Lai nodrošinātu ērtu vietnes izmantošanu un uzlabotu šīs vietnes veiktspēju un funkcionalitāti, mēs izmantojam sīkdatnes. Turpinot pārskatīt šo lapu, Jūs piekrītat sīkdatņu saglabāšanai Jūsu ierīces atmiņā. Turpināt Vairāk informācijas

Pirmdiena, 27. maijs

+13°C
Vējš: DR 8.6 m/s
Laika ziņas Liepājā

Vārdadiena: Dzidra, Dzidris, Gunita, Loreta

Padziļinot ostu, izrakts jau miljons kubikmetru grunts  (6)

Atslēgvārdi liepājas osta | padziļināšana

Aktīvi strādājot, Beļģijas kompānija “JanDeNul N.V.” līdz februāra beigām izrakusi   aptuveni 1 milj.m3 Liepājas ostas grunts, pastāstīja Liepājas Speciālās ekonomiskās zonas (LSEZ) sabiedrisko attiecību speciāliste Līga Ratniece-Kadeģe.

Darbu veic viens no aptuveni pieciem lielākajiem un jaudīgākajiem padziļināšanas kuģiem pasaulē “Fernão De Magalhães”.

Beļģijas kompānija “JanDeNul N.V.” iesniedza saimnieciski izdevīgāko piedāvājumu ar zemāko cenu Liepājas SEZ izsludinātajā iepirkuma procedūrā par būvdarbu veikšanu Liepājas ostas akvatorijā. Līguma summa ir 24,5 milj, eiro bez PVN un darbi tika uzsākti 2019.gada 16.janvārī.

Uzsākta Liepājas ostas padziļināšana, kas ir jau trešā pēdējo 20 gadu laikā. Pirmo Liepājas ostas padziļināšanu īstenoja 1999.gadā, kad kuģu ceļu izraka līdz 10,5 m. Tas deva iespēju Liepājas ostai pilnvērtīgi veikt saimniecisko darbību.

Otrā Liepājas ostas padziļināšana noslēdzās 2015.gadā, sasniedzot dziļuma atzīmi 12,5 m kuģu ceļos, bet 12 m Brīvostas akvatorijā, lai varētu uzņemt un apkalpot panamaxklases kuģus.

Tikko uzsākts projekts “Liepājas ostas ūdens infrastruktūras uzlabošana”, kura ietvaros notiks trešā ostas padziļināšana.

Liepājas SEZ pārvaldnieks Jānis Lapiņš uzsver: “Stabilais kravu apgrozījums Liepājas ostā tikai apliecina, ka līdzšinējie ieguldījumi un īstenotie attīstības projekti bijuši pārdomāti un pamatoti. Šodien varam runāt, par kārtējo  Liepājas ostas attīstības projektu, kas vērsts uz saimnieciskās darbības, ekonomiskās attīstības un kuģošanas drošības pilnveidošanu.”

Un turpina: “ Liepājas ostas padziļināšana līdz 14 metriem un kuģu enkurvietas izbūve ostas iekšējā reidā uzlabos panamax klases kuģu iekraušanas drošību un efektivitāti, nodrošinot maksimāli iespējamās kravas iekraušanu kuģī. Tas ir atkal nopietns solis uz priekšu.”

ES Kohēzijas projekta “Liepājas ostas ūdens infrastruktūras uzlabošana” mērķis ir  navigācijas drošības līmeņa paaugstināšana, nodrošinot lieltonnāžas kuģu piekraušanu ostas iekšējā reidā. Projekts paredz kuģošanas kanāla pagarināšanu līdz ~6 km un  padziļināšanu līdz 14,5 metriem, ostas vidus vārtu padziļināšanu un to galvu zemūdens daļas pārbūvi un  stiprināšanu.

Tāpat plānoti darbi, lai padziļinātu kuģu ceļus priekšostas akvatorijā  līdz 14,0 metriem, Brīvostas viļņlauža un Sadalošā mola pārbūvi, Brīvostas mola atjaunošanu un kuģu enkurošanas/tauvošanas vietas izbūve pie Brīvostas Sadalošā mola.

Liepājas SEZ pārvaldnieka vietnieks infrastruktūras jautājumos Arnis Mazalis skaidro, ka darbi notiek saskaņā ar apstiprināto darbu un laika grafiku. Plānots, ka rakšanas darbus pabeigs vēl šogad, lai jau rudenī līdz ar graudaugu sezonu varētu ostas stividorkompānijas veiksmīgi strādāt un iekraut kuģos maksimālo kravas daudzumu.Projekta ietvaros plānots izsmelt grunti ~ 3 milj. m3 apjomā, bet līdz februāra beigām izraksts aptuveni 1 milj. m3, kas ir  aptuveni 1/3 no kopējā apjoma.

UZZIŅAI:

Liepājas ostas padziļināšanas darbus veic padziļināšanas kuģis “Fernão De Magalhães”, kas ir frēzes tipa iesūkšanas bagars.

“Fernão De Magalhães” kopējā dzinēja jauda ir 23,5 tūkst. kW jeb 23,5 MW, bet rakšanas jauda 7000 kW.

Kuģa garums ir 138, 5 m un tas ir aprīkots ar jaudīgu padziļināšanas tehniku.

Vēl ostas padziļināšanas darbos piedalās 3 atvērtās kravas baržas – “LeGuerrier”, “MarquisdePrie” un “Boussole”.

Katra no tām spēj uzņemt līdz 3700 m3 izsmeltās grunts.

Plānots, ka ostas padziļināšanas darbos vēlāk iesaistīsies arī zemes smēlējs.

  • Komentāri (6)
  • 0
+ skatīt visus Atlikušie simboli: 500

Pievieno komentāru

liepajniekiem.lv neatbild par rakstiem pievienotajiem komentāriem. Aicinām ievērot pieklājību, toleranci un iztikt bez rupjībām.

Portālā aizliegts ievietot:
- personas godu un cieņu aizskarošu, draudošu, apmelojošu informāciju;
-musināt uz rasu vai etnisko neiecietību;
-komentārus, kas neatbilst Latvijas Republikas likumdošanai;
- komerciāla rakstura informāciju vai jebkāda veida reklāmu un aģitāciju.

Noteikumu neievērošanas gadījumā, liepajniekiem.lv patur tiesības komentārus dzēst, slēgt iespēju komentēt un ziņot tiesībsargājošām iestādēm.

Uzmanību!!!
Lai mazinātu iespēju portālā manipulēt ar komentētāju viedokli un noskaņojumu, komentāri, kuru autori diskusijās piedalās ar vairākiem vārdiem, tiek iezīmēti pelēkā krāsā. Tā kā šis process ir tehnisks, ir iespējamas situācijas, kurās iekrāsotie komentāri var nebūt no viena autora, vai arī neiezīmētos komentārus rakstījusi viena un tā pati persona.

Bizness

Saistītās ziņas

Pamanīji neatbilstošu saturu? Būsim pateicīgi, ka par to informēsi mūs!