Sestdiena, 20. aprīlis Mirta, Ziedīte
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Ostā testa režīmā darbu uzsācis cementa termināls

Ostā testa režīmā darbu uzsācis cementa termināls
09.06.2008 15:23

9. jūnijā testa režīmā darbu  uzsācis jaunuzbūvētais cementa termināls. Pirmās 3 600 tonnas cementa no Polijas atvedis kuģis ”Gotland Cement”. Kā pastāstīja ”Cemex” komercdirektors Māris Gruzniņš pārkraušana norit veiksmīgi un to uzrauga īpaša komisija. Cementa termināls Liepājas tapis sadarbojoties SIA ”CEMEX” un Liepājas ostas kompānijai AS ”Liepājas osta LM”. Kopējās investīcijas vairāk kā 11,5 milj. eiro.

Cementa termināla būvniecību Liepājas ostas 14.piestātnē uzsāka pagājušā gada novembrī, sadarbojoties SIA ”Cemex” un AS ‘”Liepājas osta LM”. Kā pastāstīja AS ”Liepājas osta LM” valdes priekšsēdētājs Pēteris Iesalnieks, tad ir svarīgi būvēt terminālus kopā ar kravu īpašniekiem, kas nodrošina stabilu un drošu kravu plūsmu un dod ieguldījumu pilsētai, ostai un kompānijai.

Termināla būvniecībā izmantas jaunākās tehnoloģijas un Skandināvijas valstu pieredze, lai topošais termināls nenodarītu nekādu kaitējumu videi un cilvēkam. Pārkraušana ir pilnībā automatizēta un droša. SIA ”Cemex” komercdirektors Māris Gruzniņš uzsvēra, ka pirmā kuģa izkraušana notiek raiti, visas iekārtas darbojas nevainojami, līdz ar to gaisā nenokļuva neviens cementa puteklis.  Tā kā pirmā kuģa izkraušana notika testa režīmā, tad stundā tika pārkrautas aptuveni 100 t cementa, bet pēc termināla nodošanas ekspluatācijā jauda būs 250 t/h.

Šobrīd gatavības stadijā ir pirmā kārta, kas paredz cementa atvešanu ar kuģiem, izkraušanu divos silāros, kam liepājnieki jau devuši nosaukumu ”dvīņu torņi”, un tālāk iekraušanu automašīnās un nogādāšanu klientam. Katra silāra ietilpība ir 6,5 tūkst. tonnu. Kā informēja SIA ”Cemex” komercdirektors Māris Gruzniņš, tad termināla pirmās kārtas jaudas ļaus nodrošināt ar cementu galvenokārt Kurzemes klientus. Gruzniņš arī atzina, ka visu nosaka tirgus un, lai arī uzņēmuma darbību tas neietekmē, jūtams ir būvniecības apjomu samazināšanās mūsu valstī. Plānots, ka pašreizējā termināla jauda būs 50 – 60 tūkst. tonnu.

Turpinās arī termināla 2. kārtas izbūve, kas savu darbību uzsāks pēc Brocēnu ”Cemex” ražotnes modernizācijas un paplašināšanas, kad saražoto cementu  vedīs no Brocēniem ar vagoniem, kraus kuģos un eksportēs. Gada apgrozījums varētu sastādīt 500 – 800 tūkst. tonnu.

Kopējās būvniecības izmaksas sastāda aptuveni 11,5 miljoni eiro. Izmaksas, kas saistītas ar termināla būvi sedz ”Cemex” – ~9 milj. eiro apjomā, bet infrastruktūras – dzelzceļa, piestātnes u.c. – būvniecību 2,5 milj. eiro apjomā finansē ”Liepājas osta LM”.  Termināla atklāšana plānota augustā.

Līga Ratniece-Kadeģe,
Sabiedrisko attiecību speciālists

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz