Lai nodrošinātu ērtu vietnes izmantošanu un uzlabotu šīs vietnes veiktspēju un funkcionalitāti, mēs izmantojam sīkdatnes. Turpinot pārskatīt šo lapu, Jūs piekrītat sīkdatņu saglabāšanai Jūsu ierīces atmiņā. Turpināt Vairāk informācijas

Ceturtdiena, 23. maijs

+10°C
Vējš: ZR 5.7 m/s
Laika ziņas Liepājā

Vārdadiena: Leokādija, Leontīne, Ligija, Lonija

Ostā pārkrauj teju divus miljonus tonnu kravu

Atslēgvārdi liepājas osta | kravas | lsez

Foto: Liepājas SEZ

Šā gada pirmajā ceturksnī Liepājas ostas uzņēmēji pārkrāvuši 1 998 127,22 tonnas dažādu kravu. Savukārt martā uzstādīts jauns lielākās kravas rekords – zem Libērijas karoga kuģojošais kuģis Yiannis B no Liepājas ostas izveda 72 920, 62 tonnas kviešu un kukurūzas – daļu kravas uzkraujot pie ostas 51. piestātnes, bet daļu atklātā jūrā. Kopumā trīs mēnešos Liepājas ostā apkalpoti 387 kuģi un iebraukuši un izbraukuši 8122 pasažieri, portālam ziņoja Liepājas speciālās ekonomiskās zonas sabiedrisko attiecību speciāliste Līga Ratniece-Kadeģe.

Šā gada pirmajā ceturksnī Liepājas ostā pārkrautas 1 543,3 tūkstošus tonnu beramkravu – jeb 77 procentus no visām kravām. Otra lielākā kravu grupa Liepājas ostā joprojām ir ģenerālkravas – 319,4 tūkstoši tonnu jeb 16 procenti, kam seko lejamkravas – 135, 4 tūkstoši tonnu jeb 7 procenti. Trīs mēnešos stabils kravu apgrozījuma pieaugums bija novērojums visās kravu grupās.

Beramkravu segmentā joprojām dominē labība un labības produkti – 1013,5 tūkstoši tonnu. Graudaugu kravu pieaugums šā gada pirmajā ceturksnī saistīts gan ar dīkstāvēm pagājušā gada nogalē lietavu dēļ, gan ar rekordaugsto ražu kaimiņvalstīs. Ja līdz šim lielākā krava, kas tika izvesta no Liepājas ostas bija 71 826, 7 tonnas 2016. gada 23. decembrī, tad šā gada 29. martā uzstādīts jauns rekords – 72 920,62. 

Jānis Lapiņš, Liepājas speciālās ekonomiskās zonas pārvaldnieks stāsta: “Rekordkrava apliecina, ka Liepājas ostas uzņēmēji ir gatavi izaicinājumiem un var nodrošināt kravas iekraušanu gan pie piestātnes, gan atklātā jūrā. Tieši tādēļ šogad ir jāuzsāk kuģu ceļu padziļināšanu un pārkraušanas vietas izveido ostas akvatorijā, lai palielinātu kravu apstrādes operāciju drošību. Sadarbībā ar uzņēmējiem, cītīgi strādājam, lai plānveidīgi attīstītu un pilnveidotu sauszemes un ūdens infrastruktūru. Šobrīd turpinās darbs, lai jau šogad uzsāktu vērienīgu ES Kohēzijas fonda projektu, kura ietvaros uzlabos kuģa ceļu un hidrobūvju tehnisko stāvoklis, turpinot attīstīt arī auto un dzelzceļa pievadceļus.”

Otra lielākā kravu grupa beramkravu segmentā bija antracīts – 274,2 tūkstoši tonnu, kam seko celtniecības materiāli – 151,1 tūkstoši tonnu. Celtniecības materiāli, tajā skaiā, cements ir vietējā krava, ko nodrošina “Cemex” termināls un šā gada trīs mēnešos pieaugums ir 14,7 procenti.

Šā gada pirmajos trīs mēnešos lielākais kravu apgrozījums bija ostas kompānijai LSEZ SIA “Liepaja Bulk Terminal” – 760 077,87, kam seko LSEZ SIA “Ekers Stividors LP”, kas trīs mēnešos pārkrāvusi 569 461,38. Savukārt LSEZ SIA “Terrabalt”, kas kopā ar prāmja līnijas operatoru Stena Line turpina attīstīt prāmju satiksmi no Liepājas ostas – trīs mēnešos kravu apgrozījumu palielinājis par 66,9 procentiem un apstrādājis 255 818,00 tonnas dažādu kravu. Pieaudzis arī pārvadāto pasažieru skaits par 46 procetiem un trīs mēnešos tas ir 8122.

2018. gada martā Liepājas ostā pārkrautas 612 891,66 tonnas kravu, kas ir par 8,7 procentiem vairāk nekā 2017. gada martā. Šā gada martā apkalpots 127 kuģi, bet iebraukuši un izbraukuši 2947 pasažieri.

  • Komentāri (0)
  • 0
+ skatīt visus Atlikušie simboli: 500

Pievieno komentāru

liepajniekiem.lv neatbild par rakstiem pievienotajiem komentāriem. Aicinām ievērot pieklājību, toleranci un iztikt bez rupjībām.

Portālā aizliegts ievietot:
- personas godu un cieņu aizskarošu, draudošu, apmelojošu informāciju;
-musināt uz rasu vai etnisko neiecietību;
-komentārus, kas neatbilst Latvijas Republikas likumdošanai;
- komerciāla rakstura informāciju vai jebkāda veida reklāmu un aģitāciju.

Noteikumu neievērošanas gadījumā, liepajniekiem.lv patur tiesības komentārus dzēst, slēgt iespēju komentēt un ziņot tiesībsargājošām iestādēm.

Uzmanību!!!
Lai mazinātu iespēju portālā manipulēt ar komentētāju viedokli un noskaņojumu, komentāri, kuru autori diskusijās piedalās ar vairākiem vārdiem, tiek iezīmēti pelēkā krāsā. Tā kā šis process ir tehnisks, ir iespējamas situācijas, kurās iekrāsotie komentāri var nebūt no viena autora, vai arī neiezīmētos komentārus rakstījusi viena un tā pati persona.

Bizness

Saistītās ziņas

Pamanīji neatbilstošu saturu? Būsim pateicīgi, ka par to informēsi mūs!