Pirmdiena, 29. aprīlis Raimonds, Laine, Vilnis
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Papildināts – Liepājas lidostu rekonstruēs “Binders”

Papildināts – Liepājas lidostu rekonstruēs “Binders”
Foto: Aigars Štāls
18.09.2014 15:38

BNS/ LETA

Liepājas lidostas apsaimniekotāja “Aviasabiedrība Liepāja” konkursā par lidostas rekonstrukciju uzvarējusi būvkompānija “Binders”, liecina paziņojums Iepirkumu uzraudzības biroja mājaslapā.

Tajā norādīts, ka “Binders” par uzvarētāju iepirkumā atzīts slēgtā konkursā. Kopējā līgumcena – 7,11 miljoni eiro, tostarp projektā paredzēts piesaistīt Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzfinansējumu.

Liepājas domē aģentūrai BNS pavēstīja, ka ceturtdien parakstīts līgums starp iepirkuma uzvarētāju un pašvaldību par lidostas rekonstrukciju.

“Liepājai ir pozitīva pieredze ar regulārajiem lidojumiem, un arī šodien tiek uzturētas sarunas ar iespējamajām aviokompānijām, kas šos lidojumus pēc rekonstrukcijas varētu veikt. Ja atceramies, tad 2008.gadā jau bijām iedibinājuši avioreisus uz Rīgu, Hamburgu, Kopenhāgenu un Maskavu, tādēļ varam pārliecinoši teikt, ka Liepājai ir potenciāls veiksmīgi veidoties par starptautiskas nozīmes galamērķi gan tūristiem, gan arī uzņēmējiem, kas te veidotu savu uzņēmējdarbību,” sacīja Liepājas mērs Uldis Sesks.

Pašvaldības priekšsēdētāja vietnieks Vilnis Vitkovskis, kurš uzraudzīs projekta īstenošanas gaitu, uzsvēra, ka funkcionējoša, moderna un augstākajām drošības prasībām atbilstoša lidosta ir būtisks faktors ne tikai tūrisma nozares attīstībai, bet dos pienesumu arī citās pilsētai aktuālās nozarēs, tostarp kultūrā un sportā. “Šis projekts ir jāskata plašākā kontekstā, jo būtībā ir jārunā par pilsētas sasniedzamību. Mums ir izveidots mūsdienīgs olimpiskais centrs, kurā jau šobrīd notiek starptautiski čempionāti un sacensības, tiek būvēta koncertzāle, kas kļūs par kultūras notikumu un konferenču norises vietu, nākotnē tiek plānota kurortoloģijas nozares attīstība, līdz ar to visas šīs nozares ir cieši saistītas ar lidostas nepieciešamību,” atzīmēja Vitkovskis.

Savukārt “Aviasabiedrības Liepāja” valdes loceklis Agris Sprūde informēja, ka lidostas rekonstrukcijas projektā galvenie veicamie darbi ir ne tikai divus kilometrus garā skrejceļa atjaunošana, bet arī manevrēšanas ceļa, perona un lidjoslas, kā arī skrejceļa gala drošības zonu rekonstrukcija, ietverot arī lietus ūdens kanalizācijas sistēmas ar attīrīšanas iekārtām rekonstrukciju un drenāžas sistēmas izbūvi. Tas saistīts ar Eiropas Savienības drošības prasībām lidostām un ir nepieciešams, lai lidostu varētu sertificēt starptautiskiem lidojumiem. Tāpat būtiska ir lidostas uguņu sistēmas izbūve, jo esošā sistēma ir būvēta pirms 42 gadiem un būtiski ierobežo reisu regularitāti.

“Atjaunojot uguņu sistēmu, Liepājas lidostā būtiski tiek uzlabota lidojumu regularitāte, jo ļaus lidmašīnām nolaisties lidostā visu gadu un gandrīz pie jebkuriem laika apstākļiem, arī sniegputeņa un miglas apstākļos, ko nepieļauj esošā uguņu sistēma,” piebilda Sprūde.

Plānots, ka lidostas rekonstrukcijas darbiem jābūt pabeigtiem līdz nākamā gada jūlija beigām, taču regulārus lidojumus tajā varēs atsākt pēc lidlauka resertifikācijas.

Lidostas rekonstrukcijas darbi ir specifiski un no būvnieka prasīs lielu tehnikas resursu iesaisti. Rekonstrukcijai atvēlētais īstenošanas laiks – 10 mēneši – būs ļoti saspringts, norādīja SIA “Binders” valdes loceklis Normunds Luste. Taču šis nebūšot pirmais šādas sarežģītības objekts, jo uzņēmumam ir gan pieredze vērienīgu projektu īstenošanā Liepājā, rekonstruējot, piemēram, Zirņu ielu, gan arī ir pieredze lidostu rekonstrukcijā, jo tikko pabeigti darbi Lielvārdes militārā lidlauka rekonstrukcijā, kas veikti atbilstoši visām NATO prasībām.

Sākotnēji apstiprinātais finansējums lidostas rekonstrukcijai bija 3,98 miljoni eiro, no tiem 85% ir Eiropas Savienības fondu atbalsts, bet 15% – pašvaldības finansējums. Tomēr saistībā ar nepieciešamību izpildīt jaunās lidostu drošības prasības lidostas rekonstrukcija izmaksās vairāk – Sprūde lēš, ka tie varētu būt apmēram septiņi miljoni eiro.

“Binders” ir viens no lielākajiem ceļu būves uzņēmumiem Latvijā. Tas dibināts 1993.gadā, un kompānijas pamatkapitāls ir 426,9 tūkstoši eiro. “Binders” pieder būvfirmai “Arčers” (40%), Normundam Lustem (30%) un Alvim Tanbergam (30%).

“Aviasabiedrība Liepāja” dibināta 2004.gadā, un tās pamatkapitāls ir 1,016 miljoni eiro. Uzņēmuma vienīgais īpašnieks ir Liepājas pilsētas dome.

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz