Svētdiena, 5. maijs Ģederts, Ģirts
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Lidot – arvien augstāk, tālāk, ātrāk

Lidot – arvien augstāk, tālāk, ātrāk
04.06.2008 07:01

Atslēgvārdi

Dodoties intervēt aviosabiedrības “Air Baltic” prezidentu Bertoltu Fliku, izmēģinājām lidojumu uz Rīgu un atpakaļ, un jāteic, tas bija to vērts. Ceļš pagāja ļoti ātri – no rīta turp, pēcpusdienā bez problēmām jau atkal Liepājā. Acīmredzot šo iespēju izmanto daudzi, tāpēc arī šosezon lidojumu skaits starp Liepāju un galvaspilsētu būtiski palielināts.

Ar ko jārēķinās lidotgribētājiem

Pēc izmēģinājuma secinājumi šādi: visraitāk tas notiek mūsu pašu lidostā, pietiek, ja esam tur pusstundu pirms lidojuma. Tad ātra pasažieru un bagāžas kontrole. Darbinieki īpaši nepiesienas, bet, protams, noteiktām lietām jābūt ievietotām lielajā bagāžas somā, bet, ja tās gribam pārvadāt rokassomiņā, ko ņemam līdzi lidmašīnas salonā, tad tās jāiesaiņo speciālā maisiņā. Tas attiecas uz dažādu šķidrumu pudelītēm kā odekolons, smaržūdeņi u.c., no kurām kāds varētu uz ātru roku sameistarot sprāgstvielas, tāpat uz viegli uzliesmojošiem priekšmetiem (šķiltavas, sērkociņi), kā arī uz asiem priekšmetiem (naži) un citām lietām. Detalizēta instrukcija izvietota katras lidostas pasažieru terminālī.

Bez tam, lai izietu cauri detektoram, pasažierim jārēķinās, ka būs, piemēram, jānoņem josta ar metāla sprādzi vai arī jānovelk apavi, ja tiem metāla papēži. Kad jau esam tikuši lidmašīnā, tad laiks paiet pavisam ātri. Jāizturas mierīgi, kamēr lidaparāts uzņem augstumu, tad tiek piedāvāti atspirdzinājumi, kafija, dažādi našķi. Bet, tā kā lidojums ilgst tikai aptuveni pusstundu, pasažieris pat nepaspēj mierīgā garā iztukšot savu karstās kafijas krūzīti, kad jau sākas nosēšanās. Pierēķinot reģistrāciju, pārbaudi un pašu lidojumu, kopumā paiet tikai aptuveni stunda, un esam jau Rīgas lidostā.

Atpakaļceļā gan jārēķinās, ka pārbaudes būs bargākas un laikietilpīgākas, jo galvaspilsētas lidostā izlases kārtā tiek pārbaudīti arī paši pasažieri un ne vienam vien jāļauj savu ķermeni iztaustīt kontroles darbinieku rūpīgajām rokām.

Taču zinātāji teic, ka, piemēram, starptautiskajā Kopenhāgenas lidostā, kurp iespējams lidot arī no mūsu pilsētas, drošības dienesti veic pārbaudes vēl rūpīgāk, kā jau visā Eiropā, īpaši Dānijā, kopš šīs valsts mākslinieki atļāvušies atkārtoti publicēt musulmaņu pravieša Muhameda karikatūras, tāpēc šeit ļoti baidās no teroristiem un pasažieriem lidostās jārēķinās ar ārkārtīgi dzelžainu kontroli. Visas bagāžas tiek pamatīgi izķidātas un lidotgribētāji iztaustīti no galvas līdz kājām.

Tic reģiona attīstībai

Komentējot šosezon ievērojami palielināto avioreisu skaitu starp Rīgu un Liepāju, aviosabiedrības “Air Baltic” prezidents Bertolts Fliks pauž optimistisku viedokli: “Manuprāt, reisu skaita palielinājums ir likumsakarīgs, ņemot vērā reģiona straujo attīstību, turklāt tas vienkārši ir ļoti izdevīgi cilvēkiem, kuri kārto darījumus Rīgā vai Liepājā. Konkurējot ar automašīnu, lidmašīnai ir neapšaubāmas priekšrocības – cilvēkam, dodoties kārtot darījumus, nav ceļā jāsēž trīs stundas pie stūres, viņš sasniedz galamērķi atpūties un darbīgs. Pēc tam, nokārtojis savas lietas, viņš, protams, grib arī pēc iespējas ātrāk atgriezties. Iepriekš tam avioreisu skaits bija nepietiekošs, jo tas nav normāli, ja jāgaida vairākas stundas. Tieši tāpēc ieviesām vēl vairākus reisus starp Rīgu un Liepāju, un esam pārliecināti – ja piedāvājam pietiekoši daudz lidojumu dienā, tad biznesa cilvēki arvien vairāk izmantos šo iespēju lidot.”

