Lai nodrošinātu ērtu vietnes izmantošanu un uzlabotu šīs vietnes veiktspēju un funkcionalitāti, mēs izmantojam sīkdatnes. Turpinot pārskatīt šo lapu, Jūs piekrītat sīkdatņu saglabāšanai Jūsu ierīces atmiņā. Turpināt Vairāk informācijas

Sestdiena, 21. septembris

Vārdadiena: Mariss, Matīss, Modris

Liepājā darbu sākusi sociāli atbildīga kafejnīca – "Youth Cafe"  (23)

Atslēgvārdi Youth Cafe | sociālā uzņēmējdarbība | house of hope

Trešdien, 11.septembrī, Liepājas Latviešu biedrības namā norisinājās reģionālais diskusiju cikls par sociālo uzņēmējdarbību. Lēsts, ka Latvijā ir līdz pat 200 juridiskām personām, kuras varētu de facto uzskatīt par sociālajiem uzņēmumiem, bet šāds statuss piešķirts vien 49 uzņēmumiem, no kuriem daži reģistrēti arī Liepājā. Viens no tiem ir tikko atvērtā kafejnīca "Youth Cafe" pie autoostas.

SIA "Tanyta", kas ir attīstījusies no biedrības "House of Hope" ("Cerību māja") un "Karosta Kids" darbības, sākoties septembrim, ir izveidojusi kafejnīcu kiosku "Youth Cafe" jeb "Jauniešu kafejnīca".

Idejas autore un īstenotāja Tatjana Tarasova izrādīja "Cerību mājas" telpas un stāstīja par uzņēmuma mērķiem: "Mums apkārt ir tik daudz foršu, talantīgu un atsaucīgu jauniešu, kuri vēlas palīdzēt, paši pilnveidoties, iegūt pieredzi, ka nolēmām izveidot kafejnīcu ar labdarības mērķi".

Kafejnīcā darbojas gan algots darbinieks – jauniete vārdā Anna, kas ikdienā apkalpo pircējus, labprāt izstāsta interesentiem arī par sociālo mērķi un gādā par produkciju kioskā, gan brīvprātīgie jaunieši, kuri pilnveido sevi ar jaunu pieredzi un zināšanām.

"Šeit darbojas dažādu tautību jauni cilvēki no atšķirīgiem sociāliem slāņiem," turpina Tatjana.

Šī piesaistīto daudzveidība, viņasprāt, ļauj nojaukt robežas – tie, kuriem dzīvē ir paveicies vairāk gan ar izglītības iespējām, gan ģimenes apstākļiem, labprāt palīdz "uziet uz pareizā ceļa" tiem jauniešiem, kuriem mazāk paveicies ar ģimenisku ievirzi, finansēm vai izglītību.

Katram atrodas kāds darbiņš. Jaunās māmiņas ar mazuļiem apciemo "House of Hope", veido dažādus suvenīrus, kurus arī iespējams iegādāties šajā kioskā. Notiek pārrunas ar vairākiem veikaliem un viesnīcām, lai piegādātu labdarībai paredzēto preci. Šī vieta ir kā platforma darba iemaņām.

"Sabiedrība arvien vairāk ir sākusi domāt par sociālo atbildību vienam pret otru. Nākotnē mums ir daudz dažādu plānu, kā attīstīt darbību, – gan pagalma pilnveidošana dažādām aktivitātēm, gan plānojam palīdzēt arī veciem cilvēkiem, kuriem ļoti nepieciešama sabiedrības palīdzība un atbalsts," pilna entuziasma ir enerģiskā Tatjana.

Diskusijas rīkotāji ir biedrība "Latvijas Sociālās uzņēmējdarbības asociācija", kas apzina un atbalsta sociālos uzņēmējus Latvijā.

Asociācijas vēstniece Liepājā Jana Petrenko dalījās savā darbības pieredzē ar "Kurzemes Vārdu": "Sociālā uzņēmējdarbība ir bizness ar mērķi – risināt sabiedrībai kādu aktuālu problēmu, radot produktus un pakalpojumus. Sociālās uzņēmējdarbības veidi, formāti, preces un pakalpojumi var būt dažādi. Katrā Latvijas reģionā ir savas specifiskās īpatnības sociālajai uzņēmējdarbībai," skaidro J. Petrenko.

"Liepājas teritorijā vairāk tas mērķis ir nodarbināt cilvēkus, kas zaudējuši darbu. Svarīgi ir apzināties katra reģiona problemātiskās jomas, lai sociālais uzņēmums būtu patiešām noderīgs," turpina asociācijas pārstāve. Liela nozīme ir sadarbībai ar pašvaldībām. Pēc J. Petrenko sacītā, Liepājas pašvaldība ir atvērta sadarbībai.

  • Komentāri (23)
  • 0
+ skatīt visus Atlikušie simboli: 500

Pievieno komentāru

liepajniekiem.lv neatbild par rakstiem pievienotajiem komentāriem. Aicinām ievērot pieklājību, toleranci un iztikt bez rupjībām.

Portālā aizliegts ievietot:
- personas godu un cieņu aizskarošu, draudošu, apmelojošu informāciju;
-musināt uz rasu vai etnisko neiecietību;
-komentārus, kas neatbilst Latvijas Republikas likumdošanai;
- komerciāla rakstura informāciju vai jebkāda veida reklāmu un aģitāciju.

Noteikumu neievērošanas gadījumā, liepajniekiem.lv patur tiesības komentārus dzēst, slēgt iespēju komentēt un ziņot tiesībsargājošām iestādēm.

Uzmanību!!!
Lai mazinātu iespēju portālā manipulēt ar komentētāju viedokli un noskaņojumu, komentāri, kuru autori diskusijās piedalās ar vairākiem vārdiem, tiek iezīmēti pelēkā krāsā. Tā kā šis process ir tehnisks, ir iespējamas situācijas, kurās iekrāsotie komentāri var nebūt no viena autora, vai arī neiezīmētos komentārus rakstījusi viena un tā pati persona.

Bizness

Saistītās ziņas

Pamanīji neatbilstošu saturu? Būsim pateicīgi, ka par to informēsi mūs!