Lai nodrošinātu ērtu vietnes izmantošanu un uzlabotu šīs vietnes veiktspēju un funkcionalitāti, mēs izmantojam sīkdatnes. Turpinot pārskatīt šo lapu, Jūs piekrītat sīkdatņu saglabāšanai Jūsu ierīces atmiņā. Turpināt Vairāk informācijas

Otrdiena, 20. augusts

Vārdadiena: Bernhards, Boriss

Pirms 22 gadiem izveidota speciālā ekonomiskā zona  (7)

Atslēgvārdi sez | jubileja

1. martā aprit 22 gadi kopš Liepājas speciālās ekonomiskās zonas (SEZ) izveides, informē sabiedrisko attiecību speciāliste Līga Ratniece-Kadeģe.

Liepājas SEZ idejas autors bija uzņēmējs Tālivaldis Vēsmiņš, kurš to bija noskatījis ārvalstīs un gan tolaik, gan šodien uzskata, ka tas bija vienīgais instruments, lai Liepāja spētu iziet no ekonomiski depresīvā stāvokļa.  

Tālivaldis Vēsmiņš atzīst, ka bija nepieciešams atbalsts uzņēmējiem, lai kopā ar pašvaldību veidotu un attīstītu infrastruktūru, veidotu jaunus uzņēmumus un radītu darbavietas ne tikai ostā, bet, galvenokārt, industriālajās teritorijās, piesaistot ārvalstu un pašmāju investorus, kas būvē jaunas rūpnīcas. Liepājas osta pēc Krievijas armijas aiziešanas bija atstāta pilna ar pusnogrimušiem kuģiem, bijušās militārās bāzes teritorijas nebija piemērotas saimnieciskās darbības veikšanai, turklāt pilsētā politisko apstākļu un ekonomiskās krīzes dēļ darbu pārtrauca vairākas padomju laiku rūpnīcas. 

Liepājas SEZ valdes priekšsēdētājs Uldis Sesks atceras, ka 1997. gadā valdības nostāja bija visai tieša, ka valsts naudu Liepājas ostas un industriālo teritoriju sakārtošanai naudu nedos un pašiem vien bija jādomā, kā uzlabot ekonomisko situāciju un attīstīt pilsētu. "Ambīcijas un spīts jau liepājniekiem bija, bet bija nepieciešamas lielas pārliecināšanas spējas, lai pierādītu kravu īpašniekiem, ka jāizmanto Liepājas osta, nevis kāda citas reģiona osta. Vēl deviņdesmito gadu sākumā te bija militārā osta, tagad graudu osta. Nevar apstāties –  jāatbalsta vairāku jaunu ražošanas uzņēmumu būvniecība Liepājā, jāiesaista valdība, lai bijušo “Liepājas Metalurga” teritoriju pārvērstu par industriālo parku. Tur būs daudz mazas un vidējas ražotnes, bet ostas uzņēmumi tur varēs izmantot dzelzceļa infrastruktūru."

  • Komentāri (7)
  • 0
+ skatīt visus Atlikušie simboli: 500

Pievieno komentāru

liepajniekiem.lv neatbild par rakstiem pievienotajiem komentāriem. Aicinām ievērot pieklājību, toleranci un iztikt bez rupjībām.

Portālā aizliegts ievietot:
- personas godu un cieņu aizskarošu, draudošu, apmelojošu informāciju;
-musināt uz rasu vai etnisko neiecietību;
-komentārus, kas neatbilst Latvijas Republikas likumdošanai;
- komerciāla rakstura informāciju vai jebkāda veida reklāmu un aģitāciju.

Noteikumu neievērošanas gadījumā, liepajniekiem.lv patur tiesības komentārus dzēst, slēgt iespēju komentēt un ziņot tiesībsargājošām iestādēm.

Uzmanību!!!
Lai mazinātu iespēju portālā manipulēt ar komentētāju viedokli un noskaņojumu, komentāri, kuru autori diskusijās piedalās ar vairākiem vārdiem, tiek iezīmēti pelēkā krāsā. Tā kā šis process ir tehnisks, ir iespējamas situācijas, kurās iekrāsotie komentāri var nebūt no viena autora, vai arī neiezīmētos komentārus rakstījusi viena un tā pati persona.

Bizness

Saistītās ziņas

Pamanīji neatbilstošu saturu? Būsim pateicīgi, ka par to informēsi mūs!