Lai nodrošinātu ērtu vietnes izmantošanu un uzlabotu šīs vietnes veiktspēju un funkcionalitāti, mēs izmantojam sīkdatnes. Turpinot pārskatīt šo lapu, Jūs piekrītat sīkdatņu saglabāšanai Jūsu ierīces atmiņā. Turpināt Vairāk informācijas

Sestdiena, 20. jūlijs

Vārdadiena: Ramona, Ritma

Rakšanas flote ir klāt  (21)

Atslēgvārdi liepājas osta | sez | padziļināšana

Liepājas ostā ieradies padziļināšanas kuģis "Fernao De Magalhaes" un cita tehnika, kas jau šodien plāno sākt darbu vērienīgajā projektā "Liepājas ostas ūdens infrastruktūras uzlabošana".

Liepājas Speciālās ekonomiskās zonas pārvaldes pārstāve Līga Ratniece - Kadeģe pastāstīja, ka frēzes tipa iesūkšanas bagaris "Fernao De Magalhaes" ir viens no lielākajiem un jaudīgākajiem padziļināšanas kuģiem pasaulē. Tā kopējā dzinēja jauda ir 23 000 kilovati, bet rakšanas jauda 7000 kilovati. Kuģa garums ir 138, 5 metri un tas ir aprīkots ar īpašu grunts iesūkšanas un iekraušanas tehnoloģiju, kas 20 minūšu laikā baržā var iekraut aptuveni 3000 kubikmetru izsmeltās grunts. Ostā atrodas arī trīs atvērtās kravas baržas, katra no tām spēj uzņemt līdz 3700 kubikmetru izsmeltās grunts. Pakāpeniski ostā ierodas arī cita padziļināšanas darbiem nepieciešamā tehnika, atzīmēja SEZ pārstāve.

Plānots, ka ostas padziļināšanas darbos vēlāk iesaistīsies arī zemes smēlējs.

"Darbs sāksies ostas iekšējā akvatorijā, pakāpeniski virzoties uz ārējo vārtu pusi, tālāk uz ārējo kanālu," pastāstīja Liepājas SEZ pārvaldnieka vietnieks infrastruktūras jautājumos Arnis Mazalis.

Izsmelto grunti nogādās jūras izgāztuvē. Tiek lēsts, ka padziļinot ostu, izsmels aptuveni 2,7 miljonu kubikmetru grunts.

Saskaņā ar līgumu, darbi jāpabeidz līdz šī gada oktobra sākumam.

Jau rakstījām, ka Liepājas SEZ iepirkuma procedūrā tiesības veikt darbus 24,5 miljonu eiro vērtajā padziļināšanas projektā ieguva Beļģijas kompānija "Jan De Nul N.V.", kas izteikusi piedāvājumu par viszemāko cenu.

Apjomīgā projekta "Liepājas ostas ūdens infrastruktūras uzlabošana" mērķis ir navigācijas drošības līmeņa paaugstināšana, nodrošinot lieltonnāžas kuģu piekraušanu ostas iekšējā reidā. Projekts paredz kanāla padziļināšanu ostas vidus vārtos no 12,5 metriem līdz 14,5 metriem, molu galvu zemūdens daļas pārbūve vai stiprināšana ostas vidus vārtos, lai nodrošinātu kuģu ceļa padziļināšanu, priekšostas akvatorijas un kanāla padziļināšana līdz 14,0 metriem, Brīvostas viļņlauža un sadalošā mola pārbūvi, Brīvostas mola atjaunošanu un kuģu enkurošanas/tauvošanas vietas izbūve pie Brīvostas Sadalošā mola.

Projekta īstenošanas termiņš 2020. gads un kopējās izmaksas plānotas 41 miljons eiro.

  • Komentāri (21)
  • 0
+ skatīt visus Atlikušie simboli: 500

Pievieno komentāru

liepajniekiem.lv neatbild par rakstiem pievienotajiem komentāriem. Aicinām ievērot pieklājību, toleranci un iztikt bez rupjībām.

Portālā aizliegts ievietot:
- personas godu un cieņu aizskarošu, draudošu, apmelojošu informāciju;
-musināt uz rasu vai etnisko neiecietību;
-komentārus, kas neatbilst Latvijas Republikas likumdošanai;
- komerciāla rakstura informāciju vai jebkāda veida reklāmu un aģitāciju.

Noteikumu neievērošanas gadījumā, liepajniekiem.lv patur tiesības komentārus dzēst, slēgt iespēju komentēt un ziņot tiesībsargājošām iestādēm.

Uzmanību!!!
Lai mazinātu iespēju portālā manipulēt ar komentētāju viedokli un noskaņojumu, komentāri, kuru autori diskusijās piedalās ar vairākiem vārdiem, tiek iezīmēti pelēkā krāsā. Tā kā šis process ir tehnisks, ir iespējamas situācijas, kurās iekrāsotie komentāri var nebūt no viena autora, vai arī neiezīmētos komentārus rakstījusi viena un tā pati persona.

Bizness

Saistītās ziņas

Pamanīji neatbilstošu saturu? Būsim pateicīgi, ka par to informēsi mūs!