Piektdiena, 10. aprīlis Anita, Anitra, Zīle

“Liepājas autobusu parku” neapmierina Saeimas vilcināšanās ierobežot neregulāros pārvadātājus

“Liepājas autobusu parku” neapmierina Saeimas vilcināšanās ierobežot neregulāros pārvadātājus
07.10.2013 08:59

LETA

Lai arī “Liepājas autobusu parkam” neregulāro pārvadātāju darbošanās iespaidā neieņemtie ienākumi Pierīgas maršrutos uz Jūrmalu un Ogri sasnieguši jau 100 000 latu, deputāti joprojām vilcinās pieņemt likuma grozījumus, kas ierobežotu neregulāro pārvadātāju aktivitātes, intervijā biznesa portālam “Nozare.lv” norāda uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Māris Ārbergs.

Atbildīgās iestādes pārvadātājam skaidrojot, ka situāciju var labot, tikai veicot izmaiņas likumdošanā, taču pagājušajā nedēļā, 3.oktobrī, lai arī bija plānots grozījumus Autopārvadājumu likumā skatīt Saeimas plenārsēdē pirmajā lasījumā, tie dienas kārtībā netika iekļauti. Ārbergs uzskata, ka tā ir problēmas risināšanas novilcināšana.

Viņš gan atzīst, ka Satiksmes ministrijas likumdošanas jaunā iniciatīva varētu palīdzēt ar neregulārajiem pārvadātājiem cīnīties, jo tiktu precīzi definēts, kas ir neregulārais pārvadātājs un kas regulārais.

Vienlaikus uz jautājumu, cik tad optimistiski viņš ir noskaņots, ka vajadzīgie grozījumi tiks pieņemti, Ārbergs retoriski jautā – ja jau vairākas reizes neregulāro pārvadātāju ierobežojošie likuma grozījumi Saeimā ir nobremzēti, kāpēc lai tagad būtu citādi? Viņš gan izsaka pieļāvumu, ka varbūt tagad, kad tā ir nopietna problēma arī Rīgā, problēmu sāks risināt.

Kā ziņots, ņemot vērā pēdējā laika neregulāro pārvadātāju aktivitātes valstī, īpaši Rīgā, Satiksmes ministrija sadarbībā ar “Autotransporta direkciju” steidzamības kārtā ir izstrādājusi jaunu Autopārvadājumu likuma grozījumu projektu un tajā būtiski tiek papildināts pasažieru pārvadājumu regulāro pārvadājumu definējums.

Izstrādātajā grozījumu projektā būtiski tikšot papildināts pasažieru regulāro pārvadājumu definējums. Proti, tie ir tādi sabiedriskā transporta pakalpojumi, kas tiek organizēti un sniegti saskaņā ar Sabiedriskā transporta pakalpojumu likumu, un par pasažieru regulāriem pārvadājumiem ir uzskatāmi arī tādi pasažieru pārvadājumi, kas tiek sniegti ar noteiktu regularitāti pa to pašu vai līdzīgu pasažieru regulārā pārvadājuma maršrutu un kas funkcionāli apkalpo tos pašus pasažierus, kas tiek vai varētu tikt apkalpoti pasažieru regulāro pārvadājumu gaitā.

Vēl grozījumu projekts paredz likuma trešo nodaļu “Pasažieru un bagāžas pārvadāšana” papildināt ar diviem pantiem, kuros teikts, ka pasažieru neregulāro pārvadājumu mērķis nevar būt pasažieru regulāro pārvadājumu veikšana un ka, veicot pasažieru neregulāros pārvadājumus, ir aizliegts iepriekš nokomplektētu pasažieru grupu papildināt vai veidot no jauna pasažieru regulāro pārvadājumu maršruta autoostās vai pieturvietās. Turklāt šis grozījumu projekts paredzot, ka turpmāk kārtību, kādā veicami iekšzemes pasažieru neregulārie pārvadājumi un iekšzemes pasažieru speciālie regulārie pārvadājumi Latvijas teritorijā, noteiks Ministru kabinets. Tas nozīmējot, ka papildus grozījumiem Autopārvadājumu likumā tiks izstrādāti arī jauni Ministru kabineta noteikumi, kas valstī turpmāk reglamentēs neregulāros pasažieru pārvadājumus.

