Liepājas SEZ budžets arvien palielinās
0
Liepājas Speciālās ekonomiskās zonas valde ceturtdien apstiprināja SEZ 2008.gada kopējo budžetu 20,1 miljona latu apmērā, kas kopējos skaitļos ir ievērojami vairāk nekā iepriekš. Kopumā Liepājas SEZ budžets nākamajam gadam pat nedaudz pārsniedzis 20 miljonus latu. Tajā skaitā SEZ pamatbudžets 2008.gadā plānots 7,7 miljonu latu apjomā, kas ir par 36 procentiem lielāks, salīdzinot ar 2007.gadu. Liepājas SEZ pamatbudžeta lielāko daļu – 60,2 procentus – veido ieņēmumi no ostas maksas.
Savukārt Eiropas Savienības Kohēzijas fonda projekts – dzelzceļa, autoceļa izbūve un Kalpaka tilta rekonstrukcija – paredz 7,78 miljonu latu lielu finansējumu, bet 4,6 miljoni latu ir valsts budžeta līdzekļi Liepājas ostas padziļināšanas projektam.
Kā skaidro SEZ pārvaldē, 2008.gada SEZ budžetā ir trīs daļas – 39 procentus no nākamā gada budžeta veido projekts “Liepājas ostas pievadceļu rekonstrukcija un būvniecība” (dzelzceļš un autoceļš) ar trim galvenajām sastāvdaļām: 1) dzelzceļš, Ziemeļu rajona parks un savienojošais dzelzceļš ar Rietumu parku; 2) jaunais ostas pievadceļš; 3) Karostas izgriežamais tilts.
Liepājas SEZ pārvaldes 2008.gada pašas budžets, salīdzinot ar šā gada budžetu, plānots par 2,04 miljoniem latu lielāks. Lielāko pašu ieņēmumu daļu veido ostas maksas, kas tiek plānotas saskaņā ar prognozējamo kravu apgrozījumu – 5 miljoni tonnu. Kopā ostu maksu summa latos prognozēta par 360,7 tūkstošiem latu lielāka nekā šogad. Lai pēc iespējas precīzāk plānotu 2008.gada kravu apjomu, izvērtēti iepriekšējo gadu pārkrauto kravu apjomi un to pieauguma tendences. Papildus no visām Liepājas ostā strādājošajām stividorkompānijām pieprasīta informācija par nākamajā gadā prognozējamiem pārkraujamo kravu apjomiem.
Nomas maksas un pakalpojumu sniegšana plānota saskaņā ar noslēgtajiem līgumiem. Kopā SEZ teritorijā ir noslēgts 161 dažāds nomas līgums ar 129 firmām un fiziskām personām, no kurām gadā plānots saņemt 614,4 tūkstošus latu.
2008.gadā plānots piesaistīt divus kredītus. Viens varētu būt nepieciešams ES Kohēzijas fonda projekta īstenošanas nodrošināšanai – apmēram viens miljons latu, lai segtu projekta sadārdzinājumu un tilta avārijas seku likvidācijas remontam iztrūkstošo summu. Daļa no šīs naudas, iespējams, tiks atgūta no apdrošinātājiem. Otrs kredīts paredzēts 34.dzelzceļa būvniecībai – 0,7 miljoni latu.
2008.gadā plānoto pašu ieguldījumu summa ir 3180,6 tūkstoši latu, kas ir tieši divas reizes vairāk nekā šajā gadā. Daļu no šās summas veido LSEZ finansējuma nodrošināšana KF projektam un 34.dzelzceļa būvniecībai. Atlikusī summa 1,5 miljonu latu apjomā domāta celtniecības darbiem, kārtējiem remontdarbiem un ostas gultnes attīrīšanai. Ostas kanālu, akvatorijas tīrīšanai un Ziemas ostas padziļināšanai 2008.gadā paredzēti 410 tūkstoši latu.
Sarmīte Pelcmane,
“Kurzemes Vārds”
Ar Eiropas Savienības Kohēzijas fonda atbalstu notiek dzelzceļa, autoceļu izbūve un plānota arī Kalpaka tilta rekonstrukcija – tam visam kopumā paredzēts 7,78 miljonu latu liels finansējums.