Lai nodrošinātu ērtu vietnes izmantošanu un uzlabotu šīs vietnes veiktspēju un funkcionalitāti, mēs izmantojam sīkdatnes. Turpinot pārskatīt šo lapu, Jūs piekrītat sīkdatņu saglabāšanai Jūsu ierīces atmiņā. Turpināt Vairāk informācijas

Otrdiena, 15. oktobris

Vārdadiena: Eda, Hedviga, Helvijs

Lidostai svinīgi pasniedz komerclidojumiem nepieciešamo sertifikātu  (13)

Atslēgvārdi lidosta | rekonstrukcija | sertifikāts

Šodien, 2.novembrī, Liepājā ieradās satiksmes ministrs Uldis Augulis, kurš Liepājas lidostai svinīgi pasniedza septembrī piešķirto komerclidojumiem nepieciešamo sertifikātu, svinīgajā pasākumā novēroja portāls.

“Man ir prieks, ka plāni piepildās un ka darbs padarīts,” pēc sertifikāta pasniegšanas atzina U.Augulis: “Liepāja nu var savos bukletos norādīt, ka Liepājas lidosta ir pirmā lidosta, kura sertificēta pēc jaunā regulējuma. Tas, manuprāt, ir ļoti nozīmīgs solis. Protams, zem tā ir liels darbs. Gan pilsētas pašvaldības paveiktais, gan lidostas darbs, lai realizētu tehnisko projektu, lai lidlauks un lidosta būtu tāda, kā ir šobrīd.”

“Protams, tas ir tikai sākums. Priekšā vēl daudz darba,” viņš turpināja: “Civilās aviācijas izdotais sertifikāts ļauj šobrīd nodarboties ar komerclidojumiem. Līdz ar to jāstrādā pie tā, lai piesaistītu pēc iespējas vairāk lidojumu. Protams, paralēli tam turpināsies darbs pie rīcības plāna uzdevumiem, par lidojumu pārvaldību, lai ar tiem resursiem, kas ir, varētu veiksmīgi turpināt attīstību.”

“Manuprāt, Liepājas lidostai ir jābūt tai, kas dos ieguldījumu ne tikai Liepājas, bet arī visas Kurzemes ekonomikas attīstībai nākotnē,” ir pārliecināts ministrs: “Bet vēlreiz saku, ka pie tā ļoti daudz jāstrādā.”

Ministrs ne tikai svinīgi pasniedza sertifikātu un iepazina lidostu, bet arī tikās ar SIA “Aviasabiedrība “Liepāja”” valdes locekli Agri Sprūdi, kā arī Liepājas domes vadību un pārrunāja paveikto darbu lidostas sertificēšanā, kā arī turpmākās rīcības regulāro reisu atjaunošanā.

Liepājas mērs Uldis Sesks, pasniedzot U.Augulim Liepājas pasi, atzina, ka ir pateicīgs satiksmes ministram: “Viņš vienkopus sapulcināja vajadzīgos dienestus – Latvijas gaisa satiksmi, Civilās aizsardzības aģentūru, Rīgas lidostu u.c., jo Liepājas lidostai, skaidrs, ka nebija tādas kompetences un zināšanu, lai pirmie Eiropā veiktu sertifikācijas procesu pēc jaunajām prasībām.”

“Bet domāju, ka padarītais komandas darbs ir nesis rezultātus. Un tas, ka esam pirmie Eiropā, kas ieguvuši jaunā parauga sertifikātu, nozīmē, ka esam ne tikai paveikuši nopietnu darbu, bet arī izmācījušies to, kas būs vajadzīgs citām lidostām. Kas zina, varbūt nākotnē citām lidostām varēsim palīdzēt.”

Kā atzīst Gaisa satiksmes pārstāvis, Liepājas lidostai piešķirtais sertifikāts ir beztermiņa. Taču viņš uzsvēra, ka tas nebūt nenozīmē, ka lidosta nu var atslābt. Prasības ir jānodrošina un līmenis jānotur.

Latvijas gaisa satiksmes pārstāvis uzsvēra, ka Ziemeļeiropas valstīs Latvijas gaisa satiksme augstu kotējas. Un tas pēc viņa teiktā nozīmē, ka pakalpojumi, kas tiks sniegti, būs augsta līmeņa.

Reālus lidojumus lidosta sola marta beigās.

