Ostas padziļināšanu īpaši nesteidzinās
Pagājušās nedēļas nogalē Liepājas Speciālās ekonomiskās zonas valdes locekļi savā sēdē noklausījās ziņojumu par projekta “Liepājas ostas padziļināšana” īstenošanas gaitu un secināja, ka darbi norit saskaņā ar paredzēto tehnisko grafiku.
Aprīlī, maijā un jūnijā Brīvostas akvatorijā, vadlīnijā starp dienvidu un vidus vārtiem, kā arī loču kanālā strādā divi zemessūcēji “Mellina” un “Reynaert”. Speciālās ekonomiskās zonas pārvaldnieks Guntars Krieviņš pastāstīja, ka sūcējs “Mellina” darbojies arī Ziemas ostas teritorijā, bet vidus vārtos nogrimušā kuģa vraka izcelšana notikšot nedaudz vēlāk, kad ostā ieradīsies un darbos iesaistīsies ievērojami prāvāks grunts pārvietošanas kuģis “Dredging International”.
“Lai neapgrūtinātu kuģu kustību un neradītu problēmas stividoruzņēmumiem, šo uzdevumu veiksim četrās līdz sešās nedēļās, kad ostā būs mazāk kuģu,” viņš paskaidroja. Izvērtējot apstākļus un ņemot vērā citu projektu īstenošanas termiņus, padziļināšanu ostā paredzēts nesteidzināt un vislabāk būtu, ja to varētu pabeigt nākamgad. Tāds lēmums galvenokārt esot saistīts ar pašreizējo situāciju Brīvostā. Tur, kā jau rakstīts, SIA “Transit Service” iecerējusi paplašināt beramkravu termināli. Celtniecību tā īsteno kopīgi ar kravu īpašnieku Lietuvas kompāniju UAB “Baltic cape silo” un darbus plāno pabeigt septembrī pirms jaunās graudu transportēšanas sezonas sākuma. Un, protams, būtu lieliski, ja ostas padziļināšanu izdotos saskaņot ar uzņēmēju nodomiem.
Pēteris Jaunzems,
“Kurzemes Vārds”
Pētera bildes:”Mellina” ziemas
Zemessūcējs “Mellina” veic padziļināšanu Ziemas ostas akvatorijā.