Liepājas lidostas nākotni B.Fliks vērtē kā ļoti perspektīvu: “Patlaban tā ir maza, simpātiska lidosta. Bet reģions strauji attīstās, tāpēc var vēlēt tikai vēl lielāku pašapziņu! Turklāt – palielinot lidojumu skaitu starp Rīgu un Liepāju, tiek piedāvāta iespēja izmantot izdevīgos starptautiskos gaisa ceļu savienojumus. Proti, sākot ar 1.jūniju, no Rīgas var lidot tālāk uz 47 pilsētām visā pasaulē, un svarīgi, ka lidmašīnas no Liepājas galvaspilsētā ielido ļoti izdevīgos laikos, lai bez kavēšanās varētu doties tālākos lidojumos.”

Jautāts, vai tik liels reisu skaits starp Rīgu un Liepāju attaisnosies, “Air Baltic” prezidents ir cerīgi noskaņots: “Runājot par noslogojumu – sākumā, protams, nebūs tik liels, bet domāju, ka drīzumā pasažieru skaits Liepājas lidostā varētu trīskāršoties, jo pieprasījums strauji attīstās. Domāju, ka lidostai ir pa spēkam apkalpot vienu miljonu pasažieru gadā. Un uz to vajadzētu tiekties.”

Tomēr prezidents neapstiprina iepriekš prognozēto, ka drīzumā varētu paplašināt avioreisu ģeogrāfiju no Liepājas. Vēl pērn tika runāts, ka bez Kopenhāgenas un Hamburgas, kurp jau regulāri lido lidmašīnas no Liepājas, varētu sākt vēl reisus uz vairākām Skandināvijas pilsētām, pirmām kārtām – uz Stokholmu un Helsinkiem, kā arī pamēģināt pretēju virzienu – uz austrumiem. Liela interese pēdējā laikā izpaudusies par reisiem uz Krievijas un Baltkrievijas pilsētām.

“Mūsu aviokompānija attīstās ļoti strauji, pieprasījums aug visos virzienos, tāpēc patlaban nav lieku lidmašīnu, ar ko mēģināt jaunus reisus no Liepājas lidostas,” atzina B.Fliks. Tomēr viņš pieļāva, ka tālākā nākotnē varētu pie šīs domas atgriezties.

Lidostai ir jāpaplašinās

Vērtējot pašas Liepājas lidostas izaugsmes iespējas, aviokompānijas “Air Baltic” prezidents norādīja, ka tai ir vēl daudz, kur augt. “Lai arī cik jauks un simpātisks šķistu Liepājas lidostas terminālis, tomēr dzīve pierāda, ka to vajag krietni paplašināt,” uzskata B.Fliks. “Bet tur nevajag marmora plāksnes un citas dārgas lietas, vienkārši vajag ērtu, modernu, funkcionālu lidostu. Par to ir jādomā, lai varētu turpināt attīstību.”

Un darbs šajā virzienā arī pakāpeniski notiek. Kā pastāstīja Liepājas lidostas direktors Aldis Mūrnieks, kopumā lidostas attīstībai, skrejceļu, infrastruktūras izbūvei, ēku, termināļa paplašināšanai utt. būtu vajadzīgi ap 20 miljoniem latu, taču tas pašlaik nav iespējams. Tāpēc lidostai tiek meklēta iespēja attīstīties pakāpeniski, šobrīd jau pavisam reāls ir 7 miljonu eiro finansējums no ES Kohēzijas fonda, ko paredzēts izlietot situācijas izpētei, analīzei un, iespējams, arī pasažieru temināļa paplašināšanai, kas ir pats nepieciešamākais no turpmākajiem uzdevumiem. Pēc A.Mūrnieka teiktā, darbs pie lidostas labiekārtošanas notiek, taču tas ir sarežģīts process, kas nav tik ātri un viegli realizējams, kā varbūt gribētos. Tomēr, kopš Liepājas lidostā palielinās regulāro reisu skaits, tās attīstībai paveras arvien lielākas iespējas.

Kā jau ziņots, 2006.gadā Latvijas nacionālā lidsabiedrība “Air Baltic” atsāka lidojumus starp Rīgu un Liepāju, bet pērnajā vasarā “Air Baltic” sāka lidojumus no Liepājas uz Dānijas galvaspilsētu Kopenhāgenu un Hamburgas pilsētu Vācijā.

Kopš regulāro reisu atjaunošanas, Liepājas lidostā ar katru gadu palielinājies pārvadāto pasažieru skaits. Prognozēts, ka šogad Liepājas lidostā varētu apkalpot jau ap 80 000 pasažieru, bet pēc aviosabiedrības prezidenta un izpilddirektora Bertolta Flika domām, pašreizējais Liepājas lidostas kopējais potenciāls esot miljons pasažieru gadā.

Sarmīte Pelcmane,
“Kurzemes Vārds”

2006.gadā Latvijas nacionālā lidsabiedrība “Air Baltic” atsāka lidojumus starp Rīgu un Liepāju, bet pērnajā vasarā aviokompānija sāka lidojumus no Liepājas uz Dānijas galvaspilsētu Kopenhāgenu un Hamburgas pilsētu Vācijā.

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz