Lai nodrošinātu ērtu vietnes izmantošanu un uzlabotu šīs vietnes veiktspēju un funkcionalitāti, mēs izmantojam sīkdatnes. Turpinot pārskatīt šo lapu, Jūs piekrītat sīkdatņu saglabāšanai Jūsu ierīces atmiņā. Turpināt Vairāk informācijas

Trešdiena, 16. oktobris

Vārdadiena: Daiga, Dinija

Liepājas osta 2017. gadā nostiprinājusies kā graudu osta

Atslēgvārdi osta | kravas | sez

Foto: Publicitātes

2017. gadā Liepājas ostas stividorkompānijas pārkrāvušas 6,6 miljonus tonnas kravu, kas ir par 16 procentiem vairāk nekā gadu iepriekš. Tas ir otrs veiksmīgākais gads Liepājas ostas vēsturē, nostiprinot savas pozīcijas Baltijas jūras reģionā kā graudu osta, portālam ziņoja Liepājas speciālās ekonomiskās zonas sabiedrisko attiecību speciāliste Līga Ratniece-Kadeģe.

Liepājas speciālās ekonomiskās zonas pārvaldnieks Jānis Lapiņš stāsta: “Kopīgas ikdienas darba rezultātā, sadarbojoties uzņēmējiem ar Liepājas speciālās ekonomiskās zonas pārvaldi, un risinot dažādus jautājumus ar atbildīgajām ministrijām, VAS “Latvijas dzelzceļš” un kravu īpašniekiem, sasniegtie rezultāti apliecina, ka Liepājas osta var veiksmīgi strādāt ar stabilu un pieaugošu kravu plūsmu, piesaistot arī jaunas kravas.

2017. gada divpadsmit mēnešos Liepājas ostas kompānijas pārkrāvušas 6 588 647,19 tonnas dažādu kravu, tai skaitā beramkravas – 4 858,5 tūkstošus tonnas, ģenerākravas – 1251,7 tūkstošus tonnas un lejamkravas – 478,4 tūkstošus tonnas.

Kravu apgrozījuma pieaugumu nodrošina mērķtiecīga, pārdomāta ilgtermiņa attīstība Liepājas SEZ pārvaldei sadarbojoties ar uzņēmējiem. Kopumā līdz šim ostas attīstībā Liepājas pašvaldība Liepājas pārvalde un valsts kapitālsabiedrības ieguldījušas aptuveni 130 miljonus eiro. Tas arī ir vien no būtiskākajiem priekšnoteikumiem, kas veicina ostas attīstību, nodrošinot vairāk kā 2000 darbavietas, papildus veicinot autotransporta, kuģu apgādes u.c. uzņēmumu darbību.

2017. gadā tika turpināti ieguldījumi ostas infrastruktūrā, attīstot dzelzceļa pievadceļus un uzlabojot vagonu manevrēšanas spēju. Paralēli arī uzņēmēji paplašināja savus terminālus. 2017. gadā vien uzbūvētas trīs jaunas noliktavas un kopējā beramkravu uzglabāšanas jauda palielināta par 10 procentiem. Arī turpmākajos gados plānots turpināt pilnveidot ostas darbības efektivitāti, padziļinot kuģu ceļus, izveidojot kuģu iekraušanas vietu Brīvostā, kā arī izbūvējot jaunus auto un dzelzceļa pievadceļus.

2017. gadā Liepājas ostā aptuveni 40 procentus veidoja vietējās kravas gan graudi, gan ro-ro kravas, ko nodrošina regulāra prāmju satiksme sadarbībā ar prāmju operatoru “Stena Line”, kas palielināja prāmja ienākšanu skaitu nedēļā līdz piecām reizēm. LSEZ SIA “Terrabalt” turpināja piesaistīt projektu kravas, piemēram, AS “UPB” dzelzsbetona konstrukcijas, kā arī nodrošina pilsētas ražošanas uzņēmu LSEZ SIA “Jensen metal” , LSEZ SIA “Lesjofors Springs LV” u.c. saražotās produkcijas eksportu.

2017. gadā veiksmīgi strādāja stividorkompānijas, kuru termināli atrodas Karostas kanālā un pirmo reizi kopā pārsniedza viena miljona tonnu apgrozījumu. Karostas kanālā atrodas stividorkompānijas, kas pārkrauj gan celtniecības materiālus tajā skaitā Brocēnos ražotu cementu, gan lauksaimniecības produkciju, gan lejamkravas.

No ostas stividorkompānijām 2017. gadā lielāko kravu apgrozījumu nodrošināja LSEZ SIA “Ekers Stividors LP, kas pārkrāva 2,4 miljonus tonnu, LSEZ SIA „Liepāja Bulk Terminal” – 1,8 miljonus tonnu un LSEZ SIA “Terrabalt” – 0,9 miljonus tonnu.

2017. gadā Liepājas ostā apkalpoti 1444 kuģi, iebraukuši un izbraukuši 41 111 pasažieri. Aizvadītā gada divpadsmit mēnešos pārkrauto konteineru skaists bija 3829 TEU, bet RO-RO vienību skaits – 39 261.

  • Komentāri (0)
  • 0
+ skatīt visus Atlikušie simboli: 500

Pievieno komentāru

liepajniekiem.lv neatbild par rakstiem pievienotajiem komentāriem. Aicinām ievērot pieklājību, toleranci un iztikt bez rupjībām.

Portālā aizliegts ievietot:
- personas godu un cieņu aizskarošu, draudošu, apmelojošu informāciju;
-musināt uz rasu vai etnisko neiecietību;
-komentārus, kas neatbilst Latvijas Republikas likumdošanai;
- komerciāla rakstura informāciju vai jebkāda veida reklāmu un aģitāciju.

Noteikumu neievērošanas gadījumā, liepajniekiem.lv patur tiesības komentārus dzēst, slēgt iespēju komentēt un ziņot tiesībsargājošām iestādēm.

Uzmanību!!!
Lai mazinātu iespēju portālā manipulēt ar komentētāju viedokli un noskaņojumu, komentāri, kuru autori diskusijās piedalās ar vairākiem vārdiem, tiek iezīmēti pelēkā krāsā. Tā kā šis process ir tehnisks, ir iespējamas situācijas, kurās iekrāsotie komentāri var nebūt no viena autora, vai arī neiezīmētos komentārus rakstījusi viena un tā pati persona.

Bizness

Saistītās ziņas

Pamanīji neatbilstošu saturu? Būsim pateicīgi, ka par to informēsi mūs!