Sestdiena, 27. novembris Lauris, Norberts
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Uzticamas un aktuālas ziņas šajā laikā ir ļoti svarīgas!

Piesakies paziņojumiem un esi informēts par būtiskākajiem notikumiem Liepājā!

Pieteikties

Pavasarī gaida lidmašīnu nosēšanos

Pavasarī gaida lidmašīnu nosēšanos
Foto: liepajniekiem.lv
03.03.2017 18:49

liepajniekiem.lv

Šodien, 3.martā, piecos pēcpusdienā notika Liepājas pilsētas domes ārkārtas sēde, kurā tika skatīts viens jautājums – par Liepājas lidostas pakalpojumiem, portāls uzzināja domes ārkārtas sēdē.

Deputāti vienbalsīgi pieņēma lēmumu apstiprināt Liepājas lidostas pakalpojumu izcenojumus 2017.gadam un Liepājas lidostas atlaižu un lidojumu veicināšanas programmu 2017.gadam.

Lēmums stājās spēkā 2017.gada 3.martā un būs spēkā līdz 2017.gada 31.decembrim.

Kāpēc gan bija jāsasauc domes ārkārtas sēde, lai apstiprinātu lidostas pakalpojumu tarifus? Kā portālam skaidroja Liepājas mērs Uldis Sesks, līdz šim ir paveikts milzu darbs, lai lidosta Liepājā būtu tāda, kā tā tagad ir: ”Kad aviosabiedrība ”Air Baltic” pārtrauca lidojumus, lidosta bija ne tajā labākajā tehniskajā stāvoklī. Piesaistot Eiropas Savienības finansējumu, lidosta tika rekonstruēta un sertificēta. Turklāt pirmā Eiropā pēc jaunajiem standartiem.”

Lai izmantotu Liepājas lidostas potenciālu un nodrošinātu Liepājas lidostas darbību, kā arī nodrošinātu iespēju veikt regulārus starptautiskus un iekšzemes reisus nepieciešams lēmums par Liepājas lidostas pakalpojumu izcenojumu apstiprināšanu.

Likuma ”Par aviāciju” 28.pantā noteikts, ka maksu par pašvaldības īpašumā esošā valsts nozīmes civilās aviācijas lidlaukā, kā arī civilās aviācijas lidlaukā sniegtajiem pakalpojumiem un šīs maksas sadales kārtību nosaka attiecīgā pašvaldība.

Tādēļ arī operatīvi tika sasaukta pilsētas domes ārkārtas sēde, jo aviosabiedrības izrāda interesi par iespēju sākt lidojumus, tuvojoties siltajam laikam un sākoties tūrisma sezonai, uzsver U.Sesks.

Visām lidsabiedrībām tiks noteikta vienāda pakalpojumu maksa, uzsver lidostas pārstāvji: ”Tādējādi ieguvēji būs gan aviosabiedrības, gan Liepājas lidosta.”

Piemēram, maksa par nosēšanos tiks iekasēta, atkarībā no lidaparāta masas. Par stāvvietu maksa tiks iekasēta tikai tad, ja lidaparāts lidostā uzturēsies ilgāk par 3 stundām. Vienāds izcenojums visām aviosabiedrībām būs par pasažieru apkalpošanu, drošības maksa.

Plānots, ka citi ieņēmumu avoti lidostai būs, piemēram, par viesnīcu rezervēšanu lidaparātu ekipāžām, par atkritumu pieņemšanu no gaisa kuģiem, transfēru u.c.

Kā skaidro lidostas ”Liepāja” pārstāvji, cenas par pakalpojumiem paredzētas mazliet zemākas, nekā, piemēram, Kauņas un Palangas lidostām: ”Tā kā grūtākais Liepājai būs pirmais solis, jo šobrīd nav regulāru reisu, piedāvājumam jābūt ļoti pievilcīgam – jādod 100% atlaides no pasažieru nodevas un nosēšanās maksas. Lai pierādītu, ka Liepājas lidosta ir labākā reģionā.”

Liepājas lidostas pārstāvji teic, ka, izstrādājot rekomendācijas pakalpojumu maksas noteikšanai, ņemts vērā gan tas, ka izcenojumiem jābūt konkurētspējīgiem reģionā, gan tas, ka maksai jābūt pievilcīgai regulāru lidojumu uzsākšanai.

Nākotnē plānots izstrādāt atlaižu programmu trim līdz pieciem gadiem, bet pagaidām tā ir šim gadam.

Deputātiem, kaut pret tarifiem nebija iebildumu, bija vairāki saimnieciskas dabas jautājumi. Piemēram, opozīcijas deputāts Jānis Vilnītis vēlējās precizēt, cik lielus gaisa kuģis pēc rekonstrukcijas lidosta Liepājā spēj uzņemt.

Kā skaidroja SIA ”Aviasabiedrība Liepāja” valdes loceklis Agris Sprūde:

”Šobrīd 80 cilvēki uz borta ir tas, kam lidosta gatava pēc sertifikācijas. Tuvākajā nākotnē tie varētu būt arī 100 cilvēki uz borta.” Tālākas nākotnes mērķis ir uzņemt gaisa kuģus ar 160 cilvēkiem uz borta, bet tam nepieciešams palielināt lidostas resursus.

U.Sesks vēlējās precizēt, vai maksa par pakalpojumiem tiek iekasēta arī no lidmašīnām, kuras Liepājas lidostu izmantotu kā rezerves lidlauku. Uz to lidostas pārstāvji skaidroja, ka no maksas pilnībā tiek atbrīvoti lidaparāti, kuri veic avārijas nosēšanos.

Savukārt pilsētas domes priekšsēdētāja vietnieks Gunārs Ansiņš interesējās, vai būs līdzsvars ar Palangas lidostu attiecībā uz maksu par bagāžu un tai piemērojamo PVN. Lidostas pārstāvji atzina, ka 21% tiek piemērots tikai iekšzemes lidojumos: ”Tas ir jautājums, ko varētu risināt Satiksmes ministrija, jo maksai par bagāžu piemērotais 21% PVN sadārdzina biļetes.”

Bet opozīcijas deputāts Ģirts Kronbergs pauda bažas, ka no pilsētas pašvaldības var būt nepieciešamas ļoti lielas subsīdijas. Lidostas pārstāvji skaidroja, ka plānoti ne tikai vispārējie lidojumi, bet arī čarterlidojumi.

Nevienam no deputātiem neradās jautājums: kad tad gaidāms pirmais lidojums. Portāla rīcībā esošā informācija vēsta, ka pirmās lidmašīnas Liepājas lidostā plāno nosēsties pavasarī, sākoties aktīvai tūrisma sezonai.

Un uz Liepāju pošas lidot nevis kādas nezināmas aviosabiedrības gaisa kuģi, bet gan lidojumus atsākt plāno aviosabiedrība ”Air Baltic”.

A.Sprūde gan portālam ne apstiprināja, ne noliedza, ka tā būs aviosabiedrība ”Air Baltic”, taču atzina: ”Gluži martā tas gan vēl nebūs, jo marts gaisa satiksmē vēl ir ziemas mēnesis, vēl nav sākusies tūrisma sezona.” Taču atzina, ka lidojumi paredzēti visas tūrisma sezonas garumā.

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz