Svētdiena, 29. marts Agija, Aldonis

Pārkraus jaunas vielas, bet ne visas uzreiz. ”DG Termināls” vēlas paplašināt darbību

Pārkraus jaunas vielas, bet ne visas uzreiz. ”DG Termināls” vēlas paplašināt darbību
"Tas, ka būvēsim bitumenam augstākus rezervuārus, nenozīmē pārkraušanas kopējo apjomu pieaugumu, mēs kaut kur pieliksim, bet citur zaudēsim," iedzīvotājiem skaidroja uzņēmuma izpilddirektors Ivo Tikums (no labās). (Foto: Ģirts Gertsons)
10.03.2020 07:00

Linda Kilevica

"Kurzemes Vārds"

Atslēgvārdi

Liepājas SEZ uzņēmums “DG Termināls” vēlas paplašināt darbību. Ar tā plāniem iedzīvotāji varēja iepazīties sabiedriskajā apspriešanā, kas notika 6. martā. Iecerēts pārkraut jaunus produktus un palielināt pārkraušanas apjomus vairākiem esošajiem, pastāstīja “DG Termināla” izpilddirektors Ivo Tikums.

Uz tikšanos bija ieradušies pārdesmit interesentu. Daži no viņiem minēja, ka apspriešanas dalībnieku mazais skaits saistīts ar neērto norises vietu kafijas fabrikas birojā Grīzupes ielā.

Direktora vietniece vides aizsardzības jautājumos Maija Bogdanoviča pastāstīja, ka uzņēmums uzglabā un pārkrauj naftas produktu maisījumus, ķīmiskas vielas un produktus uz augu izejvielu bāzes. Tos piegādā un izved ar automašīnām, tankkuģiem un pa dzelzceļu. A kategorijas piesārņojošās darbības atļauju Valsts vides dienests (VVD) izsniedzis 2018. gadā, jauns iesniegums tās saņemšanai sagatavots saistībā ar izmaiņām. Pārkraušanas kopējais apjoms gadā nemainīsies.

Stacionārā piesārņojuma avotu emisijas limitu projektu uzņēmumam izstrādājusi SIA “Ekosoft”, izmantojot ASV izstrādātu metodiku, kuras lietošanu nosaka MK noteikumi. Uzņēmuma pārstāvis Andis Vaičulis iepazīstināja ar paredzamajiem emisiju aprēķiniem, kuri ietekmē gaisa kvalitāti. Jauno vai apjomā lielāko produktu sarakstā ir 57 vienības. “Tirgus ir mainīgs, nevar zināt, kurā brīdī kāds produkts parādīsies. Mēs laikus izvērtējam produktus, lai saņemtu atļaujas. Nevajag domāt, ka visus 57 šogad vai nākamgad kraus,” viņš teica. Visvairāk tikšot pārkrauta jēlnafta, tai arī aprēķinātas vislielākās emisijas. “Viena no vielām, kurai ir vislielākā ietekme uz gaisa kvalitāti, ir benzols, kuru satur daudzi pārkraujamie produkti, taču maksimālā koncentrācija nepārsniegs 70 procentus no pieļaujamās normas,” norādīja A. Vaičulis. Citām vielām būšot vēl mazāka ietekme.

Liepājas domes deputāte Ludmila Rjazanova interesējās, vai 2019. gadā esot veikti izmešu mērījumi. A. Vaičulis skaidroja, ka VVD nav noteikusi veikt monitoringu uzņēmuma teritorijā no emisijas avotiem, izņemot katlumāju, arī ārpus uzņēmuma monitorings nenotiek, jo likums to neprasa. “Ja likums neparedz, tad uzņēmums neko nedara, pat ņemot vērā šos apjomus?” vaicāja liepājniece Kristīne Dzelme. “Kā tad ar labo gribu?” piebilda Evita Putiķe. Tas uzņēmumiem maksājot ļoti dārgi, tāpēc šādu iniciatīvu tie parasti neizrāda, teica A. Vaičulis.

Iedzīvotāji pieminēja smakas, kas regulāri esot jūtamas termināļa tuvumā, taču, kad uz sūdzību reaģē VVD, vējš visu jau aizpūtis. Arī SIA “Ekosoft” pārstāvis izteicās, ka nepārtrauktu mērījumu ceļā smakas noteikt neesot iespējams: “Smakas nosaka cilvēks, fiziski ostot. Tāpēc likumdevējs noteicis, ka smaku ietekmi veic modelējot.” Ja smaka parādās, sauc cilvēkus, taču rodoties nākamā problēma – kurš smakas radījis, ja blakus ir vairāki uzņēmumi? Iedzīvotāji iebilda, ka Ventspils ostā smakas tomēr mērot. A. Vaičulis skaidroja, ka pašvaldība varot nolemt, ka šī informācija ir būtiska, un mērījumus finansēt.

L.Rjazanova arī jautāja, vai tuvējās apkārtnes iedzīvotāji ir informēti, kā rīkoties avāriju gadījumos. I. Tikums atbildēja, ka cilvēkiem esot nosūtītas informatīvas vēstules, tā esot obligāta prasība.

