Svētdiena, 29. marts Agija, Aldonis

Lietuvas satiksmes ministrs: Baltkrievijai neatmaksātos novirzīt savas kravas caur Liepāju

Lietuvas satiksmes ministrs: Baltkrievijai neatmaksātos novirzīt savas kravas caur Liepāju
Foto: Publicitātes
28.09.2018 11:27

LETA

Atslēgvārdi

Baltkrievijai neatmaksātos novirzīt savas kravas caur Liepāju, atsakoties no Klaipēdas ostas pakalpojumiem, šādu viedokli ceturtdien paudis Lietuvas satiksmes ministrs Roks Masjulis, atbildot uz Seima deputātu paustajām bažām par šādu iespēju.

Viņš arī izteicis nožēlu, ka Latvija nav atbalstījusi Lietuvas aicinājumu boikotēt elektroenerģiju, kas tiks saražota Baltkrievijā netālu no Lietuvas robežas topošajā Astravjecas atomelektrostacijā (AES) un ko Lietuva uzskata par nedrošu.

“Nepatīkami, ka mūsu kaimiņi izmanto situāciju attiecībā uz Astravjecas AES,” izteicies Masjulis, kas iepriekš bijis Lietuvas enerģētikas ministrs. “Mēs cerējām, ka viņi mūs varētu atbalstīt, bet redzam, ka tā nav.”

“No ekonomiskās puses, manuprāt, baltkrieviem nav nekādu iemeslu kaut ko mainīt, jo mēs ieguldām lielas investīcijas, uzlabojam apstākļus savā ostā. Mēs ļoti labi saprotam, kāda rakstura [kravu] plūsmas nāk, un cenšamies tās apkalpot tā, lai viņiem nerastos vēlme izvēlēties citu ceļu. Mēs ceram, ka mūsu nosacījumi ir vislabākie. Šīs plūsmas mēs vērtējam ļoti augstu un šai virzienā daudz darām,” uzsvēris ministrs, atgādinot, ka caur Lietuvu Baltkrievija transportē galvenokārt mākslīgo mēslojumu un naftas produktus.

“Abi virzieni darbojas. Mums ir visas iekārtas, dzelzceļa grafiki ir saskaņoti, vilcieni brauc bez kavēšanās visoptimālākajā iespējamajā veidā un viņiem [Baltkrievijai] šis ceļš ir lētākais,” piebildis Masjulis.

Vienlaikus viņš atzinis, ka konkurence starp Klaipēdu un Latvijas ostām allaž bijusi liela un īpaši pieaugusi, sarūkot Krievijas kravu apjomam.

Lietuvas Seima Budžeta un finanšu komitejas deputāts Ķēstutis Glavecks ministram pauda bažas, ka Baltkrievija varētu novirzīt savu kravu plūsmu uz Rīgas un Liepājas ostām, atstājot Lietuvai “ļoti nelielu kravu devu”. Pēc viņa teiktā, Klaipēdas ostas apgrozījums tādā gadījumā varētu samazināties par 30% un līdz ar to kravas zaudētu arī Lietuvas valsts dzelzceļa kompānija “Lietuvos geležinkeliai”.

“Tas nozīmētu lielu ekonomisko bedri un zināmas krīzes pazīmes,” viņš izteicies.

3 komentāri

2018-09-28 22:49

sesks: Piekrītu, jo mums ir nenormāli sacelti tarifi! Un tas ir pateicoties zaglim lempergam, kuram sen jau bija jābūt aiz rūtainiem aizkariem!!!

2018-09-29 08:27

es...: nu jaa zel ka vinus neatbalstam tanii AES projektaa, bet tad kad vajadzeja runat par Butingi tad gan vini ne par vienu nedomaja iznemot tikai sevi!!!

2018-10-02 23:52

es es: Viņu lielā "draudzība" vienmēr izpaudusies apčakarēšanā un ne tikai Būtiņģe bet arī Reņģe, jūras robeža un vēl šis, tas un kā viņi uzvedas atbraucot pie mums un kā mēs pie viņiem. Viņi runā par brāļošanos bet tikai runā, jau 800 gadus tikai runā.

1/500

Liepajniekiem.lv neatbild par rakstiem pievienotajiem komentāriem. Aicinām ievērot pieklājību, toleranci un iztikt bez rupjībām.

Uzmanību!

Lai mazinātu iespēju portālā manipulēt ar komentētāju viedokli un noskaņojumu, komentāri, kuru autori diskusijās piedalās ar vairākiem vārdiem, tiek iezīmēti pelēkā krāsā. Tā kā šis process ir tehnisks, ir iespējamas situācijas, kurās iekrāsotie komentāri var nebūt no viena autora, vai arī neiezīmētos komentārus rakstījusi viena un tā pati persona.

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Aizmirsu paroli