Ceturtdiena, 26. novembris Sebastians, Konrāds, Sebastijans
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Patērētāju biedrības trīs vaļu stratēģija

Patērētāju biedrības trīs vaļu stratēģija
16.01.2007 18:28

0

Atslēgvārdi

Pērn Liepājā darbu sāka jauns konditorejas cehs, kas pieder akciju sabiedrībai “LPB”, kuru daudzi joprojām pazīst ar nosaukumu Liepājas Patērētāju biedrība. Par to, kāds bijis aizvadītais gads, kāda ir situācija tirdzniecības sfērā Liepājā, kādas ieceres plānots īstenot šogad, saruna ar akciju sabiedrības valdes priekšsēdētāju Intu Dagu.

 

– Tirdzniecības centrā “Sala XL” atvērts otrais stāvs.
– Projektēšana un celtniecība notika apmēram pusgadu. Izbūvētas platas kāpnes, klientu ērtībām ir lifts. Otrajā stāvā iekārtoti seši veikali un “Pupiņbārs”, kura dizaina autors Kristaps Štobis. Tirdzniecības centrs “Sala XL” pieder mūsu uzņēmumam, un šajā centrā ir 40 nomnieki, no kuriem lielākais veikals “Maxima”. Tā kā tirdzniecības centrs ir pircēju iemīļots, atrast nomniekus otrajā stāvā nenācās grūti. Bija pat iespēja izvēlēties no vairākiem piedāvājumiem.

– Jauno konditorejas cehu Vānes ielā atvērāt 2005.gada nogalē. Pastāstiet par šo projektu.
– Cehs, atbilstoši visām mūsdienu prasībām, izbūvēts bijušās Liepājas maizes fabrikas filiāles ēkā, kur kādreiz maizi cepa padomju armijas vajadzībām. Šī ēka pieder mūsu uzņēmumam un tajā ir arī vairumtirdzniecības noliktavas. Pašlaik ražojam gan plātsmaizes, cepumus, gan smalkmaizītes un tortes, kas nopērkami kā mūsu “Top!” veikalos, tā arī citos. Konditorejas cehs vēl nestrādā ar pilnu jaudu, jo trūkst darbaspēka.

– Uzņēmums “LPB” pērn iegādājās bijušo universālveikalu Saldū.
– Vēsturiski universālveikala namā saimniekoja Saldus Patērētāju biedrība, taču tagad tas ir mūsu īpašums. Šajā tirdzniecības centrā lielākais nomnieks ir “Maxima”. Telpas īrē vēl vairāki veikali. Saldū arī īrējam telpas vienam mūsu “Top!” veikalam.

– Kad 2003. gadā tika izveidota SIA “Iepirkumu grupa”, kurā apvienojās vairāki mazi tirdzniecības uzņēmumi, to veikali visā Latvijā pieņēma “Top!” vārdu. Kā veicas šiem veikaliem?
– SIA “Iepirkumu grupa” šobrīd ir apvienoti deviņi mazumtirgotāji, lielākie no tiem AS “Diāna”, SIA “Dekšņi”, SIA “Madara 89” un citi. “Top!” veikali ir gan Ventspilī , gan Tukumā, Bauskā, Smiltenē, Valmierā, Cēsīs, Madonā, un to pavisam Latvijā tagad 86. “Top!” zīme ir alternatīva “Elvi” vai “Aibe” kooperācijas tirdzniecības zīmei. Apvienošanās “Iepirkumu grupā” notika, lai izdevīgāk veiktu preču iepirkumu un līdz ar to cenas būtu interesantas pircējiem. Visu laiku jārēķinās, ka tirgū ir arī lielie, spēcīgie spēlētāji, proti, “RIMI”, “Maxima” u.c.

– Kad Liepājā sākās lielveikalu celtniecība, popularitāti strauji ieguva tirdzniecības centri. Ne viens vien skumji prognozēja, ka mazie veikali konkurences cīņā zaudēs un izputēs. Par ko liecina līdzšinējā pieredze?
– Protams, katras jaunas tirdzniecības kompānijas ienākšana saasina konkurenci, bet vai tad tagad Liepājā vairs nav mazo, tā saucamo stūra veikalu? Tie turpina strādāt, jo cilvēkiem ir vajadzīgas arī tādas tirdzniecības vietas, kur visu ikdienai nepieciešamo var nopirkt ērti, ātri un tuvu dzīvesvietai, nezaudējot tik daudz laika, kā to prasa lielveikala apmeklējums. Izpētīts, ka pircējs savā ikdienā lieto un iegādājas tikai apmēram simts dažādu nosaukumu preču, bet lielveikalos ir tūkstošiem preču nosaukumu. Par to, ka mazo veikalu popularitāte nesamazinās, varam spriest kaut vai pēc sava “Top!” veikala “Salā”, kas atrodas pavisam netālu no tirdzniecības centra “Sala XL” veikala “Maxima”. Salīdzinot 2005. un 2006.gadu, apgrozījums veikalā “Sala” tikai vienā mēnesī – novembrī – palielinājies par 45 procentiem.