Iedzīvotājiem nebija skaidrs, pieaugs vai nepieaugs pārkraušanas apjomi. Lai arī teorētiski paredzētā pārkraušanas jauda ir 600 tūkstoši tonnu gadā, pērn “DG Termināls” esot sasniedzis rekordus. I. Tikums teica: “Pārkrāvām 450 tūkstošus tonnu, mēs fiziski nevaram pārkraut vairāk. Esam iesnieguši dokumentus augu eļļu apjoma palielināšanai no 150 līdz 250 tūkstošiem tonnu. Tās ir pieprasītas tirgū, bet nav izdevīgas Krievijas lielajām ostām. Varētu palielināties arī bitumena apjomi, esam izstrādājuši tehnoloģiju un pieprasījuši atļauju 150 tūkstošiem tonnu.”

Sabiedrība var iesniegt rakstiskus priekšlikumus VVD Liepājas Reģionālajā vides pārvaldē līdz 6. aprīlim.

“DG Termināls”

  • Lejamkravu pārkraušanas un glabāšanas operators.
  • Pulvera ielā strādā kopš 2000. gada.
  • Uzņēmumā nodarbināti 72 cilvēki.
  • Uzstādīti 42 rezervuāri ar tilpumu no 50 līdz 5000 kubikmetriem.
  • Maksimālā pārkraušanas jauda – līdz 50 tūkstošiem tonnu mēnesī.
  • Pašlaik pārkrauj jēlnaftu, akmeņogļu darvu, minerāleļļas, absorbcijas eļļu, augu eļļas, melasi, naftas produktu atkritumus un bitumenu.

13 komentāri

2020-03-10 07:16

Kakas: Tikulim nauda nesmird. Mums gan visu pilsētu piesmirdina. Kauns par tādiem “uzņēmējiem”. Ne kauna, ne goda indēt ar savām “vielām”.

2020-03-10 07:53

to Kakas: Seska trolli - sē būdā!

2020-03-10 08:40

Murmulis: Indētājs. Tādus kā Tikums ar mietu no Liepājas ārā

2020-03-10 09:27

ogle: Naftas produktu ķīmiskie izgarojumi taču ir ļoti kaitīgi veselībai. Un brīnāmies ko kurienes rodas vēzis gan pašiem, gan bērniem! Kāpēc iedzīvotāji nevar uzrakstīt sūdzību ar visu normālo liepājnieku parakstiem un panākt, ka aizliedz šo indētāju darbības? VVD ,īpaši jau Liepājas nodaļā sūdzību nav jēgas rakstīt, ir noteikti jāiesaista Eiropas institūcijas, savādāk neko nepanāks.

2020-03-10 09:50

motobraucējs: Tikums ir ieliktenis-firmas īpašnieku ģimenes draudziņš.
Puišelim sakāpa galvā jau pirmajā darba dienā.Solīja visus drā..zt.

2020-03-10 10:31

motobraucējam: Ir jābūt īpaši stulbam, un ar prātu neapveltītam, lai kaut ko tādu rakstītu. Vadīt naftas terminālu nav tev muļķības internetā komentāros rakstīt. Viena kļūda un puse Liepājas vairs nav.

2020-03-10 11:12

motobraucējs: Ja tu tur būtu pastrādājis-tad tu zinātu kas tur ir.

2020-03-10 13:00

Info: DG Termināls maksā ļoti labas algas.
Mazāk par 3600 eiro nesaņem neviens.

2020-03-10 13:22

to info: Ja runa ir par ofisa darbiniekiem,tad tas ir iespējams.
Paprasiet paši dokeriem cik viņi saņem.Tur ne tuvu nav 3600 eiro.

2020-03-10 13:58

To lupatlasim: Arā no Liepājas visus ar visiem mēsliem kopā. Gribētu zināt cik nodokļos samaksa ? Vai lobētāju kabatas piebāž!!! Stipri šaubos ka pilsētai kas atlec jo pēc raksta saprast var ka viss par dārgu pat mērījumi par dārgu. Laikam milzīga apetīte uz naudu un cilvēku veselība pie kājas

2020-03-10 19:19

Dainu tēvs: Gadu atpakaļ viņiem vajadzēja loģistikas speciālistu - alga ap 1000 netto.

2020-03-10 21:55

Arnolds: O, liepājas bļauriem atkal tusiņš. Liec, cik neērtā vietā gribi, tāpat ierodas pierādīt SAVU labo gribu :))) Ierodas noriet un izķengāt DARĪTĀJUS, kas dara vairāk kā tirgo citu ceptos penkokus bazārā.

2020-03-12 12:07

TESTS: Tikai gribu kaut ko pārbaudīt

1/500

Liepajniekiem.lv neatbild par rakstiem pievienotajiem komentāriem. Aicinām ievērot pieklājību, toleranci un iztikt bez rupjībām.

Uzmanību!

Lai mazinātu iespēju portālā manipulēt ar komentētāju viedokli un noskaņojumu, komentāri, kuru autori diskusijās piedalās ar vairākiem vārdiem, tiek iezīmēti pelēkā krāsā. Tā kā šis process ir tehnisks, ir iespējamas situācijas, kurās iekrāsotie komentāri var nebūt no viena autora, vai arī neiezīmētos komentārus rakstījusi viena un tā pati persona.

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Aizmirsu paroli