Liepājas ostā atgriežas cukura kravas
liepajniekiem.lv
Šodien, 9. februārī, Liepājas ostā ar 28
tūkstoši tonnu jēlcukura kravu ieveda
kuģi “Federal Kasser” un pietauvoja pie “Liepaja Bulk Terminl” 51.A piestātnes.
Kā pastāstīja “Liepaja Bulk Terminl” termināla vadītājs Juris Matvejevs, tas ir
jauns kravu veids un jauna pieredze terminālam – jēlcukurs no Brazīlijas tālāk
pa dzelzceļu tiks nogādāts cukurfabrikām tālākai pārstrādei.
Cukurs Liepājas
ostā ir pārkrauts gan līdz otrajam pasaules karam, gan tajā īsajā posmā pēc otrā
pasaules kara līdz ostas slēgšanai, gan arī pēc ostas darbības atjaunošanas
pagājušā gadsimta deviņdesmitajos gados, bet jēlcukura krava ostā tiks
pārkrauta pirmo reizi, portālam pastāstīja Liepājas SEZ pārvaldes sabiedrisko attiecību speciāliste Līga Ratniece-Kadeģe.
Juris
Matvejevs, LSEZ SIA “Liepaja Bulk Terminal” termināla vadītājs: “Strādājam,
meklējam jaunus kravu veidu, lai nodrošinātu nepārtrauktu un efektīvu termināla
darbību. Savu terminālu esam veidojuši tā, lai varam pieņemt pēc iespējas
plašāku beramkravu sortimentu un ar pilnu noslodzi varam strādāt ne tikai
aktīvajā graudaugu sezonā. Šī ir pirmā jēlcukura krava un domāju ka līdzīgas
partijas varētu būt arī turpmāk.”
LSEZ SIA “Liepaja Bulk Terminal” ir
viens no lielākajiem Liepājas ostas termināliem, kas ik gadu paplašina termināla
noliktavu saimniecību, attīsta pārkraušanas tehnoloģijas, nodrošinot ātrāku
kravu apstrādi un attīstot loģistikas virzienus.
Termināls pārkrauj vairāk kā 20 dažāda
veida beramkravas, no kurām lielāko īpatsvaru veido graudaugi. Kravu veidu
dažādība ļauj “Liepaja Bulk Terminal” aktīvi strādāt visu gadu, ne tikai graudaugu sezonas laikā. 2014. gadā termināls pārkrāva 2 025 560,05
tonnas, palielinot kravu apgrozījumu par 68,6 % salīdzinot ar 2013. gadu.
Kuģis “Federal
Kasser”:
– garums 182,8 m;
– DW 29 537 tonnas;
– kuģo zem Centrālamerikas valsts
Belizas karoga.