Reputācijas topā arī trīs Liepājas uzņēmumi
Biznesa žurnālā “Lietišķā diena” 13.jūnijā publicēts 2012.gada Uzņēmumu reputācijas tops. Tajā atrodami arī trīs Liepājas uzņēmumi – a/s “Liepājas metalurgs” (63.vieta), a/s “Lauma lingerie” (69.vieta) un a/s UPB (138.vieta).
Par spīti masu medijos atspoguļotajām nesaskaņām vadībā, šogad straujāko reputācijas izaugsmi ieguves un apstrādes nozarē demonstrējis “Liepājas metalurgs”, vēsta “Lietišķā diena”. Pērn nozares līderis visus savas spēkus koncentrēja uz uzņēmuma ražošanas modernizāciju, un jau šogad lielās investīcijas atmaksājas. “Liepājas metalurgs” uzrādījis labus finanšu rezultātus gan 2011. gadā, gan šā gada pirmajos mēnešos. Turklāt vadības lēmums peļņu ieguldīt uzņēmumā nevis izmaksāt akcionāriem norāda uz uzņēmuma ambīcijām nākotnē. Atgādinām, ka pērn šajā topā “Liepājas metalurgs” ierindojās 72.vietā.
Lai gan a/s “Lauma lingerie” šogad kopējā topā ieņem 69.vietu, nozares topā – tekstilizstrādājumu un apģērnu ražošana – tas ierindojas pirmajā pozīcijā, norāda “Lietišķā diena”. Uzņēmums ir paplašinājis mazumtirdzniecības un franšīzes veikalu tīklu, un tagad tai jau ir kopumā 32 veikali četrās dažādās valstīs. Pusi produkcijas akciju sabiedrības ražo ārpus Latvijas, pusi Latvijā – gan savos cehos Liepājā un Kuldīgā, gan pērkot ārpakalpojumus. Salīdzinot ar 2011. gadu, šogad a/s “Lauma lingerie” noslīdējusi par sešām vietām.
A/s UPB šogad ierindojusies tieši tajā pašā vietā, kur pērn – 138.
Tāpat kā iepriekšējos gados, Uzņēmumu reputācijas topa veidošanā izmantota metodoloģija, ko izstrādājuši “Nords Porter Novelli”, “Diena”, “Pohjoisranta Oy” un Ph.D. Roberts Ķīlis. Uzņēmuma vietu reputācijas topā nosaka ekonomiski aktīvo iedzīvotāju un uzņēmumu vadītāju aptaujas rezultāti. Aptaujas šā daga pavasaī veicis tirgus un sabiedriskās domas pētījumu centrs “SKDS”, savukārt uzņēmumu atlasē izmantots aģentūras LETA Mediju monitorings. Simts pērnā gada reputācijas topa uzņēmumu aptauju sarakstā iekļauti automātiski, savukārt pārējie 50 tiek atlasīti ar “publicitātes sieta” palīdzību. Katra uzņēmuma reputācijas indekss tiek veidots no vairāku faktoru kopsummas.