Otrdiena, 25. februāris Alma, Annemarija

Neatbilstības ceļu būvē būvnieki labo par saviem līdzekļiem

Neatbilstības ceļu būvē būvnieki labo par saviem līdzekļiem
28.07.2014 09:52

liepajniekiem.lv

Kopš šā gada sākuma VAS ”Latvijas Valsts ceļi” (LVC) Ceļu
laboratorijas speciālisti veikuši jau 3245 dažādus autoceļu kvalitātes testus.
Tai skaitā pēdējās nedēļās laikā veikti 456 testi un dažādi mērījumi 252 km
autoceļu, portāls uzzināja LVC Komunikācijas daļā.

Testu rezultāti tiek nosūtīti attiecīgo būvdarbu projektu
vadītājiem, kuri salīdzina tos ar projektā paredzētajām prasībām un
parametriem. Neatbilstību gadījumos būvniekiem ir pienākums par saviem
līdzekļiem veikt labojumus.

Piemēram, pagājušajā nedēļā būvnieki laboja LVC konstatētos
defektus uz autoceļa Rīga – Jelgava – Lietuvas robeža (Meitene) (A8), kur posmā
no 49.līdz 60. kilometram notiek autoceļa virsējās kārtas rekonstrukcija.

Šajā posmā tika manīts saistvielas izsvīdums, LVC veica
attiecīgās pārbaudes un konstatēja, ka paraugu poru saturs neatbilst prasībām. 23.jūlijā
tika pieņemts lēmums, ka objekta atsevišķos posmos izbūvētais segas pamats nav
atbilstošs projekta prasībām un tas ir jāpārbūvē 307 metru garā posmā (labajā
joslā virzienā uz Valsts robežu). Jau 24. jūlijā būvuzņēmējs ir veicis defektu
labošanu.

Savukārt uz autoceļa A9 Rīga – Liepāja posmā no 148,59 –
163,28 km, kur notika rekonstrukcija, atsevišķās vietās LVC speciālisti
konstatēja nepietiekamu saistes kārtas biezumu, kas būvniekam bija jākompensē
ar biezāku virskārtu, bet atsevišķās vietās tika konstatēti saistes kārtas
izdrupumi, kuri arī bija jānovērš. Būvuzņēmējs jau ir veicis visu nepilnību
labojumus un LVC speciālisti, pirms divām nedēļām, veikuši atkārtotos testus.
Testu rezultāti būs zināmi augusta vidū. 

Kopumā šogad LVC Autoceļu kompetences centra Ceļu
laboratorija ir veikusi mērījumus vairāk kā 1000 autoceļu kilometros.

LVC veic dažādas pārbaudes viskozajiem un šķidrajiem
bitumeniem, minerālmateriāliem (dolomīta un granīta šķembas), karstā
asfaltbetona maisījumiem un izurbtā asfaltbetona paraugiem un bitumena
emulsijām.

4 komentāri

2014-07-28 10:31

asaka: Un kad kāds sakārtos neatbilstības posmā cauri Grobiņai? Ja vasarā jakaisa asfaltu ar smilti ir OK? Tas ir bīstami, krustojumos smilts ir tik daudz sakrājusies ka tas rada lielu slidamību! Īpaši moto braucējiem!

2014-07-28 11:59

Ceļu pazinejs: Labs teikums: "LVC veic dažādas pārbaudes ...., minerālmateriāliem (dolomīta un granīta šķembas). A ko darīs, kad sāks sabirzt elektrokrāšnu šķembas, kas ir mīkstas kā Kalnciema dolomīts, bet pabērtas zem Rīgas ceļa??? Koe a? Norakstīsim zaudējumos vai tomēr kāds gudrenieks samaksās?

2014-07-29 16:42

To ceļu pazinējs: Izdedzis nav mīklsts tam ir augsts Losandželosas koeficients, bet svarīgi ir saprast, šķemba tiek veidota no domnas krāsnīm, vai no jaunā elektroloka krāsnīm! Vecā šķemba ir stingra, jaunā ir pilnīgi garām, drūp puteklī:) Bet nu paņemot speceni, atļauts lietot ir:)

1/500

Liepajniekiem.lv neatbild par rakstiem pievienotajiem komentāriem. Aicinām ievērot pieklājību, toleranci un iztikt bez rupjībām.

Uzmanību!

Lai mazinātu iespēju portālā manipulēt ar komentētāju viedokli un noskaņojumu, komentāri, kuru autori diskusijās piedalās ar vairākiem vārdiem, tiek iezīmēti pelēkā krāsā. Tā kā šis process ir tehnisks, ir iespējamas situācijas, kurās iekrāsotie komentāri var nebūt no viena autora, vai arī neiezīmētos komentārus rakstījusi viena un tā pati persona.

Sadarbībā ar

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Aizmirsu paroli