Lai nodrošinātu ērtu vietnes izmantošanu un uzlabotu šīs vietnes veiktspēju un funkcionalitāti, mēs izmantojam sīkdatnes. Turpinot pārskatīt šo lapu, Jūs piekrītat sīkdatņu saglabāšanai Jūsu ierīces atmiņā. Turpināt Vairāk informācijas

Otrdiena, 23. jūlijs

Vārdadiena: Magda, Magone, Mērija

Papildināts – Grib būvēt daudzdzīvokļu namu  (32)

Atslēgvārdi būvniecība | domē | mēs liepājai

Dzīvojama ēka Liepājā, M. Ķempes iela 34 būvniecības pieteikums izstrādāts saskaņā ar pasūtītāja - AS ,,Mēs Liepājai" uzdevumu, Liepājas pilsētas būvvaldes Plānošanas un arhitektūras uzdevumu un Liepājas teritorijas izmantošanas un apbūves noteikumiem, kā pieteikums meta publiskai apspriešanai. Gruntsgabals Liepājā, M. Ķempes ielā 34 atrodas Vecliepājas dienvidu daļā, mikrorajonā Ezerkrasts.

Apkārtējā esošā  apbūve pēc sava rakstura, būvapjomu lieluma un stāvu skaita līdzīga - pašreiz tur ir 5 stāvu dzīvojamās ēkas, ka arī 12  stāvu ēka būvniecības stadijā un nākotnē paredzētā vel viena šāda tipa ēka, līdz ar to apbūves kompozīcija veidosies dažāda  - no 5  stāvu apjomiem līdz 12 stāviem. Saskaņā ar Liepājas teritorijas plānojumu gruntsgabals atrodas dzīvojamās apbūves teritorija ar atļauto maksimālo stāvu skaitu 9 stāvi.

PROJEKTA KONCEPCIJA

Būvniecības iecere paredz daudzdzīvokļu, septiņu stāvu dzīvojamās ēkas būvniecību ar segtu auto novietni pirmā stāva līmenī esoša dzīvojamā kvartāla kopējā apbūves rakstā. Gruntsgabala nelielo izmēru dēļ, maksimāli izmantots tā resurss zemes līmenī, kā arī visi ēkas jumti izmantojami un labiekārtoti. Ēkas priekšpusē tiek paredzēts bērnu rotaļu laukums un 4 autostāvvietas viesiem.

Būvniecības ieceres iespējamā ietekme uz apkārtējo pilsētas vidi

Tehniskais projekts paredz zemes gabala apbūvi ar daudzdzīvokļu dzīvojamo ēku. Šādu apbūvi nevar klasificēt kā tādu, kas atstāj būtisku ietekmi uz pilsētvides kvalitāti šajā pilsētas daļā, kur primārais zemes izmantošanas veids ir tieši daudzdzīvokļu dzīvojamās ēkas. Sagaidāmā ietekme prognozējama vairākās sfērās:

– Dabas vide – esošās nosacīti koptās, bet nelabiekārtotās zālāju platības apbūves rezultātā samazināsies, taču to kompensēs no jauna izveidota harmoniska un labiekārtota teritorija ar pilsētas telpai atbilstošiem cietajiem segumiem, nelieliem koku stādījumiem, labiekārtotām jumtu terasēm un teritorijas apgaismojumu naktī,

– Urbānā ainava – lai arī projektētais objekts atrodas esoša dzīvojamā kvartāla vidū (šobrīd brīva teritorija), tā tomēr uzskatāma par pilsētas telpas sastāvdaļu, kura jau pēc definīcjas ir paredzēta apbūvei un tādējādi esošā aizbūvēšana uzskatāma par vides kvalitātes uzlabojumu, kas novērsīs nesnkcionētu teritorijas izmantošanu apšaubāmai un stihiskai funkcijai, kā arī radīs mājīgāku iekškvartāla telpu, aizturēs vēju, veidos kvalitatīvu un sakoptu pieguļošo teritoriju,

– Transporta un gājēju kustība – pieguļošās ielas ar gājēju celiņiem ir ar pietiekošu kapacitāti, ja runa ir par nokļūšanu līdz objektam, nevis transporta novietošanu, tādējādi plānotais kustības intensitātes pieaugums nevar radīt negatīvu ietekmi nedz uz gājēju, nedz autotransporta kustību, jo auto novietnes paredzētas gruntsgabala teritorijā pietiekošā skaitā,

– Ietekme uz kaimiņu gruntsgabalu apbūvi un apsaimniekošanu – projektētā apbūve izvietota atbilstoši būvnormatīvos un Liepājas pilsētas saistošajos teritorijas izmantošanas noteikumos definētajiem attālumiem līdz kaimiņu gruntsgabalu robežām, ēkām un ielu būvlaidēm, veikta izsauļojuma analīze, sekojoši nav sagaidāma negatīva vai traucējoša ietekme uz kādu no pieguļošo teritoriju apbūvi vai apsaimniekošanu, nekādi cita veida apgrūtinājumi arī nav plānojami,

– Pilsētas inženierapgādes infrastruktūra – pieslēgumi pilsētas ūdensapgādes, kanalizācijas, lietus kanalizācijas un siltumapgādes tīkliem nodrošinās atbilstošu būvnormatīvu un vides prasību ievērošnu projektētā objekta inženierapgādei, tādējādi neizraisot nebkādu ietekmi uz dabas vidi.

