Neregulāro pārvadātāju dēļ radītos zaudējumus kompensēs valsts un likumīgais pārvadātājs
LETA
Neregulāro pārvadātāju dēļ Liepājas autobusu parks Ogres un Jūrmalas maršrutos nevarēs izpildīt solīto ienākumu plānu par 15% līdz 20%, un šī starpība uz pusēm ar Autotransporta direkciju (ATD) uzņēmumam būs jākompensē, intervijā biznesa portālam “Nozare.lv” norāda uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Māris Ārbergs.
Līgumā ar pasūtītāju esot deklarēts ieņēmumu apjoms, un, ja uzņēmums to neizpilda, tad ir jāsedz uz pusēm neieņemtie ieņēmumi – gan pasūtītājam – valstij, gan likumīgajam pārvadātājam. “Neuzskatām, ka tas ir pareizi. Kas tā par situāciju, kad vasaras mēnešos, atnākot pārvadātājam strādāt un sniegt pakalpojumu, tur jau kāds rosās priekšā? Tas nav korekti. No konkurences nebaidāmies, bet jābūt skaidriem spēles noteikumiem,” uzsver Ārbergs.
ATD esot aicināta, izsniedzot neregulārā pārvadātāja licenci, tomēr izvērtēt, kas tas ir par pārvadātāju, kur tas plāno braukt. “Paši izsniedz licences un tad cīnās ar sekām un vēl prasa samaksāt par to, ka esi man biznesu sabojājis!” neizpratnē ir uzņēmuma vadītājs. Turklāt esot informācija, ka šie neregulārie pārvadātāji līdz pēdējam mēģinās izmantot likumdošanas caurumu.
Kā ziņots, ņemot vērā pēdējā laika neregulāro pārvadātāju aktivitātes valstī, īpaši Rīgā, Satiksmes ministrija sadarbībā ar Autotransporta direkciju ir izstrādājusi jaunu Autopārvadājumu likuma grozījumu projektu, un tajā būtiski tiek papildināts pasažieru pārvadājumu regulāro pārvadājumu definējums. Deputāti gan līdz šim vilcinājušies to iekļaut Saeimas plenārsēdes kārtībā.