46 komentāri

2013-10-07 09:16

Braucu un braukšu!!!: Braucu un braukšu arī turpmāk ar "dušmaņiem"!!!
Tā pati cena, bet serviss daudz labāks!
Ejiet uz poda ar savu monopolu!

2013-10-07 09:27

neliela kļūdiņa: Nevis "Liepājas autobusu parku" neapmierina, bet "Andrīti" meapmierina...

2013-10-07 09:44

Diemžēl: Liepājas autobusu parku neinteresē cilvēku vajadzības. Viņuprāt cilvēki ir autobusu dēļ nevis otrādi.

2013-10-07 09:56

Tā ir: Ierosinājums neregulāriem pārvadātājiem: Lūdzu atklājiet reisu M.Ķempes iela-Grobiņa. Liepājas autobusu parks nav spējīgs šādu reisu nodrošināt!!!

2013-10-07 09:59

Harijs: Liepajas autobusu parks nav vainig ja tu vel to nezini,tad visus marsrutus komande nolapitais Luuselis :@

2013-10-07 09:59

viss vienkārši-: šķēle ar savu LAP ir regulārais pārvadātājs, pārējie neregulārie pārvadātāji, kuri ir jāierobežo!!!

2013-10-07 10:01

Adatiņa: Kamēr Liepājas autobusu parks neieviesīs tādus pakalpojumus,kā mazos autobusos,iedzīvotāji nekad nebūs apmierināti:1.piebrauks pie dzivojamā kvartāla,pioe dz'ives vietas, jebkurā nepieciešamā laikā var nokļūt Rīgā.2. tāpat arī no Rīgas atbraucot pieved pie mājām, jo tumšā laikā itsevišķi.3.Ja nepieciešams arī Rīgā aizved kur vajaga. un tas vis tikai par 1ls. Vai Liepājas autobusu parks var sniegt tādus pakalpojumus poar tādu cenu?Jūs neko nevarat izdarīt iedzīvotāju labā,ja cilvēks jau gados lūdz ,lai viņu izlaiž tuvāk mājām tad arī to nedara , šoferi rupji 4.autobusā pārvadā bomžus,kuriem utis lien pa apkakli, un piedzērušos. Mazos busiņos nekad tādas lietas nav novērotas,vienmēr pietur kur vajag un bomžus nepārvadā,tā saucās kulturāla apkalpošana, nevis kā jūs ATU tikai naudu kāšat, apkalpošana ,jo tālāk,jo sliktāk,tāpēc nevajaga brīnīties!

2013-10-07 10:12

xt: Labāk vajag priecāties, ka nav tā kā būs Rīgā, kur visi kas deklarējušies ārpus Liepājas maksās krietni vien vairāk par pilsētas sabiedrisko transportu, tas arī attiecas uz Grobiņniekiem, bet to visu jau vēl var paspēt pilsētas dome tās SC deputāti izdomāt..

2013-10-07 10:20

putniņš: Braucot ar "Dušmani"' uz Rīgu un no Rīgas pietur Saldus uzpildes stacijā,kur var aiziet uz tualeti,ja cilvēkam ir veselības problēmas .Braucot ar ATU bussu tādas ērtības nav .Ja brauc no Rīgas 20,30 autobusam iebraucot Saldū -ej kaut kur krūmos,bet tas nav normāli.

2013-10-07 10:52

gibu igauņus: LAP vairāk būtu jādomā par pasažieru ērtībām, nevis par savu kabatu. Piemēram, piektdien reiss 19.40 no Rīgas izsēdināja visus pasažierus stacijā. Saprotu, ka busam bija tehniskas problēmas, bet varēja uz staciju aizsūtīt arī citu autobusu.

2013-10-07 10:55

nikolajs: bet vai LAP par 7 latiem var nodrošināt pārvadājumu no un līdz dzīvesvietas adresei un arī ceļā pavadīts laiks ap 2,5 stundām ? nu vot ....

