Lai nodrošinātu ērtu vietnes izmantošanu un uzlabotu šīs vietnes veiktspēju un funkcionalitāti, mēs izmantojam sīkdatnes. Turpinot pārskatīt šo lapu, Jūs piekrītat sīkdatņu saglabāšanai Jūsu ierīces atmiņā. Turpināt Vairāk informācijas

Trešdiena, 15. augusts

+19°C
Vējš: DR 5.9 m/s
Laika ziņas Liepājā

Vārdadiena: Dzelde, Zelda, Zenta

Liepājas osta gadu iesākusi ar pieaugošu kravu apgrozījumu  (4)

Atslēgvārdi liepājas osta | kravas | apgrozījums

Foto: Publicitātes

Šā gada janvārī Liepājas ostā pārkrautas 586 894,10 tonnas dažādu kravu, kas ir par 22,8% vairāk, nekā 2016. gada janvārī (477 819,93 tonnas) un par 10% vairāk, salīdzinot ar iepriekšējo mēnesi - 2016. gada decembri (528 057,97 tonnas). Liepājas ostā turpina dominēt beramkravas, kas veido 81% no kopējā kravu apgrozījuma. Ģenerālkravu īpatsvars 2017. gada janvārī Liepājas ostā bija 15%, bet lejamkravas – 4%, portālu informēja Liepājas speciālās ekonomiskās zonas pārvaldes sabiedrisko attiecību speciāliste Līga Ratniece-Kadeģe.

Šā gada janvārī Liepājas ostā galvenā kravu grupa beramkravu segmentā bija labība un labības produkti – 49%. Kopumā janvārī ostas termināli pārkrāvuši 476, 3 tūkstošus tonnas – kviešu, miežu, saulespuķu sēklu, kukurūzas un citu graudaugu.

Pēdējos mēnešos palielinājies bagātināto antracīta ogļu īpatsvars gan kopējā kravu apgrozījumā, gan beramkravu segmentā. Bagātinātās antracīta ogles janvārī veidoja 19% no kopējā kravu apgrozījuma. LSEZ SIA “Ekers Stividors LP” komercdirektors Igors Matvejevs atzīst, ka bagātinātās antracīta ogles ir salīdzinoši jauns kravu veids, ko stividorkompānija piesaistīja pagājušā gada pavasarī.

“Sākotnēji  pārkrāvām nelielas partijas, bija svarīgi pašiem saprast ko un kā darīt, kā organizēt dzelzceļa vagonu plūsmu, kādi pasākumi būtu nepieciešami, lai līdz minimumam samazinātu ietekmi uz vidi. Lai arī pārkraujam bagātinātās antracīta ogles sauktas arī par “sorta” oglēm, kas praktiski neput, tomēr jārēķinās gan ar blakus esošajiem termināliem, kas pārkrauj graudaugus un nodrošina pasažieru pārvadājumus, gan ar iedzīvotājiem un dzīvojamo māju tuvumu. Tas bija zināms izaicinājums un pārbaudījums, ko esam izturējuši,” skaidro Igors Matvejevs.

LSEZ SIA “Ekers Stividors LP” ir noslēdzis vairākus līgumus ar kravu īpašniekiem un plānots, ka ogļu kravas būs arī turpmāk.  Šajās dienās handysize klases kuģī “Great Fluency” tiek krautas ogles no Krievijas, kas tiks vestas uz Indiju. Šobrīd termināla kapacitāte ir 18 tūkstoši tonnas diennaktī, bet jau tuvākā mēneša laikā tiks iegādāti un uzstādi jauni, jaudīgi kausi, kas varētu diennaktī pārkrauto ogļu daudzumu palielināt līdz 20 tūkstošiem tonnu. 

Beramkravu segmentā joprojām stabils ir celtniecības materiālu un koksnes šķeldas kravu apgrozījums. Ģenerālkravu grupā dominē ro-ro kravas un kokmateriāli. Līdz ar prāmju kustības intensitātes palielināšanu maršrutā uz Centrāleiropu – Liepāja – Travemunde (Vācija), pieaugums novērojams ro-ro kravu apgrozījumā – 55 944,88 tonnas jeb +17,4%, salīdzinot ar iepriekšējo mēnesi.

Lejamkravu grupā šā gada janvārī pārkrauts 25,2 tūkstoši tonnu jeb 4% no visām kravām. Janvārī apkalpoti 120 kuģi,bet iebraukuši un izbraukuši 2209 pasažieri.

No ostas stividorkompānijām 2017. gada janvārī lielākais kravu apgrozījums bija LSEZ SIA “Liepaja Bulk Terminal” – 222 140,34 tonnas jeb +13,5% un LSEZ SIA “Ekers Stividors LP” – 189 471, 90 tonnas jeb +78,7%.

  • Komentāri (4)
  • 0
+ skatīt visus Atlikušie simboli: 500

Pievieno komentāru

liepajniekiem.lv neatbild par rakstiem pievienotajiem komentāriem. Aicinām ievērot pieklājību, toleranci un iztikt bez rupjībām.

Portālā aizliegts ievietot:
- personas godu un cieņu aizskarošu, draudošu, apmelojošu informāciju;
-musināt uz rasu vai etnisko neiecietību;
-komentārus, kas neatbilst Latvijas Republikas likumdošanai;
- komerciāla rakstura informāciju vai jebkāda veida reklāmu un aģitāciju.

Noteikumu neievērošanas gadījumā, liepajniekiem.lv patur tiesības komentārus dzēst, slēgt iespēju komentēt un ziņot tiesībsargājošām iestādēm.

Uzmanību!!!
Lai mazinātu iespēju portālā manipulēt ar komentētāju viedokli un noskaņojumu, komentāri, kuru autori diskusijās piedalās ar vairākiem vārdiem, tiek iezīmēti pelēkā krāsā. Tā kā šis process ir tehnisks, ir iespējamas situācijas, kurās iekrāsotie komentāri var nebūt no viena autora, vai arī neiezīmētos komentārus rakstījusi viena un tā pati persona.

Bizness

Saistītās ziņas

Pamanīji neatbilstošu saturu? Būsim pateicīgi, ka par to informēsi mūs!