Sestdiena, 20. aprīlis Mirta, Ziedīte
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

“Laumas” īpašnieki būtiskas izmaiņas uzņēmumā nesola

“Laumas” īpašnieki būtiskas izmaiņas uzņēmumā nesola
24.08.2006 16:07

0

Atslēgvārdi

Apakšveļas ražotāja “Laumas” īpašniece – Igaunijas investīciju kompānija “Alta Capital Partners” – būtiskas izmaiņas uzņēmuma darbībā neplāno. Galvenais uzdevums uzņēmumam būs spēt ražot atraktīvu sieviešu apakšveļu, kā arī padarīt aizvien spēcīgāku preču zīmi savos noieta tirgos, aģentūru LETA informēja SIA “Alta Capital Partners” vadītājs Indreks Rahumā.

“Lauma” sastāv no diviem uzņēmumiem – “Lauma Fabrics” un “Lauma Lingerie”. “Lauma Lingerie” nodarbojas ar dizaina izstrādi, kā arī veļas ražošanu un saražotās produkcijas tirdzniecību gala patērētājam.

Savukārt “Lauma Fabrics” ražo audumus, no kuriem “Lauma Lingerie” pēc tam šuj sieviešu apakšveļu. “Lauma Fabrics” ir aptuveni divas reizes lielāks uzņēmums nekā “Lauma Lingerie”.

“Mūsu nolūks ir apvienot četrus uzņēmumus: Latvijas “Lauma Lingerie”, populārākās preču zīmes Krievijā ražotāju – firmu “Milavica”, mazumtirgotāju, kam Krievijā pieder četri veikali, “Linret” un Igaunijas sieviešu apģērbu ražotāju un mazumtirgotāju PTA,” skaidroja Rahumā.

“Alta Capital Partners” ir lielākais akciju turētājs šajos uzņēmumos un būs galvenais akciju turētājs arī jaunizveidotajā kompānijā, tādējādi īpašnieku kontrole uzņēmumos nemainīsies.

Darījuma rezultātā tiks izveidota kompānija, kuras apgrozījums būs aptuveni 80 miljoni eiro (56 miljoni latu) gadā, savukārt tīrā peļņa varētu būt apmēram septiņi miljoni eiro (4,9 miljoni latu).

Rahumā uzskata, ka ir svarīgi būt lielai kompānijai šajā industrijā. Viņš norāda, ka Krievijas tirgus pārdzīvo krasas izmaiņas. Lai iegūtu pārliecību, ka produkcijas ar “Laumas” preču zīmi tirdzniecība būs veiksmīga, jāveic lielas investīcijas mazumtirdzniecības attīstībā.

“Alta Capital Partners” vadītājs skaidro, ka tikai vienas preču zīmes veikali parasti nav tik veiksmīgi kā vairāku preču zīmju tirdzniecības vietas. Tādēļ paredzēts apvienot divas spēcīgas preču zīmes – “Lauma” un “Milavica” – vienā kopējā profesionālā preču zīmē “Oblicie”.

“Nekādas lielās pārmaiņas “Lauma Lingerie” negaida. Uzņēmuma galvenais uzdevums būs radīt un ražot atraktīvu sieviešu apakšveļu, kā arī padarīt preču zīmi aizvien spēcīgāku savos galvenajos noieta tirgos. Apvienojot resursus, mēs esam daudz labāk sagatavoti gūt pēc iespējas lielākus panākumus aizvien pieaugošajā Krievijas tirgū,” sacīja īpašnieku pārstāvis.
Viņš uzsvēra, ka ražošanas jomā jebkuras izmaiņas notiks pakāpeniski un galvenokārt to noteiks ekonomiskais izdevīgums. “Iespējams, ka nākotnē pienāks brīdis, kad nodarboties ar masveida šūšanas izstrādājumu ražošanu Latvijā kļūs neizdevīgi, jo tas ir ļoti darbietilpīgs process. Kad tas notiks, nav zināms,” sacīja Rahumā.

Piemēram, Somijā, kur strādnieku algas ir daudz augstākas, joprojām veiksmīgi darbojas šūšanas uzņēmumi. Tie ir racionalizējuši ražošanu un ieviesuši daudz modernākas tehnoloģijas.
Galvenais iemesls firmas pārpirkšanai bija radīt kompāniju, kura ir labāk sagatavota, lai gūtu labumu no tirgus attīstības. “No šā skatpunkta mēs galvenokārt gaidām, ka kopējais produkcijas apgrozījums palielināsies,” uzsvēra Rahumā.

