Lai nodrošinātu ērtu vietnes izmantošanu un uzlabotu šīs vietnes veiktspēju un funkcionalitāti, mēs izmantojam sīkdatnes. Turpinot pārskatīt šo lapu, Jūs piekrītat sīkdatņu saglabāšanai Jūsu ierīces atmiņā. Turpināt Vairāk informācijas

Pirmdiena, 21. augusts

+16°C
Vējš: DR 5.8 m/s
Laika ziņas Liepājā

Vārdadiena: Janīna, Linda

Ostā gatavojas īstenot vairāk nekā 6 miljonu eiro vērtus projektus  (3)

Atslēgvārdi osta | projekti | pievadceļi | viļņlauzis

Liepājas Speciālās ekonomiskās zonas (Liepājas SEZ) pārvalde ir iesniegusi sagatavoto projektu “Liepājas ostas sauszemes pievadceļu attīstība” līdzfinansējuma saņemšanai, bet turpina tehniskās dokumentācijas izstrādi viļņlaužu un ūdens infrastruktūras attīstības projektam, portālam pastāstīja Liepājas SEZ pārvaldes sabiedrisko attiecību speciāliste Līga Ratniece-Kadeģe.

Kopš 2010.gada, kad tika pabeigta ES Kohēzijas fonda projekta “Liepājas ostas pievadceļi” realizācija, Liepājas ostas uzņēmumi ir kāpinājuši ostas kravu apgrozījumu līdz 5,7 miljoniem tonnu.

Pieaugošais kravu apjoms ir aktualizējis ostas pievadceļu infrastruktūras nepilnības, kas kavē kravu apmaiņu starp valsts dzelzceļa un autoceļa infrastruktūru un Liepājas ostu.  Liepājas ostas aktīvāko daļu, kurā tiek pārkrauti ap 80% no ostas kopējā kravu apgrozījuma, ar Liepājas dzelzceļa staciju savieno viens sliežu ceļš, kas šķērso pilsētas maģistrālo Raiņa ielu. Savukārt auto pievadceļa izmantošanu kavē esošā ceļa  platums un ceļa seguma stāvoklis, skaidro Liepājas SEZ pārstāve.

Liepājas ostas nomnieku asociācijas priekšsēdētājs Jānis Ēlerts atzīst: “Liepājas osta ir izaugusi. Tas ir kā vienas ķēdes vairāki posmi, ka viens pavelk citus uz priekšu. Šinī gadījumā terminālu, stividoru varēšana ir paaugusies.  Projekti, ar ko mūs iepazīstināja kārtējā Liepājas ostas nomnieku asociācijas sēdē ir atkal solis uz priekšu. Acīmredzami LSEZ vadība ir spējusi pārliecināt gan valdību, gan fondu apsaimniekotājus, ka finansējums un atbalsts ir pamatots un nepieciešamas, lai Liepājas ostas varētu spert atkal nākamo soli uz priekšu.”

Jau iesniegtais projekts paredz visaptverošu Liepājas ostas sauszemes pievadceļu attīstību, kuras ietvaros tiks realizētas dzelzceļa pievadceļu būvniecība, auto pievadceļa rekonstrukcija un prettrokšņa ekrāna uzstādīšana pie auto pievadceļa Brīvostas ielā. Auto pievadceļa rekonstrukcija veicinās arī prāmju satiksmes attīstību.

Liepājas SEZ SIA “Terrabalt” valdes priekšsēdētājs Āris Ozoliņš uzsver, ka Liepājas SEZ uzdevums ir rūpēties, lai osta attīstītos un pārkrautu kravas, bet uzņēmēju uzdevums ir attīstīt savu infrastruktūru un terminālu. “Ir izveidojusies ļoti laba sadarbība ar Liepājas SEZ valdi un pārvaldi un tas dod rezultātu. Esam daudz tikušies “Terrabalt”, “Stena Line”, Liepājas SEZ un pilsētas vadība, lai runātu par prāmju attīstību. Ir uzsākts jauns projekts, lai uzlabotu kravu plūsmas organizēšana no prāmja uz piestātni. Lai būtu rezultāts ir nepieciešami ieguldījumi gan Liepājas SEZ, gan “Terrabalt” infrastruktūrā. Tās ir būtiskas investīcijas, lai šādu projektu īstenotu. Saņēmām apstiprinājumu no Liepājas SEZ pārvaldes, ka projekts ir iesniegts KF un jau nākamā gada pavasarī varētu uzsākt būvdarbus. Bez varēšanas pārliecināt atbildīgo ministriju un valdību, tas nebūtu izdevies.”

Projekta ietvaros  paplašinās arī auto pievadceļu, izbūvējot papildus joslu ostā ienākošā transporta apkalpošanai, kā arī veidos esošā ceļa rekonstrukcija, izbūvējot trotuārus, ierīkojot apgaismojumu un atjaunojot ceļa segumu.

Savukārt, lai mazinātu ostas ietekmi uz pilsētas vidi un iedzīvotājiem, gar Brīvostas ielu, kur ostas auto pievadceļš atrodas tiešā daudzdzīvokļu māju tuvumā, tiks uzstādīts pret trokšņa ekrāns, kas mazinās kravu transporta izraisīto negatīvo ietekmi uz pievadceļa tuvumā dzīvojošajiem iedzīvotājiem. 

Liepājas SEZ pārvaldnieks Jānis Lapiņš uzskata: “Iesniegtais projekts ļaus palielināt Liepājas dzelzceļa stacijas un ostas savienojuma kravu caurlaides spēja, kas, izbūvējot papildus savienojošo ceļu, ļaus, palielinot ostā nogādāto kravu apjomu, nepalielinot dzelzceļa pārbrauktuves slēgšanas reižu skaitu un kopējo ilgumu.”

Plānotās projekta izmaksas ir : 6,300 milj. eiro. Kohēzijas fonda līdzfinansējums paredzēts 5,094  milj. eiro apmērā. Projektu īstenošanu uzsāks šogad un plānots pabeigt ne vēlāk kā 2019.gadā.

  • Komentāri (3)
  • 0
+ skatīt visus Atlikušie simboli: 500

Pievieno komentāru

liepajniekiem.lv neatbild par rakstiem pievienotajiem komentāriem. Aicinām ievērot pieklājību, toleranci un iztikt bez rupjībām.

Portālā aizliegts ievietot:
- personas godu un cieņu aizskarošu, draudošu, apmelojošu informāciju;
-musināt uz rasu vai etnisko neiecietību;
-komentārus, kas neatbilst Latvijas Republikas likumdošanai;
- komerciāla rakstura informāciju vai jebkāda veida reklāmu un aģitāciju.

Noteikumu neievērošanas gadījumā, liepajniekiem.lv patur tiesības komentārus dzēst, slēgt iespēju komentēt un ziņot tiesībsargājošām iestādēm.

Uzmanību!!!
Lai mazinātu iespēju portālā manipulēt ar komentētāju viedokli un noskaņojumu, komentāri, kuru autori diskusijās piedalās ar vairākiem vārdiem, tiek iezīmēti pelēkā krāsā. Tā kā šis process ir tehnisks, ir iespējamas situācijas, kurās iekrāsotie komentāri var nebūt no viena autora, vai arī neiezīmētos komentārus rakstījusi viena un tā pati persona.

Bizness

Saistītās ziņas

Pamanīji neatbilstošu saturu? Būsim pateicīgi, ka par to informēsi mūs!