2013-10-07 10:57

Kate: Cilvēks izvēlas to, kas par viņam pieņemamu cenu sniedz labākas kvalitātes pakalpojumu. Ja LAP ieklausīsies un apmierinās pasažieru vajadzības, tad problēma ar neregulārajiem pārvadātājiem pazudīs pati no sevis un nevajadzēs neko ierobežot un sūdzēties par Saeimas neizdarībām. Šobrīd LAP vēlas ar aizliegumu palīdzību uzlabot savu stāvokli tirgū, gūt lielāku peļņu, neieguldot nekādus papildu līdzekļus un darbu.

2013-10-07 11:08

rudīte: Ir ļoti ērti, ja var transportā iekāpt netālu no dzīves vietas. Ja man (no Piltenes ielas) jānokļūst Rīgā agri no rīta, tad, lai tiktu uz autobusu....jāskrien cauri visam rajonam pa melnu tumsu...cits transports neiet.

2013-10-07 11:23

Rējējiem!: Izlasiet rakstu līdz galam! Tur viņiem vajag un tur viņiem vajag....drīz viens otrs sev puņķus nevarēs pats noslaucīt!!! Bessssī ārā šī izlaidusies tauta!

2013-10-07 12:08

Klabata: Ja LAP klientus pilnībā apmierinātu LAP pakalpojumi, to cenas un kvalitāte, tad nelegālo pārvadājumi bizness nomirtu savā nāvē. Tā, ka labāk piedomāt pie patērētājiem draudzīga biznesa attīstīšanas, nevis pie nepārtrauktas cīņas "pret kaut ko". Turklāt, konkurence ir laba lieta - nepārtraukti liek kaut ko uzlabot un neieslīgt pašapmierinātībā un uzpūtībā. Vai ne :-)?

2013-10-07 12:20

par ko: par ko LAP satraucas? Cilvēki izvēlas ērtāko un izdevīgāko, tāpēc izkonkurēt neregulāros pārvadātājus nav problēmu, tas ir jādara nevis ar likumu, bet gan ar savu pakalpojumu kvalitates uzlabošanu. Šobrīd neko labu nevaru teikt: svētdienas vakarā tikt no Dobeles uz Liepāju vispār nav iespējams, autobuss kursē visu nedēļu izņemot svētdienu, kad tas ir akūti nepieciešams pēc brīvdienām. Absurds!

2013-10-07 12:31

k,,,: Lai tie atsaldeņi atjauno autobusu MIRDZAS Ķ---GROBIŅA.

2013-10-07 12:38

pret: Ceram,ka Saeima pallīdzēs saglabāt mazo biznesa nozari un nepametīs Liepājas neregulāro parvadajumu uzņemējus

2013-10-07 12:48

er: Braukt....... Pie Grobiņas nepietur...aizvizina uz Liepāju - vakarā no Liepājas atpakaļ uz Grobiņu netiek ....... LAP pakalpojumi ir ;nirgāšanās par cilvēkiem .... ūdens uz galvas l';ist..... vo nosēdi caurvējā un slpajšs 4 studnas ceļā....

2013-10-07 12:52

ritenis: Pieļauju, ka liela daļa komentāru rakstītāju neizprot regulāro pārvadātāju biznesu. Ne jau LAP var ņemt un braukt cikos šiem ienāk prātā, izvadāt cilvēkus pa mājām un tamlīdzīgi. Tas viss ir VALSTS pasūtījums, kas tad nosaka cikos un kur braukt. Jau iepriekš dzirdēts, ka ATD nav ļāvusi izvadāt pa mājām, lai gan tāds priekšlikums kaut kad ir izskanējis. Vienīgās iespējas kaut ko ietekmēt ir rakstīt iesniegumus, ko tad LAP pārsūta tālāk un ATD var meklēt papildus reisus u.c.

2013-10-07 12:55

kond: Man gan problēmas ar nokļūšanu Grobiņā nav bijušas. Ja reiz reisam ir tāda pietura, tad tur arī apstājas. Un cik reizes nav tā, ka braucot pasažieri vienkārši izlaiž ceļa galā, lai viņam nav jāiet 400 m līdz pieturai. Bet nu viss jau atkarīgs no vadītāja.