Secinājums – projektētā apbūve atstāj labvēlīgu ietekmi uz pilsētas urbānās ainavas attīstību un nerada konfliktsituācijas vides aizsardzības un pilsētas infrastruktūras sfērā.

TERITORIJAS PLĀNOJUMS

Ēka atrodas gruntsgabala centrā ar vienīgo iespējamā iebrauktuvi no M. Ķempes ielas sānu atzara – iekškvartāla brauktuves. Transporta plūsma plānota pa vienvirziena brauktuvi apkārt ēkai un cauri tai, tādējādi nodrošinot piekļūšanu auto novietnēm. Šī brauktuve paredzēta arī apkalpojošam transportam. Gājēju plūsma plānota ar pieslēgumu esošajai ietvei, ieeja ēkā pavērsta pret M. Ķempes ielas sānu atzaru – iekškvartāla brauktuvi. Ieejas priekšā paredzēts labiekārtots bērnu rotaļu laukums un auto novietne viesiem.

FUNKCIONĀLAIS RISINĀJUMS

Funkcionāli ēka risināta kā tradicionāla daudzdzīvokļu ēka – viena kāpņu telpa, kas savieno zemes līmenī izvietotās autostāvvietas un augstāk izvietotos septiņus dzīvojamos stāvus. Auto novietnes ļauj pacelt no zemes pirmo stāvu par aptuveni 3 metriem, tādējādi ēkas pirmā dzīvojamā stāva iedzīvotājiem nodrošinot komfortablus apstākļus (tradicionāli pirmie stāvi nav iecienīti). Dzīvokļi dažāda lieluma - sākot no 2 istabu dzīvokļiem un beidzot ar 4 istabu dzīvokli. Piekļūšana dzīvokļiem plānota no kāpņu telpas ar liftu, no M. Ķempes ielas ieejas vai auto novietnes. Ēkas pēdējos stāvos plānoti lielāki dzīvokļi ar labiekārtotām terasēm. Gružu konteineri izvietoti slēgtā telpā ēkas zemes līmenī.

ARHITEKTŪRAS RISINĀJUMS

Ēkas arhitektūras risinājuma iecere (piedāvāto skici nevar uzskatīt par izsvērtu un noslīpētu galīgo skiču risinājumu) balstīta uz apkārtējās vides kontekstu un analīzi. Ēkas forma ir veidota kā taisnstūra būvapjoms plānā un fasādēs ar ievirzītiem un izvirzītiem apjomiem (balkoni, terases). Ēkas būvapjoma kompozīcija bāzēta uz pirmā (zemes) stāva plakanās daļas attiecību pret dzīvojamās daļas vertikāli, kas bagātināta ar kāpienveida būvmasu kārtojumu ar vienu vertikālu asi – kāpņu telpu. Ēkas materiāls (dzelzsbetons) ir pieņemts kā racionālākais gan no plānoto izmaksu viedokļa, gan arī kontekstā ar apkārtējo esošo ēku materiālu, tā lai tās kopā ar jauno projektējamo ēku veidotu vienotu ansambli. Par ēkas stāvu augstumu pieņemti deviņi stāvi (ieskaitot zemes līmenī esošo autostāvvietu un pēdējā stāva kāpņu telpas izvirzījumu kas vienlaicīgi kalpo kā izeja uz jumtu).

ĒKAS IZSAUĻOŠANA

Tā kā ēka ir pacelta 3 metrus virs zemes līmeņa, ēkas izsauļojums tiek ievērots visos dzīvokļos. Tam netraucē blakus esošās ēkas, jo jaunprojektējamā ēka ir pietiekamā attālumā, lai varētu izsauļot dzīvokļus gan tajā, gan blakus esošās piecu stāvu ēkās jaunais 8 stāvus augstais apjoms nemet ēnu, izņemot vēlu vakaros un dienas vidū, kad daļai no blakus esošās piecstāvu ēkas zemāko stāvu dzīvokļiem tā atņem 1-3 stundas no dienas vidus. Skatīt izsauļojuma aprēķina shēmu.

Gundars Vīksna,
Būvprojekta vadītājs

Ēkas vizualizācija

  • Komentāri (32)
  • 0
+ skatīt visus Atlikušie simboli: 500

Pievieno komentāru

liepajniekiem.lv neatbild par rakstiem pievienotajiem komentāriem. Aicinām ievērot pieklājību, toleranci un iztikt bez rupjībām.

Portālā aizliegts ievietot:
- personas godu un cieņu aizskarošu, draudošu, apmelojošu informāciju;
-musināt uz rasu vai etnisko neiecietību;
-komentārus, kas neatbilst Latvijas Republikas likumdošanai;
- komerciāla rakstura informāciju vai jebkāda veida reklāmu un aģitāciju.

Noteikumu neievērošanas gadījumā, liepajniekiem.lv patur tiesības komentārus dzēst, slēgt iespēju komentēt un ziņot tiesībsargājošām iestādēm.

Uzmanību!!!
Lai mazinātu iespēju portālā manipulēt ar komentētāju viedokli un noskaņojumu, komentāri, kuru autori diskusijās piedalās ar vairākiem vārdiem, tiek iezīmēti pelēkā krāsā. Tā kā šis process ir tehnisks, ir iespējamas situācijas, kurās iekrāsotie komentāri var nebūt no viena autora, vai arī neiezīmētos komentārus rakstījusi viena un tā pati persona.

Bizness

Saistītās ziņas

Pamanīji neatbilstošu saturu? Būsim pateicīgi, ka par to informēsi mūs!