Kad Liepājā cits pēc cita tika atvērti lielveikali, tie zināmā mērā bija modes lieta, bet ikdiena visu atkal sakārto pa savam, jo pircējs izvēlas sev izdevīgāko variantu. Liepājā tagad ir seši “Top!” veikali, rajonā – 12, Saldū – viens. Kā arī divi specializētie dzērienu veikali – “Ķirsis” un “Vikings”.

– Vai šogad gaidāma vēl kāda jauna “Top!” veikala atvēršana?
– Akciju sabiedrība “LPB” iegādājusies ēku un zemi Grobiņas centrā. Plānojam tur jau šovasar atvērt nelielu tirdzniecības centru ar labiekārtotu apkārtni. 1.stāvā atradīsies “Top!” pārtikas veikals un 2.stāvā rūpniecības preču veikali.

– Liepājas Patērētāju biedrība balstās uz trim vaļiem – tirdzniecība, nekustamo īpašumu apsaimniekošana un ražošana. Kādi ir šo nozaru ienākumi?
– Tas, ka ir trīs darbības virzieni, no vienas puses nav vienkārši, bet no otras – izdevīgi. Uzņēmuma peļņu apmēram 45 procentus veido tirdzniecība, 45 – nekustamo īpašumu apsaimniekošana, pārējie ienākumi no ražošanas. Ražošana – tā ir Priekules Maizes celtuve un mūsu konditorejas un kulinārijas cehi, kas ir gan Aizputē, gan Liepājā. Akciju sabiedrības apgrozījums pērn pārsniedza 11 miljonus latu, kas ir par 8 procentiem vairāk nekā vēl pirms gada. Uzņēmumā ir 400 strādājošo. Runājot par tirdzniecību, tas nebija vienkāršs laiks, kad vairākus savus veikalus iznomājām uzņēmumam “VP Market”, kad Liepājā ienāca zemo cenu veikali. Konkurence ir nopietna lieta un ar to jārēķinās. Mēs nepiedāvājam tik plašu preču sortimentu kā lielveikali vai tādas pašas cenas kā zemo cenu veikali. Mūsu stiprā puse – ātra, ērta, kvalitatīva iepirkšanās ikdienā.

– Nav noslēpums, ka viens no sāpīgākajiem jautājumiem uzņēmējiem pašlaik, kā atrast labus, pastāvīgus, zinošus darbiniekus.
– Jā, šī tēma ir aktuāls sarunu temats katru reizi, kad satiekas un sāk sarunāties uzņēmēji. Ja ir plāni, idejas, sākti darbi, tad, protams, vajag cilvēkus, kas tos realizē. Jauniem projektiem vajag piesaistīt jaunus cilvēkus, bet nav vienkārši atrast darbiniekus ar piemērotām spējām un zināšanām. Dzīves realitāte arī tāda, ka, pieņemot jaunus darbiniekus, viņu apmācībā tiek ieguldīts diezgan daudz, taču tad, kad prasmes, pieredze iegūta, šie jaunie cilvēki sāk lūkoties pēc citas darba vietas. Viņus, protams, var saprast, bet uzņēmējam atkal problēma, kā strādāt tālāk… Kadru mainība ir ļoti liela. Ir jauni cilvēki, kas atnāk uz veikalu, vienu dienu nostrādā un pasaka: “Nē, rīt nebūšu. Tas man par grūtu.” Tā nav tikai Liepājā, bet arī visur citur Latvijā. Mēs ļoti labprāt arodskolu, augstskolu studentiem piedāvājam prakses un darba vietas.

– Vai viens no faktoriem, kādēļ tiek meklēts cits darbs, nav atalgojums?
– Pērn algas “LPB” strādājošiem tika paaugstinātas par procentiem trīsdesmit.

– Akciju sabiedrībai “LPB” pieder zemes īpašumi Liepājā starp Brīvības un Zemnieku ielu. Kāds to turpmākais liktenis?
– Šīs teritorijas kopējā platība ir 16 tūkstoši kvadrātmetru un pašlaik notiek darbs pie izmaiņām detālplānā. Tādēļ par to, kas šajā vietā varētu tapt, iespējams, būs zināms tikai pēc kāda gada.

Daiga Borska,
“Kurzemes Vārds”

Tirdzniecības centra “Sala XL” otrā stāva atvēršana daudziem pircējiem bija pārsteigums. Tagad tur var nokļūt kā pa trepēm, tā ar liftu.

Šobrīd aktuāli

Seko mums

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz