Sākta Liepājas ostas auto pievadceļa būvniecība
SIA “Aizputes ceļinieks” sācis Liepājas ostas auto pievadceļa būvniecību, aģentūru LETA informēja Liepājas Speciālās ekonomiskās zonas (SEZ) sabiedrisko attiecību speciāliste Līga Ratniece-Kadeģe.
“Aizputes ceļinieks” ar lētāko piedāvājumu uzvarēja Satiksmes ministrija izsludinātajā konkursā. Līgumu ar konkursa uzvarētāju Liepājas SEZ pārvalde noslēdza 2009.gada 3.decembrī un darbus saskaņā ar līgumu sāka mēneša laikā, tie jāpabeidz līdz nākamā gada rudenim.
Pašlaik ir noteikta jaunā autoceļa vadlīnija un turpinās teritorijas atbrīvošana no kokiem, krūmiem un vecām būvēm.
Liepājas ostas auto pievadceļš savienos autoceļu A9 jeb Liepājas-Rīgas autoceļu ar Pulvera ielas apli Liepājā. Jauno autoceļu būvē paralēli dzelzceļa līnijai, un tas ievērojami uzlabos smagā transporta plūsmu uz un no Liepājas ostas.
“Liepājas ostas pievadceļi” ir projekts, kas sastāv no trīs nozīmīgām un vērienīgām ostas infrastruktūras attīstības sadaļām – dzelzceļa pievadceļa un Ziemeļu parka, ostas auto pievadceļa būvniecība un Karostas izgriežamā tilta rekonstrukcija. Projekta kopējās izmaksas 9,5 milj. latu. Projektu finansē no ES Kohēzijas fonda, Valsts budžeta, Liepājas SEZ pārvaldes un Liepājas domes finanšu līdzekļiem.
Kā norāda SIA “Aizputes ceļinieks” darbu vadītājs Guntis Bartašēvics, darbi rit pēc plāna un bargais sals tos neietekmē. Autoceļa teritorijas atbrīvošanu varētu pabeigt tuvāko nedēļu laikā un februārī sākt zemes virskārtas noņemšanu un melnzemes uzbēršanas darbus.
Projekts paredz izbūvēt pilnīgu jaunu autoceļu 2,7 km garumā, no kuriem 2,1 km būs divu joslu ceļš, bet pievadu Pulvera ielas aplim veidos divas braukšanas joslas abos virzienos jeb tā sauktās “ieskriešanās joslas” aptuveni 600 metru garumā. Tāpat tiks izbūvētas caurtekas, jo plānotajā teritorijā ir sarežģīta lietus ūdeņu un kanalizācijas sistēma, kā arī apgaismojuma sistēma, pārbrauktuves un autobusa pietura.
Liepājas SEZ pārvaldnieka vietnieks Jānis Lapiņš uzsver projekta nozīmīgumu. Pirmkārt, tiks uzlabota satiksmes drošība. Otrkārt, atslogos Brīvības ielu, smago transportu novirzot uz jauno ievadceļu. Treškārt, tiks izbūvēts pilnīgi jauns, līdz šim nebijis, autoceļa posms. Jauno maģistrālo ceļa posmu projektēja Elmāra Daniševska birojs.
LETA