Svētdiena, 29. marts Agija, Aldonis

“Riteni no jauna neizgudrosi, bet…”

“Riteni no jauna neizgudrosi, bet…”
22.08.2012 11:38

“Tas joprojām ir velosipēds. Pedāļi ir jāmin,” nokāpjot no ērtā transportlīdzekļa, smaidot saka viens no elektrovelosipēdu ieviesējiem Liepājā Neils Kalniņš. Viņš kopā ar savu partneri Arti Dauginu trešdien finišēja promenādē, pieveicot 250 kilometru garu ceļu no Rīgas līdz Liepājai, lai prezentētu neparasto divriteni.

“Ir prieks un lepnums,” neslēpj Kurzemes biznesa inkubatora vadītājs Vilis Brūveris par ideju, ko “varam stāstīt un rādīt visai pasaulei”. Arī Liepājas mērs Uldis Sesks pēc tam, kad izmēģināts elektroritenis, atzina, ka pilsētai tas ir kārtējais izaicinājums un liela lieta, jo kas tāds ir pirmo reizi Baltijas valstīs. Ērto braucamo notestēja arī Polijas pilsētas Elblongas mērs Gžegožs Novačiks, kurš šodien viesojās Liepājā. Ar tik inovatīvu riteni viņš braucis pirmo reizi.

Daugins stāsta, ka uz šiem velosipēdiem piekusis dibens, ne kājas. “Var ērti sēdēt un baudīt,” saka A.Daugins, velosipēda prezentācijas pasākumā uzskaitot priekšrocības. “Brīžiem pat salām, vilkām papildus apģērbus.” Ripojuši ar ātrumu līdz 30 kilometriem stundā un ātrāk. No Rīgas līdz Liepājai braukuši cauri Jūrmalai, Kandavai, Kuldīgai un Aizputei. “Gribējām parādīt, ka tas viss ir īsts. Un cilvēku atsaucība bija liela. Uz ceļa mūs sveicināja, autovadītāji pīpināja. Domāju, ka šī lieta aizies, un mums tas ir svarīgi, jo neesam izdomājuši veidu, kā paprasīt cilvēkiem naudu. Tas ir forši,” par realizēto ideju prieku neslēpj N.Kalniņš.

Šobrīd Liepājas reģionālā tūrisma informācijas birojam iznomāšanai nodotie firmas “Agogs” divriteņi ir ražoti Čehijā, taču nākotnē iecerēts tos ražot tepat Liepājā. Tas varētu realizēties pēc diviem gadiem. Pagaidām iznomāt varēs divus velosipēdus. Jo, kā paskaidroja A.Daugins, sezona iet uz beigām, tūlīt būs tos jāieziemo. Taču, kā papildināja N.Kalniņš, “esam ļoti elastīgi. Ja būs vajadzīgs vēl, riteņu skaitu palielināt nav problēmu. Tas ir tikai dažu dienu jautājums.” Septembrī būs pieejams cits velo modelis – “Mountain bike”, kas būs jaudīgāks par pilsētas variantu.

Jāatzīmē, ka līdz svētdienai, 26.augustam, ikviens interesents elektrovelosipēdus var izmēģināt bez maksas. “Gribam parādīt kādas ir elektrotehnoloģijas priekšrocības, izdevumi, ienākumi utt.,” testu nepieciešamību skaidro A.Daugins. No nākamās nedēļas minimālais laiks, uz kādu varēs iznomāt šo neparasto braucamrīku, ir trīs stundas, un tas maksās sešus latus. N.Kalniņš piebilst, ka no nākamā gada būs iespējams šos velosipēdus iznomāt pat uz vairākiem mēnešiem, un, ja cilvēkam būs vēlme, varēs arī to galu galā iegādāties savā īpašumā, piemaksājot atlikušo riteņa vērtību, kas kopā ir 800 lati. Vēl nākamgad plānots velosipēdus aprīkot ar planšetdatoriem, kas darbosies kā ceļveži un gidi pa Liepāju un apkārtni. Tāpat būs īpaša drošības sistēma, lai “brīdī, kad kādam radīsies doma to vest neceļos, redzētu, kur tas notiek”.

