Papildināts – Jaunu tramvaju līniju izveidei un rekonstrukcijai – 14 miljoni latu
Ārpus Rīgas īstenojamiem projektiem, kas paredzēs jaunu tramvaju līniju izveidi un esošo rekonstrukciju, kā arī ritošā sastāva atjaunošanu, no Eiropas reģionālās attīstības fonda līdzekļiem būs pieejami 14,06 miljoni latu, informē aģentūra LETA.
To paredz Ministru kabinetā izskatītais noteikumu projekts par darbības programmas “Infrastruktūra un pakalpojumi” papildinājuma aktivitāti “Publiskais transports ārpus Rīgas”.
Kā informēja Satiksmes ministrijā, aktivitātes mērķis ir veicināt sabiedriskā transporta attīstību kā alternatīvu privāto automašīnu izmantošanai. Projektus paredzēts īstenot apdzīvotās vietās ar vismaz 80 000 iedzīvotāju, līdz ar to no Latvijas pilsētām, kur šobrīd darbojas tramvaju līnijas, var kvalificēties Liepāja un Daugavpils.
“Līdz šā gada beigām, visticamāk, novembrim, atsaucoties Satiksmes ministrijas aicinājumam, iesniegsim izstādāto projektu,” sacīja Liepājas domes Attīstības pārvaldes vadītājs Vilnis Vitkovskis, paskaidrojot, ka izskanējusī informācija nav nekas jauns, bet gan kopēji plānots ar Satiksmes ministriju. “Viss notiek pēc iepriekš izstrādāta plāna, un pie tā mēs turamiem.” Tagad būs jāsagatavo pieteikums, atbilstoši šodien Ministru kabinetā apstiprinātajiem noteikumiem. V.Vitkovskis apstiprināja, ka gatavības stadija ir laba, tehniskais projekts tramvaja līniju modernizācijai tika izstrādāts jau 2009.gadā.
“Fundametālie būvniecības darbi Liepājā varētu sākties 2011.gada pavasarī, jo vēl jāveic iepirkuma procedūras, kas varētu ilgt trīs mēnešus,” prognozē V.Vitkovskis, turklāt projekta izstrādātaji rēķināts, ka būvniecības darbus, iespējams, kavēs laikapstākļi.
Liepājas pilsētas projekts paredz pagarināt esošo tramvaja līniju līdz Ezerkrasta rajonam, kas ir trešais lielākais dzīvojamais apgabals pilsētā. Investīciju programma ietver tramvaja līnijas pagarināšanu par 1,6 kilometriem divvirzienu sliežu ceļa izbūvi aptuveni 3,2 kilometru garumā, kā arī tramvaju līnijas sliežu ceļu kritisko posmu rekonstrukciju visā esošās līnijās garumā un vilkmes apakšstacijas izbūvi.
Projekta iesniedzēji var būt valsts un pašvaldību kapitālsabiedrības, kas sniedz sabiedriskā transporta pakalpojumus, un to finansējums nedrīkst būt mazāks par 15% no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām. Katra kapitālsabiedrība aktivitātes ietvaros var iesniegt tikai vienu projektu. Kopējais privātais finansējums, ko nodrošina projektu iesniedzēji, ir vismaz 2,48 miljoni latu.
Projekti īstenojami līdz 2015.gada 31.augustam.
Aktivitāte ir jauna, tāpēc noteikumu projekts nosaka kārtību, kādā tā īstenojama, projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijus, prasības projekta iesniedzējam un atbildīgo iestādi – Satiksmes ministriju.