Uz portāla jautājumu, kad Liepājas lidostā arī pasažieri varētu sagaidīt savu lidmašīnu, U.Sesks skaidroja, ka ir uzsāktas reālas sarunas ar vairākām aviokompānijā, ne tikai “Air Baltic”.

Viņš atzina, ka diemžēl pagaidām šo aviosabiedrību nosaukumus atklāt nav tiesīgs: “Ziemas periodā vēl jāveic attiecīgi sagatavošanās darbi. Pavasarī vai vasarā varētu sagaidīt pirmos lidojumus, bet precīzi kad, atkarīgs no aviokompānijām.”

Savukārt U.Augulis, taujāts, kāds nākotnē būs valsts atbalsts Liepājas lidostai, atzina, ka finansiāla atbalsta tuvākajā nākotnē diezin vai būs. Taču viņā atzina: “Vispirms izvērtēsim, kā pareizāk rīkoties, pēc kā pieņemsim lēmumu. Integrēsim visas Latvijas lidostas, kurām būs komerclidojumu atļauja.”

Viņš neizslēdz iespēju, ka nākotnē Liepājas un Rīgas lidostas varētu tikt apvienotas. Liepājas lidosta varētu kļūt par rezerves platformu galvaspilsētas lidostai: “Ja tas būs ekonomiski izdevīgi.”

Portāls jau informēja, ka 2016.gada 26.maijā rekonstruētā Liepājas lidosta tika atvērta nekomerciāliem lidojumiem, savukārt 2016.gada 19.septembrī Civilās aviācijas aģentūra Liepājas lidostu sertificējusi komerclidojumiem.

Savukārt 2015.gada 22.oktobrī noslēdzās Liepājas lidostas rekonstrukcijas darbi. Liepājas lidostā izbūvēts jauns skrejceļa segums, nostiprināta lidjosla, atjaunots un paplašināts manevrēšanas ceļa segums, kā arī atjaunots lidmašīnu perons un stāvvietas.

Kopējās Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzfinansētā projekta "Liepājas starptautiskās lidostas attīstība" izmaksas bija 9,27 miljoni eiro, tostarp Kohēzijas fonda finansējums – 7,8 miljoni eiro.

Tāpat jau ziņots, ka, lai lidosta tiktu sertificēta, viens no nosacījumiem bija specifisku ugunsdzēsēju transportlīdzekļu iegāde. Un arī tas tika paveikts.

Par to, ka esam sertificējuši lidostu, atbilstoši Eiropas Savienības kritērijiem, gribētos pašam sev uz pleca uzsist," joko "Aviasabiedrības "Liepāja"" vadītājs Agris Sprūde, piebilstot, ka lidosta uz to gājusi ilgus gadus un ieguldītais darbs irmilzīgs.

Un uzsver, ka starptautiskais sertifikāts sastāv no divām daļām. Pirmkārt, kā atbilstošs un piemērots komerclidojumiem sertificēts lidlauks. Otrkārt, kā arī tā ekspluatētāja – SIA "Aviasabiedrības "Liepāja"" ar tās kvalificēto personālu, moderno aprīkojumu un iekārtām.

  • Komentāri (13)
  • 0
+ skatīt visus Atlikušie simboli: 500

Pievieno komentāru

liepajniekiem.lv neatbild par rakstiem pievienotajiem komentāriem. Aicinām ievērot pieklājību, toleranci un iztikt bez rupjībām.

Portālā aizliegts ievietot:
- personas godu un cieņu aizskarošu, draudošu, apmelojošu informāciju;
-musināt uz rasu vai etnisko neiecietību;
-komentārus, kas neatbilst Latvijas Republikas likumdošanai;
- komerciāla rakstura informāciju vai jebkāda veida reklāmu un aģitāciju.

Noteikumu neievērošanas gadījumā, liepajniekiem.lv patur tiesības komentārus dzēst, slēgt iespēju komentēt un ziņot tiesībsargājošām iestādēm.

Uzmanību!!!
Lai mazinātu iespēju portālā manipulēt ar komentētāju viedokli un noskaņojumu, komentāri, kuru autori diskusijās piedalās ar vairākiem vārdiem, tiek iezīmēti pelēkā krāsā. Tā kā šis process ir tehnisks, ir iespējamas situācijas, kurās iekrāsotie komentāri var nebūt no viena autora, vai arī neiezīmētos komentārus rakstījusi viena un tā pati persona.

Bizness

Saistītās ziņas

Pamanīji neatbilstošu saturu? Būsim pateicīgi, ka par to informēsi mūs!