Sestdiena, 27. aprīlis Tāle, Raimonda, Raina, Klementīne
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Pagaidām pāragri vērtēt “Euro Rail Cargo” potenciālo ietekmi uz tranzītu Latvijā

Pagaidām pāragri vērtēt “Euro Rail Cargo” potenciālo ietekmi uz tranzītu Latvijā
Foto: liepajniekiem.lv
15.04.2015 12:55

BNS

Atslēgvārdi

Pagaidām vēl ir pāragri vērtēt Latvijas dzelzceļa pārvadājumu uzņēmuma “Euro Rail Cargo” (iepriekš “Liepājas naftas tranzīts”), kura 50% kapitāldaļu nesen iegādājās Krievijas valsts dzelzceļa kompānijas “Rossijskije žeļeznije dorogi” (RŽD) loģistikas meitasuzņēmums “RŽD Logistika”, ietekmi uz tranzīta sektoru Latvijā, aģentūrai BNS sacīja satiksmes ministrs Anrijs Matīss.

“Līdz šim uzņēmums nav darbojies. Ir mainījusies īpašnieku struktūra, kur ir iekšā Krievijas uzņēmēji, kas, manuprāt, ir vērtējami pozitīvi, jo kravas mums nāk pārsvarā no Krievijas. Protams, ar zināmu piesardzību mēs skatāmies uz to, vai tās būs jaunas kravas vai būs [esošo kravu] pārdale. Cik esmu dzirdējis, lielākoties runa ir par jaunām kravām – līdz ar to riski ir mazāki. Skatīsimies, kā šī lieta attīstīties,” sacīja Matīss.

Vienlaikus viņš minēja, ka “Euro Rail Cargo” ir tīri komerciāls projekts – nedz Latvijas valsts, nedz Latvijas dzelzceļa kompānija “Latvijas Dzelzceļš” tajā nav iesaistījies. “Tas ir privāts uzņēmums, kas līdz šim nav reāli darbojies. Cik man zināms, vēl neviena tonna, neviens konteiners nav pārvests. Pagaidām ir pāragri vērtēt, kā tas attīstīsies, bet es tiešām ceru, ka tās būs jaunas kravas un nebūs pārdale par sliktu [“Latvijas Dzelzceļa” meitasuzņēmumam] “LDz Cargo”,” teica ministrs.

Aģentūra BNS jau rakstīja, ka “RŽD Logistika” iegādājies 50% kapitāldaļu toreizējā “Liepājas naftas tranzītā”. “Jaunais projekts sniedz iespēju “RŽD Logistika” nodrošināt tranzīta kravu kustības Eiropas virzienā stabilitāti un ritmiskumu,” norādīja kompānijā. Savukārt “RŽD Logistika” ģenerāldirektors Pāvels Sokolovs sacīja, ka Latvijas uzņēmuma kapitāldaļas iegādātas, lai “turpinātu realizēt mūsu stratēģiju par ieiešanu Eiropas daudzmiljonu kravu pārvadājumu tirgū”.

“RŽD Logistikai” ar Nīderlandes kompānijas “RZDL Multimodal” starpniecību pieder 50% “Euro Rail Cargo” kapitāldaļu. Pārējie 50% pieder Latvijas uzņēmumam “Locomotive Traction Operator”, kas savukārt pieder kompānijām “Latvijas Transporta grupa” (80%) un “Loco Rail & Cargo” (20%).

Informācija datubāzē “Lursoft” liecina, ka “Loco Rail & Cargo” vienādās daļās pieder “Loco Rail”, kura vienīgais īpašnieks ir Ivars Sormulis, un uzņēmumam “Railway Invest”, kas pieder Krievijas pilsonei Elenai Volkovai. “Loco Rail” pastarpināti pieder arī 40% kapitāldaļu turētājs “Latvijas Transporta grupā” – “LTG Investments”.

Savukārt 60% “Latvijas Transporta grupas” kapitāldaļu pastarpināti pieder ekspremjera Andra Šķēles ģimenei, bijušajam satiksmes ministram Aināram Šleseram un citām privātpersonām.

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz