs Zeme, kuģa iekraušana ir liels pārbaudījums, jo tā ir lielākā apaļkoku krava, kas iekrauta vienā kuģī atjaunotās ostas vēsturē.
Kuģis ”Island Bay” Liepājas ostā ieradās 27.maija vakarā un bērza apaļkoku iekraušanu plānots pabeigt līdz nedēļas beigām.
Krava tiks eksportēta uz Turciju. LSEZ SIA ”Laskana” ražošanas direktors Ojārs Zeme norāda, ka turpinās stagnācija apaļkoku tirgū un Turcija šobrīd viena no galvenajām eksporta valstīm.
Bērza apaļkoka eksportkravas sagatavošana, iekraušana un nosūtīšana ir vairāku ostas kompāniju sadarbība, kas neesot ne pirmais, ne pēdējais projekts. Iepriekš tika sagatavotas un nosūtītas vairākas augstvērtīgas koksnes šķeldas eksportkravas uz Turciju, LSEZ SIA ”Laskana” sadarbojoties gan ar LSEZ SIA ”Ekers Stividors LP”, gan ar LSEZ SIA ”Terrabalt”.
LSEZ SIA ”Laskana” ražošanas direktors Ojārs Zeme atzīst, ka ir izveidojusies ļoti laba sadarbība ostas kompāniju vidū, apvienojot resursus un iespējas, un tas ļauj īstenot dažādus projektus, kas vienai kompānijai nebūtu pa spēkam.
Ja apaļkoku tirgus joprojām ir pasīvs, tad to nevarot teikt par kurināmo šķeldu. Ojārs Zeme stāsta, ka aizvadītā apkures sezonā uz Zviedriju eksportēts pat lielāks šķeldas apjoms nekā līgumā bija noteikts.
Arī šobrīd ir uzsākta kokmateriālu iepirkšana un šķeldas sagatavošana, lai rudenī varētu uzsākt pildīt noslēgtos līgumus ar Zviedriju un Dāniju. Kurināmās šķeldas tirgus esot aktīvs ar pozitīvu pieaugumu ik gadu.
Šā gada aprīlī LSEZ SIA ”Laskana” pārkrāva 18104,57 tonnas, kas ir par 16,5 % vairāk, nekā gadu iepriekš.