Liepājas osta ir interesanta Krievijas kravu pārvadātājiem
0
Liepājas osta un Liepājas SEZ tika pārstāvēti starptautiskajā konferencē un izstādē ”Trans Russia”, kas aprīļa nogalē tradicionāli notika Maskavā. Tā ir viena no vadošajām un visvairāk apmeklētajām konferencēm un izstādēm kravu pārvadājumu transporta un loģistikas nozarē. ”Trans Russia” pulcē lielākos kravu pārvadātājus, transporta un loģistikas nozares speciālistus, gan no Krievijas, gan Eiropas.
Arī šajā starptautiskajā transporta forumā Liepājas SEZ pārvalde tika pārstāvēta kopējā Latvijas delegācijas sastāvā ar vienotu zīmolu ”Tranzīts Latvija”.
Liepājas SEZ pārvaldnieks Guntars Krieviņš piedalījās trīs dienu konferencē, bet Liepājas SEZ Investīciju un mārketinga daļas vadītājs Ivo Koliņš pārstāvēja Liepāju Latvijas delegācijas sastāvā izstādē. Šā gada transporta foruma ”Trans Russia” galvenā tēma transporta koridoru attīstība, dzelzceļa infrastruktūras pilnveidošana, tranzīta plūsmas palielināšana, perspektīvie konteinerpārvadājumi Baltijas jūras reģionā.
Liepājas SEZ pārvaldnieks Guntars Krieviņš norādīja, ka Maskavas konference ir viena no saturīgākajām un visvairāk apmeklētajām konferencēm transporta un loģistikas nozarē. Arī šajā reizē pamatjautājums bija tranzīts, dzelzceļa attīstība un ostu politika. Latvijai un arī Liepājas ostai viens no būtiskākajiem jautājumiem bija Krievijas kravu plūsma caur mūsu ostām. Krieviņš uzsvēra, ka Krievija saprot, ka viņiem ir ļoti straujš kravu pieaugums un runājot par dzelzceļa pārvadājumiem tiek iezīmēti visi virzieni uz Latviju un citām Baltijas valstīm.
Konferencē Krievijas transporta un loģistikas speciālisti esot atzinuši, ka esošās Krievijas ostu jaudas, neskatoties uz straujo attīstību, ir nepietiekamas. Turpmākos gados būšot nepieciešamība izmantot arī Baltijas osta. Liepājas SEZ pārvaldnieks atzina – man bija patīkami dzirdēt atzinumus, ka Baltijas ostas ievērojami atšķiras ar augsto kvalitāti kravu apstrādē. Konferencē kvalitātes jautājumam tika veltīta vesela konferences sadaļa. Šodienas situācijā arī Krievijas uzņēmējiem svarīgs ir kvalitātes jautājums, kam varbūt agrāk pievērsa mazāku uzmanību.
Krievijas transporta speciālisti ir izanalizējuši situācija ar kravu pārvadājumiem Krievijā līdz 30 gadam, kas arī liecina arī par labu Baltijas ostām, jo īpaši Liepājas ostai, kas bija ceturtā vadošā osta Krievijā. Tāpat Krievijas speciālisti ir apjautuši, ka strauji attīstoties tranzīta biznesam un kravu apjomiem, pavisam tuvā nākotnē var saskarties ar vairāk problēmām t.s. cilvēkresursu trūkumu.
Liepājas SEZ pārvaldnieks Guntars Krieviņš informēja, ka ir pietiekami labi redzamam, ka lielu lomu šajā tranzīta attīstībā veido arī politiskais aspekts. Tam apliecinājums ir tas, ka Igaunijas ostās šobrīd nav visai spoža situācija. Tad jau tā izvēle nav īpaši liela Klaipēda, Ventspils, Liepāja un Rīga ar savu specifiku. Liepājas ostas vadībai ir jādomā, kā piesaistīt Krievijas kapitālu, jo tas dotu papildus garantijas, ka Krievijas kravu plūsma būs stabila. Krievijas uzņēmēji uzskata, ka ir nozīmīgi sadarboties ar vietējiem uzņēmējiem ir jārada pārkraušanas un uzglabāšanas vietas atbilstoši šodienas prasībām, veidojot efektīvu un elastīgu loģistiku. Liepājas osta atrodas starp Ventspili un Klaipēdu un tai ir labi kuģošanas nosacījumi, līdz ar to gribot negribot tā iekļaujas visos kravu plūsmu koridoros. Šajā situācijā nozīmīgs faktors ir arī tas, ka Liepājai atšķirībā no citām Baltijas ostām ir kur attīstīties.
Līga Ratniece-Kadeģe,
Sabiedrisko attiecību speciālists