Sestdiena, 4. maijs Viola, Vizbulīte, Vijolīte
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Papildināts – Novembra pirmajā dienā ostai divi jau rekordi

Papildināts – Novembra pirmajā dienā ostai divi jau rekordi
01.11.2012 16:15

Atslēgvārdi

1.novembrī Liepājas ostai divi jauni rekordi – panamax klases kuģis THOR aizveda līdz šim lielāko kravu Liepājas ostas vēsturē – 48,55 tūkst. tonnu, bet Liepājas ostas kapteiņdienests veiksmīgi izveda piekrauto kuģi, kura iegrime bija 10,6 m, informē LSEZ sabiedrisko attiecību speciāliste Līga Ratniece-Kadeģe.

Liepājas ostas kapteinis atzīst, ka līdz šim vēl neviens kuģis ar tik lielu iegrimi nav ne ievests, ne izvests no Liepājas ostas un tas bijis pārbaudījums, ko kapteiņdienests veiksmīgi izturējis.

Pēc graudaugu kravas panamax klases kuģis THOR Liepājas ostā ienāca 23. oktobrī un to pietauvoja pie LSEZ ” SIA Liepaja Bulk Terminal”  51. piestātnes. Lai uzkrautu plānotās 48,5 tūkst. tonnas graudu nepieciešamas aptuveni 10 dienas, ja netraucē vējš un lietus. Kā pastāstīja termināla direktors Juris Matvejevs, izbūvētā dziļūdens piestātne ir piemērota šāda lieluma kuģu iekraušanai un tas ir nepārtraukts process. Graudi ar automašīnām un dzelzceļa vagoniem tiek atvesti, uzglabāti noliktavās, bet pēc tam ar kuģiem nogādāti tālāk. Šāgada labā graudu raža Latvijā, Lietuvā  ļaus sasniegt rekordlielu graudaugu eksportu.

Tikko viens panamax klases kuģis ar kravu bija atstājis 51. piestātni, kā tūlīt vietu ieņēma cits panamax klases kuģis Hamburg MAX,  kura garums ir 225 metri, bet DW 73 498 tonnas. Plānots, ka arī uz šī kuģa   uzkraus 48,5 tūkst. tonnas graudu. Juris Matvejevs atzīst, ka šāda intensitāte turpināsies līdz gada beigām, bet sarunas ar kravu īpašniekiem liecina, ka arī nākamajā gadā kravu apgrozījums saglabāsies, vienīgi jādomā par dzelzceļa attīstību un jāturpina ostas padziļināšana.

Lai panamax klases kuģu izvešanas un ievešanas varētu noritēt bez starpgadījumiem darbi bija rūpīgi saplānoti, bija pieaicināts vēl viens jaudīgs velkonis no Klaipēdas ostas un ierasto trīs loču vietā strādāja pieci. Savukārt velkoņi pabeidzot darbu pie viena kuģa, steidzās pie nākamā.

Liepājas ostas kapteiņdienests 1. novembrī nomainīja lielākus kuģus arī pie 43. piestātnes, ko apsaimnieko LSEZ AS ”Liepājas osta LM”. Ar tukšām tvertnēm izveda NEWSEAS PEARL, kas bija atvedis sojas produktus, bet tā vietā pietauvoja IVS SENTOSA, kas atveda vairāk kā 20 tūkst. tonnas alumīnija oksīda.

Liepājas ostas kapteinis Pēteris Gudkovs: ”Liepājas ostas darbs jo dienas paliek saspringtāks –  lielie kuģi nāk arvien biežāk, kravas, kas tiek izvestas un ievestas kļūst lielākas, kas palielina arī kuģu iegrimes. Esam gandarīti, ka rūpīgi un atbildīgi plānojot darbus, varam veiksmīgi veikt visus nepieciešamos manevrus.  Šodien bija īpaši saspringta diena un paldies kapteiņdienesta operatoriem, ločiem, loču un velkoņu kuģu apkalpēm, kas ar doto uzdevumu tika galā.”

2012. gada deviņos mēnešos Liepājas osta sasniedza līdz šim lielāko kravu apgrozījumu atjaunotās ostas vēsturē – 5,3 miljoni tonnu, kas ir par 52,3% vairāk nekā gadu iepriekš. Labība un labības produkti veido 37% no visām Liepājas ostā pārkrautajām kravām.

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz