Pirmo reizi graudus pārkrauj jūrā
TV Kurzeme/ "Kurzemes Vārds"
“Visi nopelni pienākas kompānijai “Liepāja Bulk Terminal”, kas arī deva iespēju mums patrenēties. To visu organizēja termināls, mēs palīdzējām,” tā par vakardienas īstenoto eksperimentu – kravas pārkraušanu jūrā – sacīja Liepājas ostas kapteiņa vietnieks Gints Ažēns.
Īstenotais Liepājas ostas padziļināšanas projekts ļauj uzņemt “Panamax” klases kuģus un iekraut līdz 11 metru iegrimei. ”Liepaja Bulk Terminal”, meklējot iespējas, kā apkalpot lielos kuģus un nodrošināt pilnas kravas iekraušanu, nonākusi līdz neordināram risinājumam – kuģa kraušanai atklātā jūrā.
Vispirms pie uzņēmuma “Liepāja Bulk Terminal” piestātnes beramkravu kuģī “Arvika” iekrāva daļu kravas. Pēc tam kuģis noenkurojās ārējā reidā, kur tam trūkstošo kravu – aptuveni 6,5 tūkstošus tonnu kviešu – pieveda Latvijā reģistrētais sauskravu kuģis “Transund”. Kravas pārkraušana no viena kuģa otrā noritējusi bez aizķeršanās – apliecināja Liepājas Speciālās ekonomiskās zonas sabiedrisko attiecību speciāliste Līga Ratniece-Kadeģe. Viņa norādīja, ka ir vairāki priekšnoteikumi, kas veicina pārkraušanas procesu, bet vienīgais mīnuss ir neprognozējamie laika apstākļi. Vakar laiks šādiem darbiem bija labvēlīgs.
Liepājas ostas kapteiņa vietnieks pastāstīja, ka padomju laikā ārējā reidā nereti no mazākiem kuģiem lielākos pārkrautas zivis, taču šāda veida beramkravas pārkraušanas operācija Liepājas ostā īstenota pirmo reizi. “Tas bija kā eksperiments, lai vispār saprastu, vai to var izdarīt, un aplēstu izmaksas,” pauda G. Ažēns.
Savukārt Liepājas SEZ pārvaldnieka vietnieks Jānis Lapiņš pauda atzinību par uzņēmuma “Liepaja Bulk Terminal”iniciatīvu kuģa iekraušanu pabeigt jūrā, kas perspektīvā ļautu palielināt Liepājas ostas konkurētspēju.