Trešdiena, 3. marts Tālavs, Tālis, Marts
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Uzticamas un aktuālas ziņas šajā laikā ir ļoti svarīgas!

Piesakies paziņojumiem un esi informēts par būtiskākajiem notikumiem Liepājā!

Pieteikties

Liepājas ostā pērn pārkrauts par 10% mazāk kravu

Liepājas ostā pagājušajā gadā pārkrāva 6,6 miljonus tonnu kravu, kas ir par 10% mazāk nekā 2019.gadā, informē Liepājas speciālā ekonomiskās zonas (SEZ) pārvaldes pārstāve Līga Ratniece-Kadeģe.

Liepājas ostā pērn pārkrauts par 10% mazāk kravu
Foto: Liepājas SEZ
11.01.2021 14:02

LETA

Tostarp 2020.gada decembrī ostā kopumā pārkrautas 773 603 tonnas kravu, kas ir par 17,3% vairāk nekā 2019.gada decembrī un par 48,5% vairāk nekā pērn novembrī.

Pagājušā gada decembrī pārkrauto kravu apmērs bija ostas vēsturē labākais rādītājs līdz šim decembrī.

Liepājas SEZ valdes priekšsēdētājs Uldis Sesks pauda, ka osta un tranzītbizness ir ļoti sensitīva nozare, un tas īpaši izjusts 2020.gadā saistībā ar izmaiņām nozarē kopumā līdz ar Krievijas kravu samazinājumu, globālās pandēmijas ietekmi un ģeopolitiskiem aspektiem, kas būtiski palielināja Latvijas ostu iekšējo konkurenci.

“Diemžēl, kamēr nebūs vienota dzelzceļa tarifa, Rīgas brīvosta ir labvēlīgākās pozīcijās nekā citas ostas,” minēja Sesks.

Viņš arī norādīja, ka ostas rādītāji decembrī ir apliecinājums spējai kopīgi pārorientēties un pielāgoties noteiktiem darbības noteikumiem – ja netiek pārkrautas ogles, tad tiek krautas kokskaidu granulas, lauksaimniecības produkcija, šķelda, apaļkoki, cements.

Lielāko kravu apgrozījumu 2020.gadā Liepājas ostā nodrošināja “Liepaja Bulk Terminal”, pārkraujot 2,1 miljonu tonnu dažādu lauksaimniecības kravu. Konkrētais termināls apkalpo aptuveni 20 dažādus lauksaimniecības kravu veidus, un pēdējos četrus gadus katrā graudu sezonā tam izdevies pārkraut vairāk nekā divus miljonus tonnu kravu.

“Liepaja Bulk Terminal” valdes loceklis Juris Matvcejevs atzina, ka bažas sagādā Rīgas ostas radītā konkurence, jo, samazinoties ogļu kravām, tur rodas arvien lielāka interese par graudu kravu piesaisti, taču “Liepaja Bulk Terminal” nevar atļauties samazināt tarifu līdz Rīgas līmenim.

Liepājas SEZ norādīja, ka ne tikai decembrī, bet visu 2020.gadu gadu, pieaugums Liepājas ostā bija vērots lejamkravu segmentā, ko nodrošina gan “GI Termināls” ar bāzes eļļām, gan “DG Termināls”, kas uzbūvēja un veiksmīgi izmanto bitumena terminālu.

Tāpat pārvaldē atzīmēja, ka, meklējot savu nišu, Liepājas osta no 2001.gada apzināti ir veidota kā graudu ostu. Lauksaimniecības kravu termināli var pārkraut vairāk nekā 30 dažādus lauksaimniecības produkcijas veidus.

Liepājas ostā 2019.gadā pārkrauti 7,334 miljoni tonnu kravu, kas ir par 2,7% mazāk nekā 2018.gadā. Liepājas osta pēc pārkrauto kravu apmēra ir trešā lielākā osta Latvijā.

6 komentāri

2021-01-11 15:00

Krampis: SEZ izcili demonstrē, kā efektīgi izmantot datus jebkura apgalvojuma pamatošanai. Izceļot viena mēneša datus var radīt iespaidu, ka viss gads ir bijis ļoti veiksmīgs.

2021-01-11 17:02

Annas draudzes koalīcija: UZTICAMAS UN AKTUĀLAS ZIŅAS??? Kurus jūs par lohiem uztverat? tad jau vēl salieciet ka pa ielām pirmdienās pārvietojas par 140 % vairāk cilvēku kā naktī uz pirmdienu. tīra manipulācija un priekšvēlēšanu melīga spalvu spodrināšana. neies cauri

2021-01-11 17:36

Noliedzējs: Nevar jau noliegt ,ka Liepājas Ostas uzņēmēji radoši un drosmīgi strādājuši!
Salīdzinot ar Ventspili ,kur kravu apjomi dramatiski krītas ,liepājnieki ir atraduši jaunas kravas.
Tā turpināt!

2021-01-11 18:12

Makaronus sez sakabināja: Sesks šorīt locijās radio pārraidē ka nevajag jaukt "darboties". Rīga nespēs tā darboties kā liepājas sez. Vot te prasītos kontroli lai pārbauda to dikti lielo kravu apgrozījumu. Laiks Rīgai liepājas ostas lietas pārņemt , kamēr vel ir bišķi palicis ko pārņemt.

2021-01-11 19:34

Ar uzviju: Atlaist Ratnieci!
Kā tas var būt, ka kravu apjoms samazinās?!

2021-01-12 09:13

Puika: Liepājas uzzņēmēji ir malači, ja vēl sezā kāds sajēgtu ko dara tad kravu apgrozījuma kritums būtu ļoti minimāls, jo ogles diemžēl aiziet uz neatgriešanos.

1/500

Liepajniekiem.lv neatbild par rakstiem pievienotajiem komentāriem. Aicinām ievērot pieklājību, toleranci un iztikt bez rupjībām.

Uzmanību!

Lai mazinātu iespēju portālā manipulēt ar komentētāju viedokli un noskaņojumu, komentāri, kuru autori diskusijās piedalās ar vairākiem vārdiem, tiek iezīmēti pelēkā krāsā. Tā kā šis process ir tehnisks, ir iespējamas situācijas, kurās iekrāsotie komentāri var nebūt no viena autora, vai arī neiezīmētos komentārus rakstījusi viena un tā pati persona.

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz