Palielinās kravu plūsma pa jauno Liepājas ostas dzelzceļa pievadceļu
Jaunais Liepājas ostas dzelzceļa pievadceļš, kura kopējais garums ir 4719 m, uzsācis pilnvērtīgi apkalpot Liepājas ostas kompānijas. Kā informēja Liepājas SEZ pārvaldnieks Guntars Krieviņš ir saskaņoti un apstiprināti visi nepieciešamie dokumenti un instrukcijas, ir panākta vienošanās par vienotu tarifu politiku, lai Liepājas ostas kompāniojām būtu izdevīgi izmantot jauno dzelzceļa pievadceļu.
Jaunais dzelceļa posms un Ziemeļu parks ir nodoti SIA ”LDz Cargo” lietošanā, kas tad arī rūpēsies, apsargās vagonus un kravas, kas pa jaunizbūvēto dzelzceļa pievadceļu tiks padoti Liepājas ostas virzienā kā arī pretējā virzienā no Liepājas ostas piestātnēm. Jaunā dzelzceļa posma nodošana lietošanā valsts dzelzceļa pārvadājumu uzņēmumam ievērojami atvieglos tranzīta kravu plūsmu, dokumentācijas kārtošanu un vagonu padošanu un novākšanu. Līdz ar jaunā posma nodošanu lietošanā SIA ”LDz Cargo” tiks izlīdzināti arī tarifi, kas uzņēmējiem ir svarīgs faktors. SIA ”LDz Cargo” ir AS ”Latvijas dzeceļš” meitas uzņēmums ar 100% valsts kapitālu un nodarbojas ar kravu pārvadājumiem
Liepājas SEZ pārvaldnieks Guntars Krieviņš uzsvēra, ka intensīvāka kravu plūsma pa jauno dzelzceļa posmu varētu notikt sākot ar septembri, kad Liepājas ostas kompānijas ”Liepājas osta LM” un ”Transit Service” uzsāks ša gad graudaugu ražas pārkraušanu, piemēram ”Transit Service” diennaktī var izkarut 120 vagonus. Guntars Krieviņš arī norādīja, ka jauno dzelzceļa posmu un Ziemeļu parku izmanto ostas kompānijas, kas pārkrauj naftas produktus.
Ir izstrādāta shēma, kā padot vagonus, lai vilciena sastāviem būtu pēc iespējas mazāk jāmanevrē un jāpārvietojas. Liela daļa kravu, kuru galamērķis ir Liepājas ostas piestātnes, tiks uzreiz novirzītas uz Ziemeļu parku, nevis tā kā līdz šim uz Liepājas preču stacijā. Kravu plūsmas novirzīšana pa jauno dzelzceļa pievadceļu, samazinās satiksmes ierobežojumus, ko rada Raiņa ielas pārbrauktuves slēgšana.
Liepājas ostas jauno dzelzceļa pievadceļu un Ziemeļu parku svinīgi atklāja 2007. gada 21. februārī. Tas ir viens no Liepājas ostas transporta infrastruktūras attīstības projekta ”Liepājas ostas pievedceļi” daļām. Būvniecības kopējās izmaksas bija 4,08 milj. latu, ko veido ES Kohēzijas fonda, Valsts un Liepājas SEZ pārvaldes budžeta finansu līdzekļi.
Līga Ratniece-Kadeģe,
Sabiedrisko attiecību speciālists