“Tos nav tik viegli salauzt. Par to ražotājs ir daudz domājis. Var nokrist uz sāniem un nekas netiks sabojāts, elektriskās daļas sargā atsitēji. Ir ļoti talantīgi jāpieiet, lai riteni kaut kādā veidā sabeigtu,” stāsta N.Kalniņš, runājot par velosipēdu izturību. Ja ritenis tiks iemērkts ūdenī, drošības sistēma atslēgs elektropadevi, un tālāk būs jābrauc kā ar parastu riteni, minot pedāļus. Brauciena laikā no Rīgas uz Liepāju piedzīvots arī kāds nepatīkams atgadījums – pie ceļa zīmes “Grobiņa” viens ritenis izlaidis gaisu. “Tā kā arī šiem riteņiem gadās tas pats, kas parastajiem,” smaidot sacīja A.Daugins.

Velo maratons vienam cilvēkam izmaksājis 35 santīmus, pastāsta N.Kalniņš, norādot uz ekonomiskajiem ieguvumiem, lietojot elektrovelosipēdu. Vienas baterijas izlāde izmaksājot septiņus santīmus. “Šobrīd degviela maksā latu par litru. Par šo summu ar elektrovelosipēdu var braukt desmit dienas. Manuprāt, tas ir būtiskākais punkts par ko būtu vērts aizdomāties. Nē, es nesaku, ka mašīnas tagad vajadzētu aizstāt ar riteņiem. Taču izmantojot pareizo transporta vienību reizēs, kad kaut kur dodamies, ir reāls ieguvums. Mēs taču visus ēdienu arī neēdam ar karoti,” salīdzina N.Kalniņš. Viņaprāt, elektrovelosipēds sevi var atpelnīt četru piecu gadu laikā. Vienā reizē uzlādētu bateriju var nobraukt vairāk nekā 60 kilometrus. N.Kalniņš stāsta, ka uzlāde ir tikpat vienkārša kā mobilajam telefonam – iespraud rozetē un viss.

Jāatzīmē, ka uzņēmums “Blue Shoke Taxi”, zem kā ir zimols “Blue Shock Bike”, nākotnē plāno radīt arī apģērbu līniju velosipēdistiem “Blue Shock Fashion”.  

Uzziņai

Elektrisko velosipēdu izmēģinājuma braucieni – pie Liepājas reģiona tūrisma informācijas biroja Rožu laukumā:
– 23. un 24.augustā no pulksten 9 līdz 19,
– 25.augustā no pulksten 10 līdz 18,
– 26.augustā no pulksten 10 līdz 15.

Publicitātes foto
Sagaidīšanas pasākumā un velosipēdu prezentācijā piedalījās arī Polijas pilsētas Elblongas mērs, kurš veltīja pozitīvus vārdus transportlīdzeklim: “Man vēl nav bijusi iespēja braukt ar tik inovatīvu velosipēdu”.

13 komentāri

2012-08-22 16:09

kaprālis: kaut vienu reālu ciparu tur kāds var izšvepstēt... jā, 7santīmi uzlāde, kas nu nebūs tomēr 10x lētāk, kā sabiedriskā transporta bilete, jo Liepājā nav pa 70saņiem nekas tāds! Ok, sīkums, tālāk, nomas cenas, paša aparāta cena!? Tāds ūber noslēpums, ka bail... loģiski, ka cena būs tāda, ka tādu verķi izdevīgāk pašiem nopirkt, ja var ticēt ražotāju teriktajam, ka aķītis ap 30000km spēs turēt!

2012-08-22 17:45

kaprālim: Izlasi tekstu, pajoliņ. Tur viss ir minēts.

2012-08-22 17:52

kaprālis: pārsteigums :D protams, ka cipari ar burtiem rakstīti... netaisos tak to samurgojumu lasīt, ja nespēj galu beigās normālu, pārskatāmu tabuliņu ielikt, lai visi saprot, ka tas ir tik ahūni ekskluzīvi, dārgi uztaisīts, ka apxirstries varētu :d zinot letiņus, nekāda pārsteiguma par 1500%-3500% uzcenojumu :D :d :d jauku skuju taku firmai un tās gaišajām galvām :D

2012-08-22 18:55

Svilpis: kaprāli,neraksti muļķības, dzer ūdeni nevis ķefīru............

2012-08-22 19:08

jenots....: neko nesaprotu kas tur inovatīvs? pirms pusotra gada viens džeks pa Dundegu jau ripināja ar tādu ričuku.. nu jā tad likās kas jauns.. Holandē jau katrs 10 velosipēds ir uz akumulatoru.. nesaprotu, kas tai inkubatorā strādā.. ka var priecāties par to, ka kāds Latvijā nopērk elektro riteni... KUR SLĒPJAS INOVĀCIJA? Vai tas braukšanas veids ir inovatīvs.. vai tie keksi ir kaut ko izgudrojuši un es zābaciņš neko neko nesaprotu..

