Plāno atbalstīt jaunus lidojumus uz Liepāju
"Kurzemes Vārds"
Jaunu lidojumu sākšanai vienā maršrutā uz Liepājas lidostu aviokompānijas varēs saņemt atbalstu no valsts vai no pašvaldības – tiesa gan, šis atbalsts nebūs liels, jo ar dotācijām drīkstēs segt tikai pusi no lidostas izmaksām un ne ilgāk par trīs gadiem. Šādu kārtību atbalsta saņemšanai izstrādājusi Satiksmes ministrija, Ministru kabineta noteikumu projekts vakar, 31. martā, izsludināts Valsts sekretāru sanāksmē.
“Ja tas attieksies uz Rīgas lidostu, tad tas būtu labs atbalsts, jo cenas Rīgas lidostā tikai kāpj un kāpj. Domāju, ka Liepājas lidostā lidmašīnas stāvvieta būs lētāka,” “Kurzemes Vārdam” prognozējamo atbalstu komentēja uzņēmuma “Raf-Avia” vadītājs Anatolijs Jerumanis. Komercnoslēpuma dēļ viņš neatklāja, cik augsta ir lidostas maksa Rīgā. Tie attieksies uz lidostu, kuras pasažieru plūsma ir mazāka nekā 3 miljoni eiro gadā, un tāda ir Liepājas lidosta, bet ne Rīga.
A. Jerumanis uzsvēra: “Jebkurš atbalsts no valsts šādos jautājumos ir apsveicams, jo aviācija ar katru gadu kļūst aizvien dārgāka. Katrs pasažieris maksā par drošību, un tas viss ieiet cenā.” A. Jerumanis apstiprināja, ka tikmēr, kamēr Liepājas lidostā vēl noris sertifikācijas process, kompānija “Raf-Avia” veic priekšdarbus, lai sāktu pastāvīgus pasažieru lidojumus uz Liepāju – kārto nepieciešamos dokumentus, ir jau noslēgts līgums par lidmašīnas īri. Uz kurieni būs lidojumi? “To noteiks ekonomika.” Pieprasījums vasaras sezonā pēc lidojumiem esot ļoti liels. Zināms, ka līdz 20. septembrim Liepājas lidostai ir jāveic sertifikācija, lai varētu apkalpot regulāros pasažieru reisus.
Lidostas izmaksās ierēķinātie pakalpojumi dažādās lidostās ir atšķirīgi: ne tikai par lidmašīnu stāvvietu, bet tā var būt maksa arī par bagāžas pārvadāšanu, lidmašīnu salonu tīrīšanu un tamlīdzīgi – teica SIA “Aviasabiedrība “Liepāja”” vadītājs Agris Sprūde. Pēc viņa teiktā, atbalsts, kādu tagad jauniem lidojumiem plāno atļaut valdība, ir Eiropā vispārpieņemts. Viņš uzskata, ka tas ir būtiski.
A. Jerumanis gan stāstīja, ka ir lidostas, kurās vispār lidostas maksa nav jāmaksā, piemēram, Magdeburgā “Raf-Avia” lidmašīnas var stāvēt par velti un pat par dzīvošanu apkalpei nav jāmaksā. Savukārt pirms dažiem gadiem Palangas lidosta vilinājusi ar simbolisku maksu, prasot tikai vienu eiro par lidostas izmantošanu, – lai tikai būtu, kas lido.
Jaunie noteikumi vēl jāapstiprina valdībā, jāiegūst arī saskaņojums ar Eiropas Komisiju – teica Satiksmes ministrijas pārstāve Elīna Balgalve.