Lai nodrošinātu ērtu vietnes izmantošanu un uzlabotu šīs vietnes veiktspēju un funkcionalitāti, mēs izmantojam sīkdatnes. Turpinot pārskatīt šo lapu, Jūs piekrītat sīkdatņu saglabāšanai Jūsu ierīces atmiņā. Turpināt Vairāk informācijas

Pirmdiena, 21. augusts

+16°C
Vējš: DR 5.8 m/s
Laika ziņas Liepājā

Vārdadiena: Janīna, Linda

Maijā ostā pārkrauts vairāk, nekā pirms gada  (8)

Atslēgvārdi osta | kravas

Foto: Publicitātes

2017.gada maijā Liepājas ostā pārkrautas 605 268,19 tonnas dažādu kravu, kas ir par 41,9 % vairāk nekā pagājušā gada maija, portālu informēja Liepājas Speciālās ekonomiskās zonas (LSEZ) pārvaldē.

Arī šā gada maijā saglabājās beramkravu īpatsvars – 77 %, kam sekoja ģenerālkravas – 15 %, bet lejamkravas veidoja 8 %.   Šā gada maijā apkalpoti 125 kuģi, bet iebraukuši un izbraukuši 3295 pasažieri.

Šā gada maijā Liepājas ostā beramkravu grupā lielāko daļu veidoja labība un labības produkti  212,7 tūkst. tonnu jeb 35 % no visām kravām, kam seko bagātinātās antracīta ogles 161,9 tūkst. tonnu jeb 26,7% un celtniecības materiāli 53,6 tūkst. tonnu jeb 8,9 % no visām kravām.  

Ģenerālkravu grupā stabila ir RO-RO kravu plūsma, ko nodrošina regulārā prāmja līnija Liepāja –Traveminde (Vācija). Jau otro mēnesi prāmis ienāk Liepājas ostā piecas reizes nedēļā, kas veicinājis arī kravu apgrozījuma pieaugumu. Šā gada maijā tas bija 59,9 tūkst. tonnu, kas ir 49,4 % vairāk nekā gadu iepriekš.

Kā skaidro ostas stividorkompānijas LSEZ “Terrabalt” SIA valdes priekšsēdētājs Āris Ozoliņš, kravu pārvadājumi ar prāmju satiksmi attīstās, kas ir impulss domāt un strādāt, lai tas turpinātos. Sadarbībā ar prāmja līnijas operatoru “Stena Line” un LSEZ pārvaldi  ir uzsākts jauns projekts, lai uzlabotu kravu plūsmas organizēšanu no un uz prāmi. Āris Ozoliņš atzīst, ka ir nepieciešami ieguldījumi gan LSEZ,  gan “Terrabalt”  infrastruktūrā, bet pēc tā īstenošanas tuvākajos gados prāmju intensitāte tikai palielināšoties.

Lejamkravu apgrozījums šā gada maijā bija 54,9 tūkst. tonnu, ko pārsvarā veidoja naftas produkti. Tas ir nedaudz  labāk kā gadu iepriekš.

No ostas stividorkompānijām šā gada maijā lielākais kravu apgrozījums bija LSEZ SIA “Ekers Stividors LP”, kas pārkrāva 247 517,36  tonnu un tas ir 74,2 % vairāk nekā gadu iepriekš.

Kā skaidro LSEZ SIA “Ekers Stividors LP” valdes loceklis Gatis Svētiņš, uzņēmumam aktīvi strādā, lai nodrošinātu stabilu kravu plūsmu un piesaistītu kravas vasaras mēnešos, kuros tradicionāli ir mazāks kravu apgrozījumu. Gatis Svētiņš arī uzsver veiksmīgo sadarbību ar citām Liepājas ostas stividorkompānijām, kas ļauj strādāt elastīgi un palielina visas ostas konkurētspēju. Tā, piemēram, maijā, sadarbojoties ar LSEZ SIA “Laskana” tika iekrauta lielākā bērza apaļkoku krava, to tālāk eksportēja uz Turciju.

Otrs lielākais kravu apgrozījums maijā bija LSEZ SIA “Liepaja Bulk Terminal” – 158 755,75 tonna, kam seko LSEZ “Terrabalt” SIA, kas pārkrāva 76 069, 73 tonnas (+64,7%).

2017.gada pirmajos piecos mēnešos kopumā Liepājas ostā pārkrautas  2 890 588, 13 tonnas, kas ir par 24,7% vairāk nekā gadu iepriekš piecos mēnešos. Kopumā apkalpoti  621 kuģis, bet iebraukuši un izbraukuši 11 716 pasažieri. No janvāra līdz maijam konteineru skaists bija 1657, bet RO-RO vienību skaits – 13 308.

No kravu veidiem šā gada piecos mēnešos dominē labības un labības produktu kravas, kas veido  36 % no visām kravām, kam seko bagātinātās antracīta ogles 25%, ro-ro kravas un celtniecības materiāli – 8%.

  • Komentāri (8)
  • 0
+ skatīt visus Atlikušie simboli: 500

Pievieno komentāru

liepajniekiem.lv neatbild par rakstiem pievienotajiem komentāriem. Aicinām ievērot pieklājību, toleranci un iztikt bez rupjībām.

Portālā aizliegts ievietot:
- personas godu un cieņu aizskarošu, draudošu, apmelojošu informāciju;
-musināt uz rasu vai etnisko neiecietību;
-komentārus, kas neatbilst Latvijas Republikas likumdošanai;
- komerciāla rakstura informāciju vai jebkāda veida reklāmu un aģitāciju.

Noteikumu neievērošanas gadījumā, liepajniekiem.lv patur tiesības komentārus dzēst, slēgt iespēju komentēt un ziņot tiesībsargājošām iestādēm.

Uzmanību!!!
Lai mazinātu iespēju portālā manipulēt ar komentētāju viedokli un noskaņojumu, komentāri, kuru autori diskusijās piedalās ar vairākiem vārdiem, tiek iezīmēti pelēkā krāsā. Tā kā šis process ir tehnisks, ir iespējamas situācijas, kurās iekrāsotie komentāri var nebūt no viena autora, vai arī neiezīmētos komentārus rakstījusi viena un tā pati persona.

Bizness

Saistītās ziņas

Pamanīji neatbilstošu saturu? Būsim pateicīgi, ka par to informēsi mūs!