2013-10-07 13:09

arro: Ei, nu beidziet par to, ka autobuss piebrauks pie katras mājas. Reiz braucu ar to, kas piebrauc pie katras mājas - lai nokļūtu septiņos no rīta Rīgā, man ceļš sākās pusdivos naktī. Jo kamēr izbraukāja visu Liepāju, es varēju tur kratīties.

2013-10-07 13:18

Nepiekritu: Brauc ar LAP- pēc Izveleis-es-ar mikriņiem

2013-10-07 13:21

pret: Bruucuno 3;30 un 7;10 Rīgā

2013-10-07 13:27

gabalina: Protams Skelem ar Sleseru arvien par maz!!!! Vajag tacu vienu un tikai vienu parvadataju,lai cilvekam nebutu dotas izveles iespejas!!!! Iesim atkal ka aunu bars kur kungi noteiks! Vai Jums ravejkundzini nepietiek,ka atstajat bez maizes tas gimenes,kuru tevi bija pilsetas mikroautobusu vaditaji!? Piedomajiet kaut reizi,ka uz cita nelaimi savu neuzcelsiet!!!!

2013-10-07 13:42

Es par mazajiem: Neregulārie nevis spiego LAP reisu sarakstus, bet gan veido reisus vadoties no pasažieru pieprasījuma. Pasažierus nevis zog pieturās, bet gan savāc katru no mājām. Tāpat kā atbraucot no Rīgas aizved līdz mājām. Neregulārie ir saprotošāki, ja gadās kavēt, uzgaidīs tās 5 min. Pamēģiniet ko tādu sarunat ar LAP! Visa pašreizējā kampaņa tikai parāda monopolistu bezgalīgo alkatību! Kā vecajā multenē pūķītis- visu tikai man, man un man! Ļaujiet cilvēkiem pašiem izvēleties! Viņi taču labāk zina, ko grib!

2013-10-07 13:53

Pret: esmu pret

2013-10-07 14:05

Es par mazajiem: Pret ko" pret"? Pret mazo biznesu? Kāpēc vajag iznīcināt cilvēku centienus strādāt! Nopelnīt pašam un dot darbu cietiem! Vai tad labāk visu likvidēt, un pēc tam brīnīties, kāpēc cilvēki brauc prom!

2013-10-07 14:28

tox-is: Obligāti jaatstāj! Visiem jadzīvo un jabaro bērnus!

2013-10-07 15:16

Kašķe: Un kas mums, ja LAPam neiet Jūrmals un citos pārvadājumos? Mums uz to uzšķeudīt. Bet tas, ka serviss viņiem irĻooooti neuzbāzīgs, tas gan tiesa!

2013-10-07 15:20

es: nu nez es kaut ka ar neesmu sajūsma par šito piebraukšanu pie katras mājas jo lai no rīta uz 9 būtu rīgā man čut ne pirms 5 jābrauc ārā, jo mikriņš tusē stundu pa Liepāju kamēr salasa visus ākstus kas pat laicīgi savas pakaļas nevar izvilkt uz ielas! bet nu ar autobusu nebraucu tāpēc ka man jākratās caur visu pilsētu kad neiet satiksme uz staciju, tas ar nav varinats, kapec rīgas reis nevar izveidot kādas 4-6 pieturas pa ceļam caur visu pilsētu?

2013-10-07 15:30

Natālija: Esmu ļoti apmierināta ar darbu maršrut taksi. Var pasūtit jeb kura laikā, jeb kura diena, tev atbrauc pie pašas mājas, palīdze ar mantam. Butu ļoti žēl , ja pedejas marsrutu taksi likvidēs. Atkal tad sajūta, k a pie mums pa cuilvekiem vispar nedoma

2013-10-07 15:34

nepiekritu: pasžiers balso ar naudu un izvēlas labāko-mēs par NEregulāriem

2013-10-07 16:02

PRET GROZĪJUMIEM: Šādus grozījumus nedrīkst pieņemt - tas ir visas pasažieru pārvadājumu sfēras monopolizācija. Rezultātā serviss autobusu parkā būs sliktāks un cenas lielākas.
Kāpēc mūsu valstī mazo biznesu ne tikai neatbalsta, bet vēlas iznīcināt?! Uzņēmēji maksā nodokļus, nodrošina ļoti labu servisu un pie tam ir spiesti cīnīties par savu izdzīvošanu ar Šleseru, Šķēli utt.!
Mikriņi ir obligāti jāatstāj!