Patlaban “Alta Capital Partners” iesniedz dokumentus konkurenci uzraugošajās institūcijās. No dažām jau saņemtas pozitīvas atbildes. “Šis darījums jebkurā gadījumā konkurenci nevājinās, jo produkti, kurus ražos jaunais apvienotais uzņēmums, viens otru papildinās, nevis aizstās,” norādīja uzņēmējs.
Igaunijas Konkurences padome pagaidām nekomentē darījumu. Kā aģentūrai LETA paskaidroja Konkurences padomes Uzņēmumu apvienošanās departamenta vadītāja vietniece Margita Pado, Konkurences padome vēl iepazīstas ar PTA paziņojumu par darījumu.
“Situācija vēl nav tik skaidra, lai izteiktu savus komentārus,” norādīja Pado.

Kā ziņots, Igaunijas lielākais sieviešu apģērbu ražotājs “PTA Grupp” (agrāk “Klementi”) gatavojas iegādāties Latvijas vadošo sieviešu veļas ražotāju “Lauma”, Baltkrievijas sieviešu veļas ražotāju “Milavica”, kā arī Krievijas sieviešu veļas un apģērbu mazumtirdzniecības tīklu “Linret”, teikts “PTA Grupp” paziņojumā.

Šā gada augustā “PTA Grupp” no Igaunijas investīciju kompānijas “Alta Capital Partners” saņēma piedāvājumu iegādāties līdz pat 100% kompānijas “Silvano Fashion Group” akciju.
Starp “Silvano Fashion Group” struktūrvienībām ietilpst Latvijas sieviešu veļas ražošanas kompānija “Lauma Lingerie”, Baltkrievijas veļas ražotājs “Milavica”, kas ir viens no vadošajiem sieviešu veļas zīmoliem Krievijā, Ukrainā un Baltkrievijā, kā arī sieviešu veļas un apģērbu mazumtirdzniecības kompānija “Linret”.

Sarunās PTA un “Alta Capital Partners” panāca vienošanos par pārņemšanas nosacījumiem, un pirmdien parakstīts līgums, ka PTA pārņem “Silvano Fashion Group” akcijas.
Šī darījuma rezultātā tiks izveidots sieviešu apģērbu, veļas ražošanas un mazumtirdzniecības koncerns, kas savu darbību izvērsīs Baltijas, NVS un Eiropas Savienības valstīs.
Koncernam piederēs arī Eiropā lielākā sieviešu veļas rūpnīca.

“PTA Grupp” valdes priekšsēdētājs Pēters Larins norādīja, ka “Lauma”, “Milavica” un “Linret” ir spēcīgi zīmoli Krievijas, Baltkrievijas un citu NVS valstu tirgos, kuros savu darbību pēc darījuma varēs īstenot arī kompānija ”PTA Grupp”.
“Kompāniju apvienošanās ievērojami palielinās koncerna ražošanas apjomu, kopējo apgrozījumu un peļņu, tādējādi dodot labumu pašreizējiem un topošajiem PTA akcionāriem,” viņš piebilda.
“PTA Grupp” par “Silvano Fashion Group” akcijām maksās ar jaunām PTA akcijām, teikts kompānijas paziņojumā.

Līdz pārņemšanas darījumam “Silvano” akciju kapitāls būs palielināts līdz aptuveni 379,5 miljoniem Igaunijas kronu (17,02 miljoniem latu) un “Silvano” akcionāriem par katru akciju tiks samaksātas 462,1 PTA vienkāršās akcijas.
Par katru PTA akciju tiks samaksātas 39,12 kronas (1,75 lati) nemonetāra maksājuma veidā, no kuriem desmit kronas ir nominālvērtība, bet 29,12 kronas – piemaksa.
Darījuma kopējā vērtība veido aptuveni 1,4 miljardus kronu (62,8 miljonus latu).

Pēc darījuma noslēgšanas pašreizējiem PTA akcionāriem piederēs 5% akciju, bet jaunajiem akcionāriem – 95% PTA akciju. Pēc darījuma vairāk nekā 50% akciju kompānijā PTA piederēs “Alta Capital Partners”, kas iegūs kontroli pār PTA.
PTA un “Silvano” konsolidētais apgrozījums 2005.gada biznesa gadā veidotu 1,1 miljardu kronu (49,3 miljonus latu). Pēc darījuma beigām tiek prognozēts, ka konsolidētais apgrozījums varētu sasniegt 1,2-1,3 miljardus kronu (53,8-58,3 miljonus latu), bet tīrā peļņa – 95-115 miljonus kronu (4,26-5,16 miljonus latu).

Ilze Timbare,
LETA

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz