No Liepājas ostas izved līdz šim lielāko koksnes šķeldas kravu
liepajniekiem.lv
14. oktobrī no
Liepājas ostas panamax klases kuģis ”Jobst Oldendroff” izveda līdz šim lielāko
šķeldas kravu – 32,35 tūkst. tonnas, portālam pastāstīja Liepājas SEZ pārvaldes
sabiedrisko attiecību speciāliste Līga Ratniece-Kadeģe.
Koksnes šķeldu eksportēja uz Turciju, kur to izmantos kokskaidu
plātņu ražošanā. Kā pastāstīja LSEZ SIA ”Laskana” valdes loceklis Krišjānis
Vēsmiņš, tā ir pirmā krava, kas tiek eksportēta uz Turcija, bet to vai
veidosies ilgtermiņa sadarbība noteiks vairāki faktori – vai klients būs
apmierināts ar šķeldas kvalitāti un kādas būs izmaksas un ieguvumi.
Krišjānis Vēsmiņš uzsvēra, ka jau ilgāku laiku kokmateriālu
tirgus nav pārāk aktīvs, to ietekmē gan pieprasījums, gan cena, līdz ar to ir
jāmeklē jaunas iespējas, jauni tirgi un jābūt elastīgiem, lai varētu piedāvāt
produktus, kuriem ir pieprasījums. LSEZ SIA ”Laskana” ar Turcijas uzņēmējiem sadarbojusies
jau iepriekš, kas arī bijis noteicošais faktors sadarbības atjaunošanai. Ja
pagājušā gadsimta 90tajos gados eksportēja papīrmalku, tad tagad koksnes
šķeldu, kas saražota ja tepat uz vietas. Liela nozīme ir kvalitātei, kas ražošanas
procesā ikdienas tika pārbaudīta.
Augstvērtīgu un kvalitatīvu koksnes šķeldu no bērza
papīrmalkas turpat ostas 44. piestātnē LSEZ
SIA ”Laskana” ražoja vairākas
nedēļas. Projekta īstenošanā
izveidojusies veiksmīga sadarbība ar LSEZ SIA ”Ekers stividors LP”, kas
apsaimnieko 44. dziļūdens piestātni Liepājas ostas Brīvostā, jo pie ”Laskanas”
piestātnēm panamax klases kuģi nevar piestāt, bet ekonomiski izdevīgāk ir
noteikto apjomu vest ar vienu lielu kuģi, nevis vairākiem maziem.
LSEZ SIA ”Ekers Stividors LP” komercdirektors Igors
Matvejevs pastāstīja, ka tā uzņēmuma ir jauna pieredze. Lai iekrautu kuģī
šķeldu, no Rīgas ostas bija atvesta īpašā tehnika un vairāk kā 32 tūkst. tonnas
šķeldas izdevās iekraut kuģī ātrāk nekā bija sākotnēji plānots.
Koksnes šķeldas ražošana no bērza papīrmalkas LSEZ SIA
”Laskana” ir jauns produkts. Līdz šim uzņēmums no kokmateriālu atgriezumiem
ražoja kurināmo šķeldu, ko eksportēja uz Skandināvijas valstīm, kā arī nodrošināja
apaļkoku eksportu.
Uzziņai:
Panamax klases kuģis ”Jobst Oldendroff”
Garums – 199,9 m
Platums – 32,2 m
DW – 61 122 t
Karogs – Malta
Nākamā osta – Diliskelesi (Turcija)