2013-10-07 17:11

aa: Atdodiet 912. un 904.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

2013-10-07 17:22

stutents: Kā var prasīt tādu grozījumu? Konkurence ir nepieciešama, savādāk būsim atkarīgi no pakalpojuma. Nevar taču mainīt likumu, jo viens uzņēmums grib nodrošināt sev monopolu. Drīz aizliegs ar savu transportu uz Rīgu braukt, jo tas redz atņem klientus :D

2013-10-07 17:47

braucējs: LAP šoferi arī ir pietiekoši prasti un nelaipni tēviņi.

2013-10-07 17:54

Iedzīvotājs: Dārgie deputāti, godājamā valdība! Padomājiet labi, pirms atkal kaut ko iznīcināt rijīgo haizivju labā! Vispirms traucēja mikriņi, tagad neregulārie! Dodiet iespēju elpot ari mazajie! Pie tam, ja cilvekiem tas nebūtu ērti, viņi tos neizmantotu! Lai LAP labak paši savā sētā ievieš kārtību!

2013-10-07 19:10

###: Arberga kungs- nolaidiet cenu līdz Rīgai, uz četri lati- un problēma ar nelegālajiem ,būs atrisināta! Un kātad tur palika tas jautājums, par to lielo maksāšanu iebraukšanai Rīgas autoostā?

2013-10-07 19:17

ļoļiks: kārtēji pārliecinos, ka te tik runa skaugi-pat nezina,kas noņēma grobiņas reisus, bet galvenais ,ka autobusu parks ir vainīgs, un kā jūs iedomājaties 50 vietīgs autobuss defilēs pa mikrorajoniem..........sviestēdāji........

2013-10-07 20:20

pasazieri: Lūdzu,deputāti,nepieņemiet tādus likumus!!!

2013-10-07 20:33

kaspars: Esmu tikai par mikriniem, bieži braucu uz rīgu, un izmantoju tikai mikrinu, ka arī visi mani paziņas...

2013-10-07 23:19

reņģēdājs: Ļoļik! Tieši tā- 50-vietīgais lai nedefilē pa mikrorajoniem, bet arī lai nenoskauž darbu tiem, kam ir tie mikriņi, kas var izlocīties ! Darīsim katrs savu darbu, nevis līdīsim svešā lauciņā!

2013-10-08 02:49

M: Mikriņus 4.,5. noņēma uz slimnīcu, kas kursēja. Ziemā noņem vēl vairākus 6.un 9.maršruta autobusu, Kaut kāds absurds!
Tagad vēl gatavojas aizliegt cilvēkiem, kas tālāk no centra dzīvo tikšanu uz Rīgu un no Rīgas. Autobuss parks - attopaties, dzīvojam civilizētā valstī.Paldies, kad tādi neregulārie reizi ir un ir iespēja vēl nokļūt uz Rīgu.
Liepājas autobusu parku neinteresē cilvēku vajadzības.
Viņuprāt cilvēki ir autobusu dēļ nevis otrādi -to pat atļāvās autobusu šoferis apstiprināt.

1/500

Liepajniekiem.lv neatbild par rakstiem pievienotajiem komentāriem. Aicinām ievērot pieklājību, toleranci un iztikt bez rupjībām.

Uzmanību!

Lai mazinātu iespēju portālā manipulēt ar komentētāju viedokli un noskaņojumu, komentāri, kuru autori diskusijās piedalās ar vairākiem vārdiem, tiek iezīmēti pelēkā krāsā. Tā kā šis process ir tehnisks, ir iespējamas situācijas, kurās iekrāsotie komentāri var nebūt no viena autora, vai arī neiezīmētos komentārus rakstījusi viena un tā pati persona.

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz