Piektdiena, 19. aprīlis Vēsma, Fanija
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Papildināts – LAP nepadosies cīņā par tiesībām sniegt transporta pakalpojumus Dobelē

Papildināts – LAP nepadosies cīņā par tiesībām sniegt transporta pakalpojumus Dobelē
08.12.2011 13:20

Lēmums par uzvarētāju konkursā par transporta pakalpojumu sniegšanu reģionālajos vietējas nozīmes maršrutos Dobeles pārvadājumu tīklā konkursa rīkotājam Zemgales plānošanas reģionam ir jāpaziņo līdz 23.decembrim. Ja tas atkārtoti būs Liepājas autobusu parkam (LAP) nelabvēlīgs, uzņēmums sola turpināt cīņu.

Par to “Rietumu Radio” informēja LAP vadītājs Māris Ārbergs.

“Tā ir principa lieta, un, ja lēmums būs mums negatīvs, uzņēmums turpinās cīņu par tiesībām veikt pasažieru pārvadājumus šajā reģionā,” uzsvēra Ārbergs.

Jau ziņots, ka LAP uzskata, ka Zemgales plānošanas reģiona izsludinātā konkursa par transporta pakalpojumu sniegšanu reģionālajos vietējās nozīmes maršrutos Dobeles pārvadājumu tīklā uzvarētāja – Dobeles autobusu parka (DAP) – piedāvātā cena ir par gandrīz miljonu latu lielāka nekā LAP konkursam iesniegtais piedāvājums.

LAP Iepirkumu uzraudzības birojā iesniedza sūdzību, apstrīdot konkursa rezultātus. IUB, izskatot sūdzību, uzdeva Zemgales plānošanas reģionam atkārtoti izvērtēt konkursā iesniegtos pretendentu piedāvājumus.

“Pašlaik notiek aktīva sarakste un informācijas apmaiņa ar Zemgales plānošanas reģionu,” skaidroja Ārbergs, norādot, ka konkursa rīkotājs meklē dažādus formālus iemeslus, lai atteiktu LAP sniegt transporta pakalpojumus Dobeles pārvadājumu tīklā.

“Zemgales plānošanas reģiona pieprasītā informācija bieži vien, kā saka, nav par tēmu, turklāt atbildes viņi pieprasa sniegt ļoti īsos termiņos,” sacīja LAP valdes loceklis Oskars Špickopfs, norādot, ka cīņa notiek pēc principa “kurš kuru”.

“Piesakoties šajā konkursā, Liepājas autobusu parks ir izvērtējis savus spēkus un aprēķinājis, ka mēs pārvadājumus varam veikt lētāk un ne sliktākā kvalitātē kā vietējie pārvadātāji,” sacīja Ārbergs. Viņš gan atzina, ka saprotot konkursa organizētāju vēlmi redzēt, ka konkursā uzvar vietējie pārvadātāji.

Jau ziņots, ka konkursā piedalījās 3 pretendenti – Dobeles autobusu parks, Liepājas autobusu parks un SIA “Vidlatauto”. Par uzvarētāju tika atzīts Dobeles autobusu parks.

Kā iepriekš norādīja bijušais LAP vadītājs Gundars Kristapsons, LAP piedāvājis viszemāko cenu, taču par uzvarētāju pasludināts DAP, kura piedāvātā cena ir ievērojami lielāka. “Mēs piedāvājam, ka zaudējumu segšanas vērtība astoņu gadu laikā būtu 826 000 latu, bet DAP piedāvājums ir 1 634 000 latu,” atšķirību skaidro Kristapsons. Viņš sarēķinājis, ka, izvēloties LAP piedāvājumu, būtu iespējams veikt pārvadājumus par 150 000 kilometru vairāk.

Dobeles autobusu parka vadītājs: LAP principa lieta ir citu autobusu parku likvidēšana

Savukārt komentējot aģentūrai LETA Ārberga teikto “Dobeles autobusu parks” valdes priekšsēdētājs Ārvaldis Laumanis uzskata, ka zaudējums Zemgales plānošanas reģiona (ZPR) konkursā par transporta pakalpojumu sniegšanu reģionālajos vietējās nozīmes maršrutos Dobeles pārvadājumu tīklā Dobeles autobusu parkam (DAP) nozīmētu beigas, un Liepājas autobusu parks jau paudis šādus nolūkus.

Viņš pastāstīja, ka zaudējums šajā konkursā novestu pie tā, ka būtu jāpārtrauc DAP darbība un uzņēmums jālikvidē, jo starppilsētu pārvadājumu īpatsvars DAP esot niecīgs.

Faktu, ka Liepājas autobusu parks šo konkursu uztvēris kā cīņu un kā principa lietu, Laumanis saista ar LAP vadības iepriekš pausto, ka Latvijā ir jāsamazinās pārvadātāju skaitam. Viņaprāt, tā īsti neesot cīņa “kurš kuru”, bet gan LAP aktīvi mēģina panākt citu autobusu parku likvidēšanu, lai pats paliktu, uzskata DAP vadītājs.

Kā ziņots, septembrī “Liepājas Autobusu parka” valdes priekšsēdētājs Gundars Kristapsons paziņoja, ka “Latvija ir maza valsts, taču mums ir vairāk nekā 300 pārvadātāju. Tas ir absurds un bremzē pārvadājumu nozares attīstību”. Kristapsons pauda, ka nevarot iedomāties, ka šāda situācija būtu arī pēc desmit gadiem.

“Mēs esam par taisnīgu konkursu,” pauda Laumanis, neapšaubot LAP pretenzijas uz Dobeles pārvadājumu tīklu. Taču DAP vadītājs šaubās, vai Liepājas piedāvājums patiesībā spēs nodrošināt nepieciešamos pakalpojumus Tērvetes, Auces un Dobeles novadu iedzīvotājiem.

LETA

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz