Par 7,5 miljoniem plāno pabeigt brīvostas akvatorijas padziļināšanu
Liepājas speciālās ekonomiskās zonas (SEZ) pārvalde izsludinājusi konkursu par brīvostas akvatorijas padziļināšanu, liecina paziņojums Iepirkumu uzraudzības biroja mājaslapā.
Konkursa nolikumā prognozētā līgumcena minēta 7,5 miljoni latu. Darbus plānots sākt šā gada 3.jūnijā un pabeigt līdz 2014.gada 30.jūnijam.
Liepājas SEZ sabiedrisko attiecību speciāliste Līga Ratniece-Kadeģe aģentūrai BNS pastāstīja, ka šis ir konkurss par atlikušajiem darbiem, kuros jāpadziļina brīvostas akvatorija. “Mums pērn tika izbeigts līgums ar Beļģijas kompāniju “Dredging International N.V.”, kura nepaspēja pabeigt visus paredzētos darbus. Kopumā viņi paveica 80% nepieciešamo darbu, un šis konkurss izsludināts, lai varētu šos darbus pabeigt,” viņa sacīja.
Ratniece-Kadeģe arī norādīja, ka kuģu ceļu dziļumu paredzēts palielināt līdz 12,5 metriem, bet akvatorijas – līdz 12 metriem.
Tāpat viņa informēja, ka šis ir Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzfinansēts projekts, kas segs 75% no kopējām izmaksām.
Konkursā pretendenti var pieteikties līdz 16.aprīlim.
Jau vēstīts, ka “Dredging International N.V.” Liepājas ostu sāka padziļināt 2009.gada novembra beigās. 2009. un 2010.gadā projektā padziļināšanas darbi ostā tika veikti vadlīnijā starp dienvidu un vidus vārtiem, loču kanālā, ziemas ostā un brīvostas akvatorijā, un kuģu ceļu un ostas akvatorijas dziļums padziļināts līdz 11,5 un 11 metriem.
Kopumā Liepājas brīvostas padziļināšanā paredzēts investēt 27 miljonus latu.
Projekta mērķis ir uzlabot un sakārtot Liepājas ostas infrastruktūru, nodrošinot Transeiropas transporta tīkla (TEN-T) infrastruktūras attīstību un pilnvērtīgu noslodzi. Projekta realizācijas papildu mērķis ir kuģošanas drošības uzlabošana ostā, nodrošinot maksimāli drošu kuģu piekļuvi ostai no jūras puses.
Liepājas osta ir trešā lielākā Latvijas osta pēc kravu apgrozījuma.
BNS