Liepājas tramvajs dzimšanas dienu sagaida ar gandarījumu
liepajniekiem.lv
Pirms 114 gadiem, 14.septembrī, tas ir 28.septembrī pēc mūsdienu kalendāra, pašā rīta agrumā Liepājā sāka kursēt pirmais tramvajs Baltijā, portālu informēja SIA “Liepājas tramvajs” projektu sabiedrisko attiecību speciāliste Dace Gruntmane.
Šo gadu laikā gājis visādi, ir bijuši gan uzplaukuma, gan zaudējuma gadi. 2013.gads Liepājas tramvaja vēsturē ir ierakstīts kā jauns pavērsiena punkts attīstībā.
“Šis gads mums bija grūts, bet interesants. Esam palielinājuši uzņēmuma kapacitāti, uzbūvējot jaunu tramvaja līniju uz Ezerkrastu. Strauji tuvojas noslēgumam esošo sliežu ceļu renovācijas darbi. Sliežu ceļi projektā paredzētajā apjomā ir samontēti, jau svētdien atvērs satiksmei Kr. Valdemāra un Peldu ielas krustojumu. Palikuši vien sliežu metināšanas un labiekārtošanas darbi – asfalta virskārtas uzklāšana, starpsliežu un ietvju bruģēšana,” sacīja SIA ”Liepājas tramvajs” valdes loceklis Aigars Puks.
SIA “Liepājas Tramvajs” kolektīvs šajā gadā kļuvis kuplāks un gados jaunāks, piedzīvoti divi tramvaja vadītāju izlaidumi, un daļa no absolventiem jau strādā.
Darbiniekiem uzņēmuma vadītājs A.Puks novēl pacietību un izturību: “Saku paldies visiem saviem darbiniekiem, šogad patiesi strādāt nebija viegli, bet mēs zinām, ka grūtībās norūdās raksturs. Nesolu vieglas dienas arī turpmāk, jo esam iecerējuši nākamajā gadā turpināt sliežu ceļu renovāciju visas esošās līnijas garumā, kur pēdējo gadu laikā nav bijuši nozīmīgi remonta darbi.”
SIA “Liepājas tramvajs” strādā, lai varētu iepirkt tramvaja vagonus, šobrīd gan tie vēl būs lietoti, bet pakāpeniski remontēs arī esošos, īpaši ritošo daļu
Vaicāts, vai uzņēmums atmetis cerības iegādāties jaunus tramvaja vagonus, A.Puks skaidro: “Ja skatāmies uz uzņēmuma attīstību turpmāko piecu līdz septiņu gadu perspektīvā, esmu pārliecināts, ka piedzīvosim Liepājā pilnīgi jaunu tramvaja vagonu kursēšanu. Šobrīd attīstām projektu jaunas tramvaja līnijas izbūvei uz Ziemeļu priekšpilsētu, iekļaujot tajā arī jauna depo būvniecību un jaunu tramvaja vagonu iegādi. Es to saredzu kā kompleksu pasākumu, kuru ceram realizēt, piesaistot ES fondu līdzekļus.”
Nākamajā gadā uzņēmumā sagaidāms algu pieaugums, vairāk gan to izjutīs šobrīd viszemāk atalgotie darbinieki, bet arī pārējie, kā sola A.Puks, var rēķināties ar lielākiem ienākumiem: “Ekonomika valstī attīstās, bet vienlaikus aug arī izmaksas. Mums jāspēj budžeta izdevumu un ienākumu daļu sabalansēt. Šodien negribu saukt konkrētus skaitļus, bet iespēju robežās celsim samaksu par padarīto.”
“Gribu pateikties visiem liepājniekiem par sapratni un iecietību, pārvarot neērtības, ko sagādāja jaunās tramvaja līnijas būvniecība, kā arī esošie renovācijas darbi. Bet vislielākais paldies sakāms tramvaja pasažieriem, jo, pateicoties viņiem, mēs varam strādāt un attīstīties,” uzsvēra A.Puks.