2012-08-22 19:15

g-unit: Piekrītu jenotam. Velosipēdu iznomāšanu saukt par ko inovatīvu ir vēl maigi izsakoties provinciāli. Atceros bija sižets par kādu tikpat inovatīvu inovāciju - auto mazgāšanu ar tvaiku. Kāds vairs atceras tā uzņēmuma nosaukumu? :)

2012-08-22 19:26

Jenotam: Acīmredzot, runa šeit nav par inovāciju tās plašākajā nozīmē, bet, ka Liepāja ir TĀDS dīķis, ka kāds tajā iegadājoties DIVUS elektroveļukus, jau paliek par varoni!!! Pats trakākais, ka to, kā brīnumu vēl pasniedz citas pilsētas mēram!!!! Diez, ko viņš par mums padomāja?

2012-08-22 19:33

skeptikis: nu doma jau apsveicama, jo tas ir moderni, ekologiski, veseligi, varbut vel kas, bet...

savulaik interesejos par so braucamriku cenam latwanija (piem. seit: http://www.motolietas.lv/produ...ike-1.html) un... interese pargaja ;)

sadu tr-ta veidu videjais liepajnieks diemzel nevar atlauties :(

2012-08-22 19:38

jenots....: :D nu jā.. tad jau pareizi sapratu.. bēdīgi ka tā.. bet rakstā tak kaut, kāds Vilnis vai Vilis no biznesa inkubatora (čiekurs) bija sajūsmā par inovāciju.. tad jau droši vien jāizdara secinājumi par biznesa inkubatora kompetenci.. nu cerēsim ka onkulis no Polijas šito savējiem kā joku nestāstīs..

2012-08-22 19:57

Gribētos zināt...: vai kāds no aktīvajiem inovācijas kritizētājiem ir braucis ar elektroriteni?

2012-08-22 20:11

GAZI Pedaļos: Es 2011 gada nopirku Elektroriteni pa 500Ls,zemnieku iela.Ritenis pat nevilka no liepajas lidz grobinai.Kas tie ir pa riteņiem,sudi ar lielo burtu

2012-08-22 20:16

Inovācijas vectēvs: Es šodien nopirku ričuku, kurš nevis tērē, bet ražo štromu!!! Tagad visa mana daudzbērnu ģimene min pedāļus un es teļuku lūru pa brīvu!!!!

2014-04-30 21:32

Emma: Es ārzemēs ar tādu braucu jau gadus 5. Mani novērojumi.
Trūkumi: 1. Zagļiem iekārojams, nekur nevar atstāt, jo 1 ir, kad nozog riteni par 100 eiro, cita lieta , ja par 1000 eiro, zagļiem iekārojamāks. Diez vai , nepārkniebjamas pretzagļu ķēdes arī klāt var piepirkt?
2. Smags, ap 25 kg.Šķūnītī tādu neatstāsi, iepriekšminētā iemesla dēļ, stiept uz 2. stāvu būs pagrūti, ja nav privātāja ar niknu suni un garāžu, kur glabāt.
3. 70 km ir muļķības, man arī solīja n tos km, kad pirku savu, bet reāli viņš tikai knapi kādus 30 km velk bez uzlādēšanas, bet pēc x uzlādēšanām baterija jāmaina, seciniet paši, jo retāk uzlādē, jo ilgāk kalpo.
4. Krītot ar parastu ričuku nekas vairāk par zilumiem nav bijis, ar šito, pēdas lūzums kritiena rezultātā.
Šie ir lielākie riteņa trūkumi.
Plusu ir daudz. Vējainā laikā palīdz, karstumā vasarā siltās zemēs ļoti atvieglo mīšanos.
Ceru, ka nomas cena ir saprātīga,jo par 20 eiro dienā var jau sākt mašīnu ,īrēt. Lai džekiem veicas!

1/500

Liepajniekiem.lv neatbild par rakstiem pievienotajiem komentāriem. Aicinām ievērot pieklājību, toleranci un iztikt bez rupjībām.

Uzmanību!

Lai mazinātu iespēju portālā manipulēt ar komentētāju viedokli un noskaņojumu, komentāri, kuru autori diskusijās piedalās ar vairākiem vārdiem, tiek iezīmēti pelēkā krāsā. Tā kā šis process ir tehnisks, ir iespējamas situācijas, kurās iekrāsotie komentāri var nebūt no viena autora, vai arī neiezīmētos komentārus rakstījusi viena un tā pati persona.

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Aizmirsu paroli