“Lauma Lingerie” paplašina ražošanu un atver šūšanas cehu Kuldīgā
Palielinoties pieprasījumam pēc uzņēmuma ražotās produkcijas, veļas ražotāja AS “Lauma Lingerie” paplašinājusi ražošanas jaudas un pagājušajā nedēļā darbu sāka jauns šūšanas cehs Kuldīgā.
Tādējādi jaunajā cehā radītas papildus jaunas 45 darba vietas, piebilda Matisone. Kuldīga jaunatvērtajam ceham izvēlēta tādēļ, ka šajā pilsētā izdevies ātri nokomplektēt nepieciešamos speciālistus šūšanas ceha darba uzsākšanai, skaidroja Matisone.
Jau ziņots, ka AS “Lauma Lingerie” pārdošanas apjomi šā gada pirmajā pusgadā, salīdzinot ar pagājušā gada attiecīgo periodu, pieauguši par 90%, pieaugums vērojams visos galvenajos eksporta tirgos – Krievijā, Baltkrievijā, Ukrainā, Lietuvā un citos, biznesa portālu “Nozare.lv” informēja “Lauma Lingerie” valdes priekšsēdētāja Linda Matisone.
Viņa skaidroja, ka Latvijā apgrozījuma pieaugums panākts, pateicoties jaunatvērtajiem “Lauma Lingerie” veikaliem. Šā gada janvārī uzņēmums atvēris savus veikalus Rīgā – tirdzniecības centros “Spice”, “Alfa”, “Domina”. Savukārt maijā tirdzniecības centrā “Olimpija” atvērts jau desmitais “Lauma Lingerie” veikals Latvijā. Deviņi no desmit veikaliem ir uzņēmuma paša pārvaldībā, desmitais veikals ir franšīzes veikals, kurš atrodas Rīgā, Čaka ielā 50. Līdz gada beigām plānots atvērt vēl vismaz trīs franšīzes veikalus Latvijā, sacīja Matisone.
Paralēli uzņēmums strādā ar sadarbības partneriem “Lauma Lingerie” franšīzes veikalu atvēršanā arī pārējās Baltijas valstīs – Lietuvā patlaban darbojas seši “Lauma Lingerie” veikali, bet Igaunijā divi veikali. Matisone uzskata, ka veļas zīmola “Lauma” atpazīstamība Baltijā ir ļoti augsta, taču pircējiem vēl nesenā pagātnē nepietiekamas distribūcijas dēļ produkcija nebija pieejama. Tagad tiek strādāts pie pozīciju nostiprināšanas Baltijas tirgū un tirgus daļas palielināšanas. Patlaban uzņēmums savos veikalos realizē 10% no kopējā apgrozījuma.
“Lauma Lingerie” ir 100% AS “Silvano Fashion Group” meitas uzņēmums. “Silvano Fashion Group” ir starptautisks veļas ražošanas un mazumtirdzniecības uzņēmums, kura akcijas kotējas Tallinas un Varšavas fondu biržās.
“Lauma Lingerie” ir viens no vadošajiem veļas ražotājiem Baltijas valstīs. Uzņēmumam pieder veļas zīmoli “Lauma Lingerie” un “Laumelle Lingerie”, un uzņēmums nodarbina vairāk nekā 150 darbiniekus.
“Lauma Lingerie” apgrozījums 2009.gadā bija 2,7 miljoni latu, kas ir par 55% mazāks nekā 2008.gadā, kad uzņēmums apgrozīja sešus miljonus latu, liecina Uzņēmumu reģistru apkalpojošās SIA “Lursoft” informācija.
Pagājušajā gadā “Lauma Lingerie” strādāja ar 745 757 latu zaudējumiem, bet 2008.gadā uzņēmuma zaudējumi bija 29 361 lats.
Jau ziņots, ka veļas ražotājs AS “Lauma Lingerie” šogad plāno divkāršot pārdošanas apjomus, biznesa portālu “Nozare.lv” informēja uzņēmuma valdes priekšsēdētāja Linda Matisone.
Pagājušā gada sākumā uzņēmums īpaši izjutis ekonomiskās krīzes ietekmi, strauji samazinoties pārdošanas apjomiem gan vietējā, gan eksporta tirgos, taču, sākot ar 2009.gada otro ceturksni, pārdošanas apjomi pamazām palielinājušies un šogad tos paredzēts palielināt gandrīz divkārt, sacīja Matisone.
Matisone atzīst, ka uzņēmums sastopas ar dažādām problēmām gan ārējos tirgos, gan arī Latvijā, modes biznesa specifikai esot tādai, ka rezultātus darbam varot redzēt labākajā gadījumā pēc viena vai pusotra gada, līdz ar to jau tūlīt esot jāsāk domāt par kolekciju piedāvājumu 2011.gada rudens-ziemas sezonai.
LETA