Ostas padziļināšanas darbi pāri pusei
Ostas padziļināšanas projekta vadītājs Ivo Koliņš pastāstīja, ka akvatorijā darbi, kurus veikt ir uzticēts Holandes kompānijai “Dredging International N.V.”, norit saskaņā ar grafiku. Pirmajam pusgadam beidzoties, puse no plānotā grunts pārvietošanas apjoma esot pieveikta.
Pavisam, kā zināms, ir paredzēts izrakt 5,2 miljonus tonnu grunts, ko nogādā jūrā izbēršanai īpaši atvēlētās vietās – atbērtnēs. “Manuprāt vislabākā ziņa ir tā, ka viss notiek tā, kā tam jānotiek,” viņš pajokoja.
Pašlaik ostā diennakts režīmā dažādās vietās darbojas vairākas grunts izcelšanas mūsdienu tehnikas vienības, kurām jaunnedēļ pievienosies vēl viens zemessūcējs “Brabo”, kas līdz šim mūspusē vēl nav redzēts. I. Koliņš teica, ka viens no pasaulē lielākajiem ekskavatora tipa zemes racējiem – 60 metru garais un gandrīz 20 metru platais “Pinoccio” – tagad strādā jūrā iepretim ostas vidus vārtiem. Tā kausa apjoms sasniedz 21 kubikmetru. Bet zemes racējs “Transport 052”, kas apmēru ziņā ir ievērojami pieticīgāks, soli pa solim veic Loču kanāla rekonstrukciju, kam beigās jāsasniedz 7 metru dziļums.
Pēc tam, kad jūnija vidū izdevās pilnīgi izcelt nogrimušā kuģa vraka atlūzas ostas vidus vārtu rajonā, nekādi lielāki šķēršļi padziļinātāju ceļā neesot gadījušies. “Es ceru, ka tādi arī vairs nav gaidāmi,” sacīja projekta vadītājs. Neraugoties uz diezgan akmeņaino grunti, ostas akvatorijas izpētes gaitā diži akmeņi neesot konstatēti. Tas ļaujot prognozēt, ka projektu, kā plānots, izdosies pabeigt līdz 1. oktobrim. To finansē Eiropas Savienības Kohēzijas fonds, kā arī Latvijas valsts un Liepājas Speciālās ekonomiskās zonas pārvalde. Kopējās izmaksas, ieskaitot pievienotās vērtības nodokli, sasniedz 27 miljonus latu.