Mērķis – uzkraut vairāk nekā simt kuģu
"Kurzemes Vārds"
Cementa pārkraušanas terminālis, kurš Liepājas ostā
tika atklāts 2009. gada nogalē, ir pierādījis, ka savulaik karostnieku paustās
bažas par putekļu izplatīšanos nav piepildījušās. To apliecina arī kompānijai
“Cemex” pagājušonedēļ pasniegtā balva – “Sakoptākais Liepājas
ostas uzņēmums 2014”.
SIA “Cemex” loģistikas daļas vadītājs Igors Dviņins
konkursa “Sakoptākais Liepājas
ostas uzņēmums 2014” uzvarētāju sumināšanas pasākumā ostas uzņēmējiem,
Speciālās ekonomiskās zonas pārvaldes un pašvaldības pārstāvjiem, kā arī
žurnālistiem, izrādot termināļa teritoriju, uzsvēra, kacementa
iekraušana notiek pilnīgi slēgtā sistēmā un putekļi gaisā nenonāk. “Ja
cementu krautu ar kausiem, puse Liepājas būtu putekļiem nosegta”, piebilda
uzņēmuma pārstāvis, norādot, ka “Cemex” nemitīgi seko līdzi
ekoloģiskiem aspektiem, lai mazinātu jebkādu ietekmi uz apkārtējo vidi.
Divos 42 metrus augstos termināla silosos jeb torņos ir iespējams
uzglabāt 13 tūkstošus tonnu cementa.
“Gadā uzkraujam aptuveni 110 – 120 kuģu. Tāds ir arī mērķis šim
gadam,” pastāstīja I. Dviņins. “Uzlabojumi, ko veicam, notiek
nepārtraukti. Piemēram, ja iepriekš kuģi varēja pietauvoties tikai vienā
piestātnes pusē, tad šobrīd mēs spējam kraut divus kuģus vienlaikus”.
No Liepājas cementu galvenokārt eksportē uz Somiju, nelielu daļu arī uz
Zviedriju. Uz termināli kravas no Brocēnu cementa rūpnīcas ved ar
autotransportu, taču ir iespēja cementu piegādāt arī pa dzelzceļu.
“Cemex” ir starptautisks uzņēmums, kurš ražo, izplata un
klientiem tirgo cementu, transportbetonu, inertos materiālus un citus
būvmateriālus vairāk nekā 50 valstīs.
Kompānija ir investējusi vairāk nekā 310 miljonus eiro Eiropā
modernākās cementa rūpnīcas celtniecībā Brocēnos. Uzņēmumam Latvijā ir arī
sešas betona ražotnes.